https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Łopaty wbite. Zaczęła się budowa ostatniego odcinka obwodnicy Skawiny

Barbara Ciryt
Rozpoczęła się budowa ostatniego odcinka obwodnicy Skawiny. Ma się zakończyć z końcem przyszłego roku
Rozpoczęła się budowa ostatniego odcinka obwodnicy Skawiny. Ma się zakończyć z końcem przyszłego roku Fot. Barbara Ciryt
Obwodnica Skawiny będzie dłuższa o 2,3 kilometry. W środę oficjalnie rozpoczęto prace na tym dodatkowym fragmencie obejścia miasta. Zaczyna się on od drogi krajowej nr 44 - na której zakończyła budowę obwodnicy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - i poprowadzi do drogi wojewódzkiej 953 Skawina - Kalwaria Zebrzydowska.

FLESZ - Rewolucja dla kierowców. Te zmiany musisz znać

Obecnie obwodnica miasta ma 5,3 km długości - była budowana od 2006 roku w ciągu drogi krajowej. Najpierw budowała ją gmina na pierwszym kilometrowym odcinku, potem inwestorem był Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, a następnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Ostatecznie całość obwodnicy będzie miała 7,6 km, bo obecnie powstaje kolejny odcinek w kierunku drogi wojewódzkiej Skawina - Kalwaria Zebrzydowska realizowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Wykonawcą - w systemie zaprojektuj i wybuduj - jest firma Energopol.

- Ten odcinek obwodnicy, który odprowadzi ruch do drogi wojewódzkiej, to kolejne odciążenie dla gminy Skawina i kolejna alternatywa dla podróżnych - mówił Piotr Ćwik, wojewoda małopolski w Rzozowie podczas wbicia łopat pod budowę nowego odcinka. Tam symbolicznie przekazał Łukaszowi Smółce, wicemarszałkowi województwa wydane zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej.

- Obiecywaliśmy rozpoczęcie tego odcinka obwodnicy w tym roku i dotrzymujemy słowa. A jego zakończenie planujemy przed sylwestrem 2020 roku - mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

Nowy odcinek drogi jest krótki, ale zaplanowano na nim dwa ronda i dwa wiadukty. Chociaż nie ma tu wyburzeń, to nie obyło się bez problemów. Po zaprojektowaniu nowej drogi mieszkańcy kilku domów oprotestowali inwestycję. Skarżyli się, że droga pobiegnie zbyt blisko ich domów. W odległości 50 do 70 metrów od zabudowań.

Marta Maj, dyrektor ZDW wylicza, że całościowy koszt nowego odcinka obwodnicy to 45 mln zł. - W tym budowa drogi, koszty okołoinwestycyjne oraz wykup terenu. 33 mln zł pochłoną roboty budowlane, a na 9 mln zł szacowane są koszty wykupu gruntów - mówi pani dyrektor. Dotacja unijna do robót budowlanych wynosi 28 mln zł, a do wykupu gruntów Unia dokłada 3,6 mln zł. Pozostałe koszty ponoszą samorządy: wojewódzki i gminny.

Jak dodaje Arkadiusz Wrzoszczyk, wicestarosta krakowski ten fragment obwodnicy odciąży również drogę powiatową i przyczyni się do usprawnienia ruchu w tym rejonie.

Nowy fragment jest ważny dla władz miasta i mieszkańców. - Obwodnica odciąża ruch w mieście. Ostatni odcinek, to także duży skrót dla kierowców jadących do Rzozowa, ale i dalej w kierunku Kalwarii - mówi Norbert Rzepisko, burmistrz Skawiny.

Otwarto nowy wiadukt kolejowy w gminie Krzeszowice z udziałe...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
M

Powinno być rondo przy zjeździe z obwodnicy na drogę krajową. Natomiast nie bardzo rozumiem oburzenie, że droga krajowa, na którą jest zjazd z obwodnicy, ma pierwszeństwo, tak jest na każdym zjezdzie z obwodnicy Krakowa. Też często się stoi na pasie do zjazdu..

K
KRT
4 grudnia, 18:48, eer:

włączyć się do ruchu z tej obwodnicy to cud ... jak można było doprowadzić ją do drogi krajowej bez ronda czy innego skrzyżowania bezkolizyjnego

4 grudnia, 19:07, Paweł K:

Tu nie chodzi o dobro mieszkańców a o to żeby się kasa zgadzała. Ten kto to zaprojektował to skończony idio.... Jeździłem prawie codziennie tą obwodnica ale czasowo wychodzi na to samo co przez miasto, bo na jej końcu czasem się stoi po 5-15 minut.... Gratulacje dla skawiny za taki bubel

Pełna zgoda - nie ma sensu używać obwodnicy jeśli nie ma pierwszeństwa wjazdu / zjazdu z niej - korki po kilkaset metrów

G
Gość

Od 2006 jest sie czym szczycic

g
gds

Ile tam ich jest, rozumiecie mamy ok 1 mln urzędasów jak ci z tym cyrkiem

na zdjęciach. niech każdy zarabia ok 9000 brutto to macie 108 mld zł rocznie na same wypłaty, do tego dochodzą budynki limuzyny, kochanki,

telefony, kilometrówki itd itd. W Kanadzie w latach chyba 70, rząd wprowadził program dobrowlnych odejść z administracji i zobaczcie jak tam się im żyje.

G
Gość

Ale pajacuja z tymi lopstami. Co sie podniecac kawalkiem asfsltu. Metro to to nie jest

N
NH

Nie popisalas sie Basiu , nastepnym razem wybierz 20 porzadnych zdjec zamiast 70 z du.. py , ciezko przebrnac do konca , wstyd Baska !!!

X
Xxx

Wbili łopaty ale się nacharowali należy się premia

P
Paweł K
4 grudnia, 18:48, eer:

włączyć się do ruchu z tej obwodnicy to cud ... jak można było doprowadzić ją do drogi krajowej bez ronda czy innego skrzyżowania bezkolizyjnego

Tu nie chodzi o dobro mieszkańców a o to żeby się kasa zgadzała. Ten kto to zaprojektował to skończony idio.... Jeździłem prawie codziennie tą obwodnica ale czasowo wychodzi na to samo co przez miasto, bo na jej końcu czasem się stoi po 5-15 minut.... Gratulacje dla skawiny za taki bubel

e
eer

włączyć się do ruchu z tej obwodnicy to cud ... jak można było doprowadzić ją do drogi krajowej bez ronda czy innego skrzyżowania bezkolizyjnego

g
gosc

Jest i ten "wy sobie budujcie tu obwodnice a ja się będę bzykał za podwyżki"

G
Gość

Jeżeli obwodnicy tej nie doprowadzą bezpośrednio do autostradowej obwodnicy Krakowa, to niewiele to wszystko warte.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska