Ulicą Pachońskiego w jednym kierunku. Będą kolejne zmiany w związku budową torowiska do Górki Narodowej

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Postępuje budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej Aneta Zurek / Polska Press
Krakowian czekają kolejne zmiany i utrudnienia w związku z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej. Od najbliższej soboty (27 marca) wprowadzony będzie ruch jednokierunkowy na ul. Pachońskiego, na odcinku od numeru 8 (pawilon handlowy) do ul. Zielińskiej. - Zamknięta będzie jezdnia południowa. Będzie obowiązywał zakaz parkowania. W przyszłym tygodniu zmiany obejmą też ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej - podkreślają w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

FLESZ - Lockdown w całej Polsce

W Zarządzie Inwestycji Miejskich informują, że od 27 marca rozpoczną się prace drogowe polegające na rozbiórce południowej jezdni ul. Pachońskiego. Do tej pory wykonano roboty polegające na przebudowie uzbrojenia podziemnego, w tym wykonano nowy kolektor kanalizacji deszczowej.

W związku z tym etapem prac wprowadzone będą zmiany w organizacji ruchu:

  • ruch jednokierunkowy w ul. Pachońskiego na odcinku od Zielińskiej do Pachońskiego 8 (sklep Biedronka) w kierunku ul. Wyki
  • ruch jednokierunkowy ul. Jasną w kierunku ul. Piaszczystej
    Na ulicy Jasnej zakaz wjazdu pojazdów powyżej 3,5 ton (z wyjątkiem komunikacji miejskiej). Takie pojazdy powinny kierować się objazdem z wykorzystaniem następujących ulic: Wyki, Opolska, zawrotka na wysokości Grażyny, Opolska, Pleszowska, Białoprądnicka.
  • ruch pieszych na ul. Pachońskiego po północnej stronie jezdni
  • zostaną zachowane dojścia i dojazdy do posesji
  • na poszczególnych odcinkach ulic Pachońskiego, Zielińskiej oraz Jasnej objętych czasową organizacją ruchu, na czas robót, zostanie wyłączona możliwość parkowania.

Z kolei od poniedziałku 29 marca czasowo zamknięty ma zostać chodnik po stronie południowej w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Prowadzone tam będą prace związane z przebudową uzbrojenia. W trakcie robót zapewnione będą dojazdy i dojścia do posesji.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride.

Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: H. Pachońskiego, Siewnej, Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie