- W rejonie sanktuariów trwa obecnie usuwanie znajdującego się tam zwałowiska odpadów, które - można tak powiedzieć - koliduje z przebiegiem Trasy Łagiewnickiej. Czekaliśmy z tymi pracami do zakończenia świąt wielkanocnych i teraz je prowadzimy - mówi Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiadającej za budowę trasy.
W rejonie sanktuariów przebiegać będzie jeden z tuneli, planowanych w ramach Trasy Łagiewnickiej.
Część prac jest obecnie prowadzonych również w rejonie węzła Ruczaj. Dotyczą one stabilizacji podłoża.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka ma być gotowa w 2020 r. Za jej budowę miasto zapłaci 802 mln zł. Inwestycja jest jednak możliwa dzięki kredytowi, który będzie spłacany do 2042 r. W związku z nim całkowity koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 1,2 mld zł.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,7 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstaną cztery tunele drogowe, nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki i ścieżki rowerowe.
Niedawno poznaliśmy także szczegóły dotyczące nowego połączenia tramwajowego między pętlą w Kurdwanowie a ul. Zakopiańską, które powstanie w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej. Linia będzie przebiegać pod terenami sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Tam zaplanowano długi tunel i podziemny przystanek w rejonie mostu łączącego obie świątynie.
Trasa Łagiewnicka
Parametry:
- prędkość projektowa: 70 km/h
- Długość jezdni: 3,5 km
- Długość Torowiska: 2,3 km
- Przebudowa ul. Zakopiańskiej: 0,6 km
- Całkowita długość Tuneli: 2,1 km
Obiekty:
Tunele Drogowe: od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego i pod ul. Kobierzyńską (400 m); pod projektowaną ul. 8. Pułku Ułanów; pomiędzy ul. 8. Pułku Ułanów a Zakopiańską (585 m); pod ul. Zakopiańską; pod terenami sanktuariów (680 m); pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i Herberta (260 m).
Tunel Tramwajowy: pod terenami sanktuariów (700 m).
Mosty: w ciągu ul. Zakopiańskiej oraz w ciągu trasy głównej - oba nad rzeką Wilgą.
Co Ty wiesz o Krakowie? (odc. 44)
ZOBACZ KONIECZNIE:
