WIDEO: Trzy Szybkie
Za te inwestycje, za rozwój bazy oświatowej, za dobry klimat w szkołach, wzorową politykę edukacyjną i zrozumienie potrzeb uczniów, a co za tym idzie stwarzanie dzieciom komfortowych warunków do nauki i rozwoju gmina Zielonki otrzymała wyjątkowe nagrody - tytuł Samorządowy Lider Edukacji oraz Wyróżnienie Nadzwyczajne Zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.
Kapituła ogólnopolskiego programu certyfikowania samorządów uznała, że zieloneckie inwestycje to ogromny postęp w dziedzinie projektowania i wdrażania nowatorskich rozwiązań w edukacji. Trudno wskazać gminę, która budowałaby szkolny basen. A Zielonki wybudowały dwa i są w trakcie budowy trzeciego. Chociaż w konkursach najnowszej szkoły zieloneckiej - tej w budowie w Przybysławicach - jeszcze właściwie nie oceniono.
- Inwestując w szkoły, dając uczniom jak najlepsze warunki do nauki - inwestujemy nie tylko w ich edukację, ale i zdrowie. Na basenach w ciągu ośmiu lat nauki w szkole podstawowej dzieci spędzą około 400 godzin. Jestem pewien, że to przełoży się na ich zdrowie, samopoczucie. Bo kto jest w stanie tyle razy zawieść dzieci na basen poza szkołą. Są lekcje pływania, zajęcia na basenie, na które dowożone są dzieci z różnych placówek, ale nie w takim wymiarze, jaki mają dzieci w naszych szkołach - mówi Bogusław Król, wójt gminy Zielonki.
Zaznacza, że certyfikaty cieszą samorządowców. - Jednak jeszcze większą radością jest myśl, że dajemy naszym uczniom warunki nauki nieco ponad standard i przekonanie, że to wyjdzie im na zdrowie - dodaje szef gminy.
Aż dwa wyróżnienia to duże osiągnięcie zieloneckich samorządowców. Z całej Małopolski na tytuły Samorządowego Lidera Edukacji - za rożnego rodzaju osiągnięcia - zasłużyły trzy gminy Zielonki nagrodzone podwójnie, Andrychów i Wieliczka oraz powiat nowotarski.
Ideą programu „Samorządowy Lider Edukacji” (istniejącego od 9 lat) jest identyfikowanie i promowanie miast,gmin i powiatów, które posiadają szczególne osiągnięcia w dziedzinie rozwoju edukacji i systemu oświaty.
Samorządy i ich działania są oceniane przez komisję ekspertów złożoną z naukowców reprezentujących polskie uczelnie. To oni przyglądają się działaniom samorządów w sferze zarządzania oświatą. Eksperci doceniają innowacyjne rozwiązania w dziedzinie zapewniania wysokiej jakości kształcenia, marketingu edukacyjnego, zwiększania bezpieczeństwa dzieci i młodzieży czy współpracy samorządów z instytucjami naukowymi. Komisja bierze także pod uwagę skuteczność gmin i powiatów w zakresie dostosowywania kształcenia do wyzwań współczesności, np. potrzeb gospodarki.
Jak zaznaczają przedstawiciele zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, współorganizatora konkursu „Samorządowy Lider Edukacji” - celem tego przedsięwzięcia jest promocja gmin, które są wzorem dla innych w dziedzinie zarządzania edukacją.
– Ale konkurs ma również istotny cel merytoryczny. Każdy oceniany w projekcie samorząd otrzymuje informację na temat efektywności i skuteczności swojej polityki edukacyjnej oraz – co szczególnie istotne - ewentualnych jej mankamentów – tłumaczy Przemysław Ruta, sekretarz konkursu.
W Zielonkach wybudowali pierwszy szkolny basen. A będą jeszc...
Wójt Zielonek wskoczył do basenu. Wszystko przez przegrany z...
- Przystań dla ludzi z autyzmem, którą trzeba chronić
- Jura Krakowsko-Częstochowska na liście UNESCO? Trwa walka
- Skawina. Zaczęła się budowa ostatniego odcinka obwodnicy
- Masłomiąca. Seniorzy ocalili swój dawny świat [ZDJĘCIA]
- Zjawiskowa willa książęca w Kochanowie [ZDJĘCIA]
- Koncert Cecyliański. Rzesza muzyków zachwyciła publiczność
Naszą radością jest to, że budując baseny dajemy uczniom możliwości rozwoju z przekonaniem, że to wyjdzie im na zdrowie
