Jakub Jedynak jest studentem piątego roku na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Jego dwie wielkie pasje to architektura i motoryzacja. Od wielu lat interesuje go problem połączenia urbanistyki, miejskiego życia z szeroko pojętym transportem. Swoją pracę konkursową stworzył on wspólnie z Radosławem Domżołem.
Ich projekt zakłada stworzenie sieci centrów przesiadkowych rozmieszczonych w odpowiednich odległościach w oparciu o gęstość zaludnienia. Transport „ostatniej mili” miałby się odbywać z wykorzystaniem autonomicznych, współdzielonych pojazdów Renault EZ-GO, a komunikacja między centrami przesiadkowymi – za pośrednictwem tradycyjnego transportu zbiorowego. Pojazdy zostały umieszczone na różnych poziomach, żeby wyeliminować przecinanie się dróg środków transportu wewnątrz obiektu. Jednocześnie spadek terenu został dobrany w taki sposób, by zapewnić bezpieczeństwo użytkowników oraz dostępność dla osób starszych czy z niepełnosprawnością. Centrum przesiadkowe posiada również dodatkowe funkcje – sklep, kawiarnię, miejsce integracji, przechowalnię bagażu i warsztat rowerowy. Na dostępnym dla użytkowników zadaszeniu obiektu znalazły się obiekty sportowe i zieleń rekreacyjna.
Spośród 13 prac nadesłanych na konkurs „Renault Easy City. Design the Future” do finału przeszło pięć najlepszych projektów miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla pojazdu autonomicznego EZ-GO. Finalistów wybrało jury w składzie: Vincent Carré (przewodniczący), Wojciech Drzewiecki, Radosław Gajda, Krzysztof Herman, Małgorzata Kuciewicz, Iga Mościchowska i Agata Szczech. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystego wręczenia nagród 5 czerwca br. na Placu Defilad w Warszawie.
Rekrutacja na studia 2019. Maturzyści chcą na studia pod Waw...
WIDEO: Barometr Bartusia. Polscy nauczyciele: elita społeczna czy grono przypadkowych ludzi o często wątpliwych kompetencjach
