https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tak powstaje w Krakowie Trasa Łagiewnicka. Zobacz jakie prace są obecnie prowadzone [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Budowa Trasy Łagiewnickiej
Budowa Trasy Łagiewnickiej Anna Kaczmarz
Powoli rozkręca się budowa Trasy Łagiewnickiej. Obecnie prace prowadzone są przede wszystkim w Łagiewnikach, między sanktuariami Świętego Jana Pawła II oraz Bożego Miłosierdzia.

- W rejonie sanktuariów trwa obecnie usuwanie znajdującego się tam zwałowiska odpadów, które - można tak powiedzieć - koliduje z przebiegiem Trasy Łagiewnickiej. Czekaliśmy z tymi pracami do zakończenia świąt wielkanocnych i teraz je prowadzimy - mówi Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiadającej za budowę trasy.

W rejonie sanktuariów przebiegać będzie jeden z tuneli, planowanych w ramach Trasy Łagiewnickiej.

Część prac jest obecnie prowadzonych również w rejonie węzła Ruczaj. Dotyczą one stabilizacji podłoża.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka ma być gotowa w 2020 r. Za jej budowę miasto zapłaci 802 mln zł. Inwestycja jest jednak możliwa dzięki kredytowi, który będzie spłacany do 2042 r. W związku z nim całkowity koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 1,2 mld zł.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,7 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstaną cztery tunele drogowe, nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki i ścieżki rowerowe.

Niedawno poznaliśmy także szczegóły dotyczące nowego połączenia tramwajowego między pętlą w Kurdwanowie a ul. Zakopiańską, które powstanie w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej. Linia będzie przebiegać pod terenami sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Tam zaplanowano długi tunel i podziemny przystanek w rejonie mostu łączącego obie świątynie.

Trasa Łagiewnicka

Parametry:

  • prędkość projektowa: 70 km/h
  • Długość jezdni: 3,5 km
  • Długość Torowiska: 2,3 km
  • Przebudowa ul. Zakopiańskiej: 0,6 km
  • Całkowita długość Tuneli: 2,1 km

Obiekty:
Tunele Drogowe: od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego i pod ul. Kobierzyńską (400 m); pod projektowaną ul. 8. Pułku Ułanów; pomiędzy ul. 8. Pułku Ułanów a Zakopiańską (585 m); pod ul. Zakopiańską; pod terenami sanktuariów (680 m); pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i Herberta (260 m).
Tunel Tramwajowy: pod terenami sanktuariów (700 m).
Mosty: w ciągu ul. Zakopiańskiej oraz w ciągu trasy głównej - oba nad rzeką Wilgą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
ala
Na tych zdjęciach są jakieś śmieci, jakieś koparki - co to za informacja?
Może by należało dodać:
- gdzie każde zdjęcie zostało zrobione
- kiedy to zdjęcie zrobiono
Bo w takim przypadku miejsce i data mają istotne znaczenie!
p
pl
A ja się pytam? Po co te zdjęcia?
Co konkretnie one przedstawiają?
Jakiś tuman napstrykał sobie zdjęć i wstawił do internetu !
Po co ? Jaka w tym jest wartość informacyjne?
a
ada
W oczekiwaniu na kolejne umorzenie sprawy zabójstwa Roberta Wójtowicza przez ks. Krzysztofa Litwę.
n
nemo
Georges Eugène Haussmann twórca planu przebudowy Paryża przerabiał ten problem w XIX wieku. Przed erą samochodową. Radzę się zapoznać z przyczynami tejże przbudowy i ze skutkami. Wiedza nie boli. Dorastanie może bolec niektórych.
k
krakus
Za te pieniądze byłby tramwaj na Mistrzejowice , na Azory i jeszcze dużo by ich zostało
g
gniewko_syn_ryba
6-pasmowych autostrad. Jeżeli uważasz inaczej, to wystarczyłoby poszerzyć ATW - zapewne kilkadziesiąt lat temu były takie plany... Sam dorośnij... :-P
G
Gość
1 200 000 000 zł za 3,5 km drogi, która w nie jest żadnym rozwiązaniem.
n
nemo
Trasa planowana od kilkudziesięciu lat. Jeśli ktoś kupił mieszkanie nie interesując się przyszłością otoczenia to sam sobie winien. W mieście jest duża koncentracja ludzi i oni codziennie się przemieszczają. Nie będzie dróg to będzie gorzej, a nie lepiej. czas wyjść z piaskownicy i to zrozumieć. A jak komuś nie odpowiada życie w mieście, to może lepiej niech się stąd wyprowadzi zamiast utrudniać życie tym, którym to nie przeszkadza. Ja żyję w mieście, przy jednej z głównych ulic, obok sporego skrzyżowania i mi to nie przeszkadza. Hejterom dziękuję - nie trudźcie się tylko dorośnijcie.
o
opserfer
Nie podoba Ci sie miejski halas to wyprowadz sie na wies i dojezdzaj "sciekiem" do pracy w miescie, moze wtedy docenisz jak ważne sa ulice o duzej przepustowosci pozwalajace latwo ominac centrum lub przemiescic sie z jednego konca miasta na drugi !
L
Lol
Betonuja Krakow, masakra! Niszcza kolejna czesc miasta robiac sciek komunikacyjny dla mieszkancow podkrakowskich wiosek. Kiedy zmieni sie ekipa w ratuszu i przestanie nam pogarszac jakosc zycia wprowadzaniem kolejnych betonowych szeroki autostrad, powodujacych niesamowity halas, zanieczyszczajacych powietrze.
A
Artur
No i dobrze, niech budują. Lepsza droga niż kolejne blokowisko.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska