https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga kierowcy! W końcu zostanie otwarty przejazd przez ul. Rydla

Arkadiusz Maciejowski
PKP PLK/ Facebook Kraków po kolei
W drugiej połowie maja kierowcy będą mogli w końcu przejechać ul. Rydla, pod torami kolejowymi. W tym miejscu powstał nowy wiadukt kolejowy.

- Nowy wiadukt kolejowy wybudowano na ruchliwej ul. Rydla, która krzyżuje się z 6 torami. Obiekt zwiększy bezpieczeństwo na ważnym szlaku kolejowym, łączącym Kraków Główny z lotniskiem i Katowicami. Mieszkańcy Krakowa będą mogli skorzystać z przejazdu pod linią kolejową w drugiej połowie maja - informują kolejarze z PKP PLK.

I dodają, że "na ostatnim etapie prac powstaje droga, budowane są kanały odwadniające, układane chodniki. Wykonawca ustawi barierki oddzielające pieszych od jezdni i zabezpieczające przed wtargnięciem na tory oraz położy ostatnią warstwę asfaltu. Elementy konstrukcji będą pomalowane i zabezpieczane antykorozyjnie".

Wykonawca musiał wywieźć z placu budowy ok. 1200 wywrotek gruntu. Nowy obiekt ma 111 m długości i 4,6 m wysokości. Kierowcy pojadą jezdnią o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m każdy. Piesi przejdą dwoma oświetlonymi chodnikami o szerokości 2 m. Chodniki są ok. 2 m wyżej niż jezdnia, co ułatwi przechodzenie na drugą stronę torów i znacznie poprawi bezpieczeństwo.

Na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK buduje 10 nowych i modernizuje 24 wiadukty.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

WIDEO: Barometr Bartusia. Ile powinien zarabiać nauczyciel?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzyś
Terminy terminami ale rozwiązanie komunikacyjne tam jest wybitne... Na dzisiaj jestem w stanie podać co najmniej cztery "typy" sytuacji prokolizyjnych przy tym układzie a sam obawiam się, że jako rowerzysta (jadący zgodnie z przepisami) będę z dużym prawdopodobieństwiem ofiarą jednej z nich - lewoskręt z tunelu w radzikowskiego przy intensywnym ruchu.
g
gosc
W normalnym kraju w tym czasie wybudowano by ze 100 km autostrady, a tutaj partacze ledwo zrobili przekop 15 metrowy. 10-ciu więźniów z łopatami zrobiło by to również w 2 lata. Lenie z PKP.

Ale to wina durni z ZIKITu że godzą się na tak absurdalne terminy jak 2 lata.
a
ali baba
Polskie normy. Ponad 2 lata dłubania przy jednym marnym przejeździe pod torami i tyle samo dłubania przy przystanku kolejowym nad Armii Krajowej. Araby w 5 lat wybudowali w Dubaju 49 km linii metra. Z czym do ludzi panowie?
k
kierowca
Kierowcy przejadą pod torami i dokąd pojadą jak Bronowicka rozkopana?
J
Janusz40
Ciekawe kiedy PLK zdecydują się na dokończenie modernizacji wiaduktu pod torami na ul. W. Łokietka. Całkiem niezrozumiałe są powody liczącej kilkanaście już miesięcy przerwy w realizacji tej inwestycji. Może to celowe działanie obliczone na zmniejszenie ruchu na tej ulicy (może mieszka tam jakiś decydent), ale po co w takim razie rozpoczynano inwestycję?
G
Gość
Tylko pół roku po zapowiedzianym terminie, to niezwykły wyczyn.
u
ups
Otworzą ale zapomną otworzyć skrzyżowanie z Bronowicką. Nie dadzą rady tego skoordynować. Mam rację czy mam rację?
G
Gość
2019-04-25T18:48:14 02:00, krakowianin:

DWA lata partacze z PKP się z tym bawili, to powinno być zrobione w max półroku. Lenie i nieroby !!!

nerwowy jesteś

k
krakowianin
DWA lata partacze z PKP się z tym bawili, to powinno być zrobione w max półroku. Lenie i nieroby !!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska