Zarząd Zieleni Miejskiej zlecił przygotowanie dwóch koncepcji przebudowy ulicy Sławkowskiej. Jedną z drzewami, a drugą... bez drzew. Obie będzie konsultował z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, który miał zastrzeżenia co do sadzenia drzew na zabytkowej ulicy.
W internecie dyskusja już trwa i większość głosów mieszkańców opowiada się za ulicą z drzewami. Co nie dziwi w betonowanym Krakowie, który wchodzi właśnie w sezon smogowy.
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 20
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Zrób sobie agresywnego baranka o ścianę. Nie o drzewo, bo drzewa pewnie powycinałeś
k
krk
Chcecie drzew? Idzcie do parku! Na rynku ogląda się zabytki a nie wyprowadza pieski na sikanie...
Wyciął bym jeszcze drzewa z okolic wawelu, kopca Kościuszki, zamku w Przegorzałach itp... Nie skrywajmy za drzewami tego co ładne i świat nam zazdrości. Zalesić można kombinat, zakłady fabryczne, blokowiska itp.
r
rex
Po co remontować nie mamy innych ważniejszych inwestycji ? Ulica nie rozpada się, w przeciwieństwie do innych ulic poza śródmieściem.
s
super
wersja z drzewami lepsza. Konserwator niech się idzie leczyć. Bo akurat szpalery drzew bardzo uatrakcyjniaja ulicę. Fajnie, że w końcu ładna kostka brukowa, a nie ten oblesny asfalt. s
o
olo
Bo inaczej pedalarze zablokują inwestycję
o
olo
Więc mówisz, że na Sławkowskiej nigdy nie było drzew?
k
krakus
..ale koniecznie ze stojakami rowerowymi !
r
rem
Drzewa rosly na Rynku. To bylo ladne.
K
Krakus (prawdziwy)
to bardziej podoba mi się wersja z drzewami. Jednak rozsądek i wierność historycznej prawdzie nakazuje, aby zachować wersję bez drzew. Nie przesadzajmy więc z drzewami bo tam wygląda to sztucznie. A zieleń możemy zapewnić przenośnymi donicami, tak jak to jest na Grodzkiej między placem Św. Marii Magdaleny, a kościołem św. Idziego. Bardziej jednak razi mnie element totalnie obcy temu miejscu - stojaki na rowery w stylu bardziej pasującym do Krowodrzy lub Nowej Huty niż do historycznego centrum. One są tutaj totalnie niespójne z otoczeniem i wyglądają sztucznie.