https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szybka Kolej Aglomeracyjna ma wystartować za dwa lata

W planach jest budowa dodatkowych torów i estakady od ul. Kopernika do Zabłocia. Wizualizacja udostępniona przez PKP PLK.
W planach jest budowa dodatkowych torów i estakady od ul. Kopernika do Zabłocia. Wizualizacja udostępniona przez PKP PLK.
Pierwsza trasa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej ma być uruchomiona pod koniec 2013 roku. Pociągi mają kursować na zmodernizowanej linii Wieliczka - Balice - informuje "Dziennik Polski".

Szybka Kolej Aglomeracyjna ma być częścią systemu transportu, w skład którego wchodzą także tramwaje, autobusy i busy. Przewidziano trzy trasy: Wieliczka - Balice, Trzebinia - Bochnia oraz Miechów - Skawina. Wszystkie linie krzyżowałyby się na Dworcu Głównym PKP. Pociągi miałyby kursować co 30 minut, poza szczytem - co godzinę - pisze Piotr Tymczak z "Dziennika Polskiego".

Na odcinku do Balic ma powstać drugi tor. Obecnie opracowywane są projekty budowlane i gromadzone decyzje potrzebne do rozpoczęcia prac. Linia kończyć się będzie w sąsiedztwie terminalu lotniczego.

- Założenia są takie, aby pierwszą linię SKA uruchomić do końca 2013 roku - powiedział w rozmowie z "Dziennikiem Polskim“ Włodzimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Krakowie.

Druga planowana linia SKA ma przebiegać z Trzebini przez Kraków, Bochnię w kierunku Tarnowa. Żmuda ocenia, że mogłaby ona zacząć funkcjonować od 2015 roku. Na tej trasie tory będą musiały zostać zmodernizowane wraz z istniejącymi przystankami. Mógłby zostać wybudowany jeszcze jeden - w Bronowicach, w rejonie wiaduktu nad ul. Armii Krajowej.

Trzecią linię wytyczono z Sędziszowa przez Miechów, Kraków do Skawiny. - Na tej linii jeździłoby się po obecnych torach. Ona mogłaby zostać uruchomiona najwcześniej, ale uzgodniono, że jest trzecią, jeżeli chodzi o kolejność potrzeb - wyjaśnia dyrektor Żmuda.

Rozwój Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uzależniony jest od tego, czy powstanie łącznica między Zabłociem i Krzemionkami oraz dodatkowe tory na estakadzie na odcinku Dworzec Główny PKP - stacja w Płaszowie.
Czytaj więcej na stronie "Dziennika Polskiego&#8220.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx
Nareszcie coś się zaczyna dziać bo na razie to tylko obraz nędzy i rozpaczy jest.:(
t
tratwa
Tez jestem za rozbiorami i przylaczeniem malopolski do Austrii. Wtedy wreszcie bedzie porzadek a nie
wszech oblegajace badziewie jak teraz. Mozna by bylo pogonic nieudacznikow z administaracji i zaczac dzialac na poziomie i z korzyscia dla regionu.
K
Kryspinowianin
Jak do Balic będzie nadal bilet kosztował 10 zł , to komu z pobliskich miejscowości opłaci się korzystac
z tego rozwiązania ? Jak bilety były o połowę tańcze wówczas szynobusy były pełne . Ale filozofia PKP
doprowadziła do likwidacji wielu połączeń do Balic i znikomą frekwencję miejscowej ludności wynikającą
właśnie z bandyckiej ceny.
m
manager
W innych miastach SKA już dawno dziaIa a w Krakowie pIanują i pIanują - a miasto Iiczy prawie MILION mieszkanców - wszystko zaIeży jakich miasto ma samorządowców i managerów- w Krakowie niestety nienajIepszych...
r
realista
informacji było i nic z tego nie wynikło. Najpewniejsza w realizacji jest dwutorowa trasa Kraków Gł. - Port Lotniczy Balice. Reszta to marzenie bez bardzo dużych nakładów, na które nie ma środków.
r
regulator
Zupełnie nie wiadomo. Już lepsze było połączenie Skawina-Krzeszowice
r
rozbiory
ta kolej powstanie w roku 3000, gdy po kolejnych rozbiorach polski, kraków i okolice wróca do austrii !!
M
MMM
Fajnie, że linia Skawina - Miechów mogłaby zacząć już wkrótce kursować, a pewnie uruchomią ją jako ostatnią... Żenada!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska