https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy: Komunikacja jest świetna! Radni nie wierzą

Piotr Rąpalski
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Wojciech Matusik
ZIKiT złożył raport radnym miejskim z badań komunikacji miejskiej po zmianach jakie wprowadzał od listopada 2012 roku do czerwca 2013, czyli tzw. Remarszrutyzacji. "System działa dobrze" - powiedział Grzegorz Sapoń, wicedyrektor jednostki. Wyliczył najważniejsze zmiany chwaląc się, że liczba skarg na ZIKiT w tej materii spadła ze 100 miesięcznie do zaledwie 35. - Nie rozumiem tego optymizmu. Ludzie po prostu machnęli ręką, bo zgłaszanie problemów było jak rzucanie grochem o ścianę skomentowała Teodozja Maliszewska, radna PO.

Zmiany według ZIKiT

1. tramwaj nr 8 - przestał jeździć z Bronowic do Borku Fałęckiego. Teraz jeździ z Cichego Kącika. Według ZIKiT dzięki temu na tej trasie jeździ o 36 proc.
pasażerów więcej niż wcześniej na trasach 15 i 18. Szczególnie od pętli do Uniwersytetu Jagiellońskiego. Według radnych linia do Cichego Kącika wozi powietrze

2. tramwaj nr 14 - jeździł zbyt długi bombardier. Urzędnicy stwierdzili marnowanie miejsca. Zmniejszyli tabor na krótsze bombardiery

3. tramwaj nr 21 - według ZIKiT idealnie komunikuje Nową Hutę z Kombinatem

4. autobus 112 - maksymalne napełnienie to 55 osób na odcinku Wały Wiślane - Tyniec. ZIKiT uważa, że pretensje w sprawie tłoku są niezasadne

5. tramwaj 50 - tu przerzucono najdłuższe bombardiery. Według urzędu poprawiło to komfort podróży

6. autobus 163 - nowe połączenie, według urzędu świetnie się sprawdza. Podróżuje nią dziennie 2130 pasażerów

7. autobusy 502 i 572 - posłano na trasy większe pojazdy i wyeliminowane tłok

8. tramwaj 13 - "zmiana trasy była słuszna"

9. tramwaj 52 - najbardziej popularny, w dzień powszedni wozi nawet 62 tys. osób, to 6-7 proc komunikacji w Krakowie w ciągu dnia

10. autobus 132 - idealnie wspomaga linie 138

11. autobus 142 - maksymalne napełnienie 50 osób. Nie przekracza 4 pasażerów na metr kwadratowy. Skargi niezasadne

12. autobus 194 - urząd przyznaje, że przekroczenia napełnienia pasażerami są "incydentalne"

13. autobus 503 - dobrze wspomaga ruch na Alejach Trzech Wieszczów. Popularna linia - 150 osób napełnienia.

14. autobus 537 - przekraczanie napełnienia, ale nie da się na razie wprowadzić większych autobusów, bo stan dróg fatalny. Przez wakacje mają być zrobione
nowe nakładki asfaltowe (Ul. Kuźnicy Kołątajowskiej) i wtedy zmieni się tabor

- Badania nie miały na celu korekty kursów. Te wprowadzaliśmy na bieżąco. Teraz rozkład jazdy jest już dobrze dostosowany - zaznaczył dyrektor Sapoń.

- Nie mam do Pana zaufana - zaatakowała radna Teodozja Maliszewska - Zniknął legendarny autobus z Witkowic 115, a zastępujące go linie mają mniej kursów.

154 od Pachońskiego do Bociana jeździ pusty - wyliczała. - Witkowice obsługują linie 267 i 287, tak ułożyliśmy ich kursy, aby autobusy się nie dublowały. Wzrosła ich częstotliwość pojawiania się na przystankach - odpowiedział Sapoń i dodał, że rozważa się przywrócenie trasy 154 do Nowego Kleparza. Radny Dominik Jaśkowiec (PO) podniósł natomiast sprawę zatłoczonego autobusu 139 - Ludzie czasami nie mogą już wsiąść i czekają na następny - powiedział radny. Sapoń stwierdził, że ZIKiT
będzie szukał rozwiązania tego problemu.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
ala
Kiedyś jeździłem 10-tką do pracy, teraz mam 2 przesiadki i jadę godzinę (jak szczęśliwie się na przesiadki załapię). Podziękowałem - teraz jeżdżę samochodem 17 minut. I gówno Wam zikitowcy zapłacę za parking, bo tam jeszcze strefy nie udało Wam się zrobić, a centrum będę omijać. Niech sobie wymiera i wy razem z nim, bo kto mądry wynosi firmy na obrzeża Krakowa.
m
maruda
Po jesiennej remarszrutyzacji komunikacja miejska trochę się poprawiła - ale świetna to ona na pewno nie jest. Przede wszystkim brak jest w Krakowie nowoczesnych ,sprawnych rozwiązań dt.transportu publicznego np. metra ,premetra. Kraków bez tych środków transportu przypomina 10 -cio piętrowy budynek w którym nie ma windy. Brakuje też jeszcze kilku tras tramwajowych głównie w północnej części Krakowa.
J
JH
Skoro tak twierdzisz to co powiedzieć o tych mądrych radnych ,którzy zadłużyli Kraków po to aby wybudować stadion dla prywatnej drużyny piłkarskiej i teraz afera goni aferę niekompetencji i niegospodarności .
R
Rafal
Na przeładowanie najlepsze wyjście to posłanie jeszcze starszego wagonu może 100 letniego. W moment ludzie wrócą do aut olewając te pseudo posraną linie. Zenuaaa.
m
marcin
62 tysiące podróżujące w starych wagonach powinni jeszcze dopłacać za takie atrakcje muzealne. :D
n
noname
"9. tramwaj 52 - najbardziej popularny, w dzień powszedni wozi nawet 62 tys. osób, to 6-7 proc komunikacji w Krakowie w ciągu dnia."
Dlatego też ZIKiT obciął kursy, dzięki czemu jeździ zawsze przeładowany....
j
j
154 - pachońskiego - bociana? coś się pani Maliszewskiej pomyliło, może chodziło o siewną? Aby zabierać głos trzeba się przygotować pani Maliszewska.
k
krakus
Że brak "154" do Kleparza to porażka
p
prądnik biały
Uwalili "154" do Kleparza
a
anonim
Jak zwykle. jak ZIKIT zrobi rozkład, to tylko siąść i płakać. 501 zawieszony na wakacje, 128 zawieszony - totalna głupota.W niedziele rano na 6 do pracy dojechać z Huty - graniczy z cudem 182 kursuje co godzinę, 482 od 6.30; 128 - brak. Trzeba kombinować, by się na Rondo Mogilskie lub Grzegórzeckie dostać.
p
peppa
Ciekawe jak skomentowali jego likwidację. To pewne też sukces?
151565165144d
zlikwidowac 572 i przywrocic 172 co 10 minut
c
cieka
- Nie mam do Pana zaufana - zaatakowała radna Teodozja Maliszewska

A kto ma poza Majchrowskim?
g
gosc
RADNA MALISZEWSKA TO JEDNA Z NAJGLUPSZYCH RADNYCh, WYJATKOWO TEMPA BABA.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska