Umowę w poniedziałek podpisał Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z przedstawicielami firmy Strabag, która wygrała przetarg wykonawcy na projektowanie i realizację inwestycji.
Przy podpisywaniu umowy był minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Przypomniał, że droga krajowa nr 94 od lat czekała na modernizację, a kierowcy stali w godzinnych korkach, żeby wjechać lub wyjechać z Krakowa.
- Dziś mamy już wykonawcę zadania i są pieniądze na rozbudowę. 35,5 mln zł. Te nakłady finansowe są niewielkie w stosunku do potrzeb i efektów, których się spodziewamy - mówił wczoraj w Modlnicy Andrzej Adamczyk.
Wraz z rozbudową drogi o nowe pasy ruchu zostaną przebudowane trzy skrzyżowania na ronda dwupasmowe, co pozwoli na zwiększenie przepustowości drogi.
- Odcinek, na który podpisujemy umowę jest ściśle związany z budową północnej obwodnicy Krakowa. Będzie on stanowił wylot z węzła Modlnica w kierunku Olkusza. Równocześnie trwają prace związane z modernizacją tej drogi na całym odcinku w kierunku Olkusza - to prace projektowe, przetargi - zaznacza Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Przedstawiciele GDDKiA przypominają, że oprócz rozbudowy pierwszego odcinka krajówki nr 94 od strony Krakowa trwa też przygotowanie do budowy dużego ronda w miejscu skrzyżowania trasy olkuskiej z droga prowadząca do Giebułtowa. Tu nieustanie tworzą się zatory. Jak poinformował minister Adamczyk prace przy budowie dwupasmowego, turbinowego ronda w tym miejscu powinny rozpocząć się w maju. Wykonawca jest na etapie uzyskiwania zgody na realizacje inwestycji.
Z rozpoczęcia robót cieszy się Krzysztof Wołos, wójt gminy Wielka Wieś. Zaznacza, że ta droga przecinająca gminę na pół, przez nieustające korki jest bardzo uciążliwa dla mieszkańców. Wójt zaznacza, że tędy przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów na dobę.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: PiS obiecuje: 500 plus na pierwsze dziecko, “13-stka” dla emerytów