Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy: Komunikacja jest świetna! Radni nie wierzą

Piotr Rąpalski
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Wojciech Matusik
ZIKiT złożył raport radnym miejskim z badań komunikacji miejskiej po zmianach jakie wprowadzał od listopada 2012 roku do czerwca 2013, czyli tzw. Remarszrutyzacji. "System działa dobrze" - powiedział Grzegorz Sapoń, wicedyrektor jednostki. Wyliczył najważniejsze zmiany chwaląc się, że liczba skarg na ZIKiT w tej materii spadła ze 100 miesięcznie do zaledwie 35. - Nie rozumiem tego optymizmu. Ludzie po prostu machnęli ręką, bo zgłaszanie problemów było jak rzucanie grochem o ścianę skomentowała Teodozja Maliszewska, radna PO.

Zmiany według ZIKiT

1. tramwaj nr 8 - przestał jeździć z Bronowic do Borku Fałęckiego. Teraz jeździ z Cichego Kącika. Według ZIKiT dzięki temu na tej trasie jeździ o 36 proc.
pasażerów więcej niż wcześniej na trasach 15 i 18. Szczególnie od pętli do Uniwersytetu Jagiellońskiego. Według radnych linia do Cichego Kącika wozi powietrze

2. tramwaj nr 14 - jeździł zbyt długi bombardier. Urzędnicy stwierdzili marnowanie miejsca. Zmniejszyli tabor na krótsze bombardiery

3. tramwaj nr 21 - według ZIKiT idealnie komunikuje Nową Hutę z Kombinatem

4. autobus 112 - maksymalne napełnienie to 55 osób na odcinku Wały Wiślane - Tyniec. ZIKiT uważa, że pretensje w sprawie tłoku są niezasadne

5. tramwaj 50 - tu przerzucono najdłuższe bombardiery. Według urzędu poprawiło to komfort podróży

6. autobus 163 - nowe połączenie, według urzędu świetnie się sprawdza. Podróżuje nią dziennie 2130 pasażerów

7. autobusy 502 i 572 - posłano na trasy większe pojazdy i wyeliminowane tłok

8. tramwaj 13 - "zmiana trasy była słuszna"

9. tramwaj 52 - najbardziej popularny, w dzień powszedni wozi nawet 62 tys. osób, to 6-7 proc komunikacji w Krakowie w ciągu dnia

10. autobus 132 - idealnie wspomaga linie 138

11. autobus 142 - maksymalne napełnienie 50 osób. Nie przekracza 4 pasażerów na metr kwadratowy. Skargi niezasadne

12. autobus 194 - urząd przyznaje, że przekroczenia napełnienia pasażerami są "incydentalne"

13. autobus 503 - dobrze wspomaga ruch na Alejach Trzech Wieszczów. Popularna linia - 150 osób napełnienia.

14. autobus 537 - przekraczanie napełnienia, ale nie da się na razie wprowadzić większych autobusów, bo stan dróg fatalny. Przez wakacje mają być zrobione
nowe nakładki asfaltowe (Ul. Kuźnicy Kołątajowskiej) i wtedy zmieni się tabor

- Badania nie miały na celu korekty kursów. Te wprowadzaliśmy na bieżąco. Teraz rozkład jazdy jest już dobrze dostosowany - zaznaczył dyrektor Sapoń.

- Nie mam do Pana zaufana - zaatakowała radna Teodozja Maliszewska - Zniknął legendarny autobus z Witkowic 115, a zastępujące go linie mają mniej kursów.

154 od Pachońskiego do Bociana jeździ pusty - wyliczała. - Witkowice obsługują linie 267 i 287, tak ułożyliśmy ich kursy, aby autobusy się nie dublowały. Wzrosła ich częstotliwość pojawiania się na przystankach - odpowiedział Sapoń i dodał, że rozważa się przywrócenie trasy 154 do Nowego Kleparza. Radny Dominik Jaśkowiec (PO) podniósł natomiast sprawę zatłoczonego autobusu 139 - Ludzie czasami nie mogą już wsiąść i czekają na następny - powiedział radny. Sapoń stwierdził, że ZIKiT
będzie szukał rozwiązania tego problemu.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska