https://gazetakrakowska.pl
reklama

Tauron upraszcza faktury za prąd – czy klienci są zadowoleni z nowego, przejrzystego formatu?

Materiał informacyjny TAURON
Tauron wprowadził zmiany w wyglądzie faktur za prąd. Zobacz, jak oceniają je klienci.
Tauron wprowadził zmiany w wyglądzie faktur za prąd. Zobacz, jak oceniają je klienci.
Firma Tauron uprościła faktury, co zyskało pozytywne opinie klientów. Dzięki uproszczeniu dokumentów, klienci mogą teraz szybciej i łatwiej zrozumieć szczegóły swojego zużycia energii i płatności. Przejrzystość, łatwa instrukcja płatności oraz możliwość skorzystania z kodu QR to tylko niektóre z udogodnień, które zauważyli użytkownicy. Dowiedz się, jak reagują na te zmiany!

Faktury, mogą być często trudne do odczytania z powodu nadmiaru danych. Często zawierają one wiele szczegółów, takich jak numery identyfikacyjne, dane firmowe, numery referencyjne, szczegółowe opisy usług oraz długie wykazy produktów i usług z ich cenami jednostkowymi, ilościami i podatkami. Dodatkowo niektóre faktury zawierają złożone obliczenia liczbowe, np. rabaty, zniżki czy kwoty VAT, co sprawia, że cała faktura staje się trudna do zrozumienia.

Tauron upraszcza faktury za prąd - co się zmieniło?

Firma Tauron postanowiła wyjść naprzeciw swoim klientom, upraszczając faktury. Podsumowanie faktury, które trafiło już do ponad miliona gospodarstw domowych, jest naprawdę przejrzyste. Na pierwszym planie widoczne są trzy kafelki, które zawierają najważniejsze informacje: zużycie energii, kwotę do zapłaty oraz termin realizacji płatności – czyli wszystko, co najpotrzebniejsze.

Dokument zawiera również krótką instrukcję dotyczącą płatności, z numerem konta, tytułem płatności oraz nazwą odbiorcy. Wpłaty można dokonać także za pomocą kodu QR. Dodatkowo klient zobaczy porównanie zużycia energii z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Reakcje klientów na nową, uproszczoną fakturę

O reakcję na omawiane podsumowanie faktury zapytaliśmy przechodniów. Na uwagę zasługuje fakt, że wszystkie osoby, które zapytaliśmy, pozytywnie oceniły zmiany wprowadzone przez firmę, choć każdy rozmówca wskazywał inny aspekt, który przyciągnął jego uwagę.

W porównaniu z obecną fakturą jest dużo lepiej. Widać konkretne zużycie za dany okres oraz kwotę do zapłaty. Dla kogoś, kto nie jest zbyt zaznajomiony z takimi dokumentami, to jest dużo bardziej czytelne – mówił jeden z klientów.

Nasi rozmówcy podkreślali, że dokument jest czytelny i zawiera wszystkie najważniejsze informacje. Dodanie jakichkolwiek innych szczegółów mogłoby sprawić, że faktura stałaby się mniej czytelna.

– Podsumowanie jest czytelne i proste. Nie ma w nim ani za dużo, ani za mało informacji, wszystko widać od razu – mówiła jedna z mieszkanek województwa śląskiego. – Nie może być za dużo, żeby nie przytłoczyć klienta – dodała jej koleżanka.

Reakcje spotkanych przez nas klientów na wprowadzone zmiany są pozytywne. Zachęcamy do obejrzenia całego materiału, aby zapoznać się z pozostałymi opiniami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska