https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To ważna trasa dla Małopolski. Za rok kierowcy pojadą nowym odcinkiem drogi S1 od Oświęcimia do Bielska. Tak wygląda dziś! Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Za rok kierowcy pojadą drogą S1 od Oświęcimia w stronę Bielska-Białej. Węzeł Oświęcim już robi wrażenie
Za rok kierowcy pojadą drogą S1 od Oświęcimia w stronę Bielska-Białej. Węzeł Oświęcim już robi wrażenie GDDKiA
Cały brakujący fragment S1 od Mysłowic do Bielska ma długość ok. 40 km. Na dwóch odcinkach od Oświęcimia do Bielska inwestycja jest już mocno zaawansowana. Wszystko wskazuje, że za rok kierowcy także z Małopolski pojadą tą częścią ekspresowej "jedynki". Przedstawiamy galerię najnowszych zdjęć z powietrza inwestycji GDDKiA.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa S1 od węzła Oświęcim do Bielska-Białej najbardziej zaawansowana

Budowa całego brakującego fragmentu o długości 40 km została podzielona na cztery odcinki. Na dwóch z nich między Oświęcimiem a Dankowicami oraz dalej do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej prace rozpoczęły się we wrześniu i październiku 2022 roku.

Wiadukty na nowym odcinku S1 już robią wrażenie
Wiadukty na nowym odcinku S1 już robią wrażenie GDDKiA

Najbardziej zaawansowany jest właśnie pierwszy 15-kilometrowy fragment od węzła Oświęcim do Dankowic. Tutaj pierwotny termin zakończenia prac przewidywany był 26 lipca tego roku, ale w związku z odkryciami archeologicznymi na wysokości Jawiszowic i zawieszeniem robót budowlanych na prawie rok został wyznaczony nowy termin.

Trasa S1 na wysokości gminy Brzeszcze
Trasa S1 na wysokości gminy Brzeszcze GDDKiA

Wszystko wskazuje, że tym odcinkiem będzie można jechać już za rok. Kierowcy nie mogą się doczekać nowej trasy. Dotyczy to także kierowców z Małopolski, szczególnie zachodniej części.

Na większości trasy od Oświęcimia do Dankowic położona jest już nawierzchnia jezdni
Na większości trasy od Oświęcimia do Dankowic położona jest już nawierzchnia jezdni GDDKiA

- To zdecydowanie skróci podróż do Bielska i dalej w Beskidy - mówią kierowcy z Oświęcimia.

Malownicze otoczenie jednego z odcinków S1 od węzła Oświęcim do Dankowic
Malownicze otoczenie jednego z odcinków S1 od węzła Oświęcim do Dankowic GDDKiA

Zadanie obejmuje  m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące tereny przyległe. Koszt tej części inwestycji sięga 1 mld zł.

Za rok kierowcy pojadą drogą S1 od Oświęcimia w stronę Bielska-Białej
Za rok kierowcy pojadą drogą S1 od Oświęcimia w stronę Bielska-Białej GDDKiA

Prace od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku

Tempa nabrały także prace na odcinku od Dankowic do węzła Suchy Potok w Bielsku o długości 12 km, który będzie kosztować prawie 590 mln zł. Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, dwa węzły drogowe: Stara Wieś i Suchy Potok.

Efekty inwestycji od Dankowic do Bielska także już robią wrażenie
Efekty inwestycji od Dankowic do Bielska także już robią wrażenie GDDKiA

Wstępnie zakończenie prac na tej części było planowane w trzecim kwartale tego roku, ale jest to już nierealne. GDDKiA będzie negocjować nowy termin.

Inwestycja w rejonie węzła Suchy Potok w Bielsku także nabrała tempa
Inwestycja w rejonie węzła Suchy Potok w Bielsku także nabrała tempa GDDKiA

Obwodnica Oświęcimia w drugiej połowie przyszłego roku

Bez większych problemów przebiegają także prace związane z południową obwodnicą Oświęcimia. 9-kilometrowa trasa, która będzie nowym śladem drogi krajowej 44, ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku. Budowa obwodnicy rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku.

Za rok kierowcy pojadą drogą S1 od Oświęcimia w stronę Bielska-Białej
Za rok kierowcy pojadą drogą S1 od Oświęcimia w stronę Bielska-Białej GDDKiA

Nie ruszyły prace od węzła Oświęcim w stronę Śląska

Nie ruszyła natomiast jeszcze budowa S1 między węzła Oświęcim w stronę Bierunia i Mysłowic-Kosztowy. Przeciągają się procedury administracyjne związane z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji.

Koniec powstającego odcinka S1 za węzłem Oświęcim. Prace od Bierunia do Mysłowic-Kosztowy jeszcze nie ruszyły
Koniec powstającego odcinka S1 za węzłem Oświęcim. Prace od Bierunia do Mysłowic-Kosztowy jeszcze nie ruszyły GDDKiA

Więcej zdjęć:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska