https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje na ul. Podwale pojadą jednak szybciej po przebudowie

Piotr Rąpalski
Ulica Podwale po remoncie.
Ulica Podwale po remoncie. Fot. Łukasz Olearczyk
Pasażer zwrócił uwagę, że po remoncie torowiska na ulicy Podwale pojawiło się tam ograniczenie prędkości dla tramwajów do 25 km/h. Pyta, dlaczego?

Coś denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście? Byłaś (-eś) świadkiem ciekawego wydarzenia? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Jeden z mieszkańców dziwi się, że po przebudowie torowiska na odcinku od Teatru Bagatela do ul. Piłsudskiego pojawiło się tam ograniczenie prędkości dla tramwajów. To zaskakuje, bo celem inwestycji wartej ok. 7,6 mln zł była naprawa zniszczonych szyn, które do tej pory spowalniały pojazdy. Motorniczowie jeździli wolniej, nieraz nawet 10 km/h, aby uniknąć wykolejenia.

- Dlaczego więc mają robić to dalej na zupełnie nowym torowisku, gdy dla spieszących się pasażerów każda minuta jest cenna? Po co była ta inwestycja? - pyta Michał Gondek, który zgłosił nam sprawę.

Zapytaliśmy Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - W tym miejscu obowiązuje strefa tempo 30 dla samochodów. Co do tramwajów projektant inwestycji uznał, że z uwagi na sposób poprowadzenia torów, wyłukowania, właściwą prędkością będzie 25 km/h - stwierdził Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Taka odpowiedź nas również zdziwiła, bo przecież zakręt, gdzie ulica Podwale spotyka się z ulicą Straszewskiego jest bardzo łagodny, a dalej droga biegnie prosto.

- Jeśli w trakcie eksploatacji wspólnie z przewoźnikiem uznamy, że można podnieść prędkość do 30 km/h, jesteśmy otwarci na taką ewentualność - dodał Pyclik.

Okazało się jednak, że już po trzech godzinach od tej odpowiedzi udało się urzędnikom przeforsować przyspieszenie tramwajów.
- Skontaktowaliśmy się już z projektantem, żeby ustalić, jak długo ograniczenie prędkości ma obowiązywać. Jego zdaniem okres eksploatacji rozruchowej można uznać za zakończony. W związku z powyższym tej nocy zmienione będzie ograniczenie prędkości na docelowe - takie jak dla samochodów, czyli 30 km/h - poinformował Pyclik.

I zapewnił, że już od dziś tramwaje na przebudowanym odcinku będą jeździć... trzy razy szybciej niż poruszały się przed remontem. Zatem prawie 8 mln zł nie poszło na marne.

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kurna na co tyle
I tak miesiąc po remoncie szyna się wybrzuszy
j
j.w.
Art. 13.
1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
o
obserwator
Art. 13.
1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
s
s. dyskalkulia
Ile czasu traci tramwaj na sąsiednich przystankach A i B - w porównaniu do różnicy czasu traconego na przejazd odcinka międzyprzystankowego z A do B z prędkością 50 km/h i z prędkością 25 km/h. W jakim procencie zysku na czasie ratuje pasażera uzyskanie 50 km/h na I obwodnicy?
g
gość
A może zamieńmy tramwaje na autobusy elektryczne?
Wszędzie dojadą, są cichsze i nie wymagają szyn, które ciągle się wybrzuszają.
Tramwaj jest w stanie więcej przewieść pasażerów niż przegubowy autobus?
l
lx
Warto wiedzieć...
o
obserwator
NA pasach ma pieszy przed pojazdem. Tak stoi w prawie o ruchu drogowym. Zakladam, ze tramwaj jest pojazdem. Pozdro...
s
scolari
Pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach przed tramwajem ;)
K
Krakauer
Poczekaj na "nowego" dyrektora Jana T. wtedy dopiero będzie bareizm i kanty, @Kanty!
o
oberwator
Mam pytanie. Jak i odcinek potrzebuje tramwaj hamując z prędkości 40 km/godz do 0? Z tego co pamiętam, tam są trzy przejścia dla pieszych. Przy założeniu, że pieszy ma pierwszeństwo na pasach, tramwaj nawet nie zdąży się rozpędzić, po pierwszym odcinku i musi hamować na następnym przejściu, tym bardziej, że ludzie wchodzą bez patrzenia. Nie mam nic przeciwko zwiększeniu prędkości, ale bądźmy realistami. Tam nie ma się gdzie rozpędzić.
K
KED
widać idioci na torach są wszędzie - PKP nas informuje że przepłacone pociągi pojadą po przepłaconych torach z prędkością jak przed wojną jeździły parowozy

zikit nam mówi że tramwaje po torowisku za 10 mln zł pojadą z tą samą prędkością co jeździły tramwaje konne na początku XX wieku
j
jonasz
Nie będzie mi nikt wciskał kitu. Stać mnie, żeby powiedzieć dosyć d*e*b*l*i*zmom. Jak czytam Pyclika mam ochotę komputer przez okno wyrzucić.
K
Kanty
To przecież cyrk. Wiem, że smog upośledza niektórym myślenie, no ale mamy 21 wiek, tramwaj w mieście ( podobno szybki ) i osiąga 25-30 km/h na nowych torach a jakiś ZIKIclik jeszcze wmawia uczonym głosem, że to powód do dumy... To ma być Wiedeń ? Ze wszystkich miast Galicji, w Krakowie dzieją się chyba największe głupoty...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska