https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bronowicach powstanie węzeł przesiadkowy z parkingiem park&ride

Piotr Tymczak
Park & Ride na Ruczaju
Park & Ride na Ruczaju fot. Andrzej Wiśniewski
Inwestycje. Gminna spółka Miejska Infrastruktura podpisała umowę na przygotowanie dokumentacji dla budowy parkingu park&ride w Bronowicach.

- To będzie parking inny niż dotychczas projektowane w Krakowie - podkreśla Piotr Kącki, prezes Miejskiej Infrastruktury.

Pomiędzy torowiskiem tramwajowym, magistralą kolejową a zjazdem z ul. Armii Krajowej do Bronowickiej powstanie węzeł przesiadkowy, który zintegruje komunikację kolejową, tramwajową, autobusową oraz samochodową. Jednym z elementów ma być parking park&ride (P&R) na 200 aut. Spółka MI podpisała umowę na opracowanie wielobranżowej koncepcji wraz z uzgodnieniami do decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla tego parkingu. Spośród sześciu złożonych ofert najkorzystniejsza okazała się propozycja firmy ARG Projektowanie Inwestycyjne.

Opracowana przez nią dokumentacja ma być gotowa do lata przyszłego roku. Zaraz potem zostanie rozpisany przetarg na realizację tego zadania w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Same prace zaplanowano na 2018 rok.

W ramach tworzenia węzła ma także powstać dworzec autobusowy komunikacji miejskiej. Zostanie zlokalizowany wewnątrz łącznicy węzła drogowego ul. Balickiej i Armii Krajowej. Ma być wyposażony w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę, w szczególności: miejsca postojowe dla autobusów, przystanki, punkty sprzedaży biletów, poczekalnie, systemy informacyjne czy toalety.

Zadaszenie dworca autobusowego stanowić będzie pierwsza kondygnacja wielopoziomowego parkingu dla samochodów osobowych, na którym kierowcy zostawią swoje pojazdy i będą mogli skorzystać z komunikacji miejskiej albo pociągu. W pierwszym etapie przewiduje się budowę jednej zadaszonej kondygnacji parkingu, z możliwością późniejszej rozbudowy o kolejne poziomy.

Pierwsza kondygnacja parkingu ma być wybudowana w poziomie nasypu kolejowego oraz ul. Balickiej. Dopełnieniem inwestycji będzie funkcjonalne powiązanie z projektowanymi w tym rejonie przystankami kolejowymi trasy E30. Komunikację dworca autobusowego z poszczególnymi poziomami parkingu zapewnią schody oraz windy.

Dla podróżujących rowerem zaprojektowane zostaną miejsca, w których rowerzysta będzie mógł bezpiecznie zostawić swój jednoślad i w dalszą podróż udać się innym środkiem transportu.

Przy ulicach dojazdowych umieszczone będą tablice informujące w czasie rzeczywistym o liczbie wolnych miejsc parkingowych.

Władze miasta planują w ciągu najbliższych czterech lat budowę 16 nowych P&R. Od połowy 2017 r. kierowcy będą mogli korzystać z dwóch przy pętlach tramwajowych Kurdwanów i Bieżanów Nowy. Powinniśmy też poznać wykonawcę parkingu przy pętli Mały Płaszów.

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
To skandal żeby budować taką inwestycje prawie w środku miasta. Taka infrastruktura winna być realizowana na obrzeżach miasta, na rozleglejszym terenie i bardziej do tego celu przystosowanym. Protestuję i nie zgadzam się na taki obłędny pomysł !
b
blackmagic
DLACZEGO MOJE PIENIĄDZE MAJĄ IŚĆ NA PARKINGI DLA WIEŚNIAKÓW KTÓRZY PRZYBYWAJĄ DO MOJEGO KRÓLEWSKIEGO MIASTA NA WYŻER? ZA TO JA PŁACĘ ZA PARKOWANIE NA MOICH ULICACH.
B
Biały
200 to równo o 10 razy za mało. Dwieście to za malo na dziś, a na za 10 lat to liczba marginalna.
q
qwerty
art. 271 kk, 272 kk, 273 kk etc. trzeba tylko chcieć!!!!
r
rex
po północnej stronie są ogródki działkowe podobnie jak po południowej stronie ślimaka
r
re
Przystanek SKA buduje pkp a nie miasto. Gdyby miasto budował może koło 2085 zostało by zbudowane.
r
rex
Parking dla osiedla ?
Osiedle będzie po przeciwnej stronie, po pierwsze.
Po drugie wjazd będzie płatny, chyba ze masz bilet
a
as
200 aut na całe osiedle, no mega parking. Buhahahaha
k
kono
pożyjesz, zobaczysz - będą jeszcze czasy gdzie parking na 200 aut będzie stanowczo za mały.
W
Wrocławianin
To kolejny przykład tego, że możecie sobie Krakusy narzekać na wasze władze, ale u was się myśli szybciej niż u nas. U nas tylko się gada od lat o P&R a nikt niczego nie robi w tym kierunku. Wypycha się tylko bez pardonu kierowców z centralnych części miasta i utrudnia im życie. Komunikacja we Wrocławiu jest poniżej przeciętnej, kierowcy mają straszne życie na co dzień. I żadnej jakiejś wizji na przyszłość, jak u was.
G
Gość
Kolejny uniesiony "wymysł" aby Krakowa zrobic Phenian-miasto bez aut.
B
Burmistrz Nowej Huty
Nieprawdopodobne
s
ssssss
Zrobcie w koncu ten przystanek dla SKA w Bronowicach. Resztę mozecie dobudowywać. Nawet latami.
g
grbeg
Sprawa jest oczywista i dziwie się obdarowanym zezwoleniami przez prezydenta lub dyrektora ZIKiT ,że nie obawiają się odpowiedzialności karnej z art 286. kk .
przepis ten stanowi ,że kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

W tym wypadku wprowadzenie w błąd polega na tym ,że prezydent lub ZIKiT wydaje zezwolenie osobie ,która nie ma prawa korzystać ze zwolnienia z opłat za parkowanie ( tylko podmioty wskazane w ustawie zwolnione ) a posiadając zezwolenie nie płaci i wprowadza w błąd ,że jest podmiotem zwolnionym .

W tym wypadku pomocnictwem jest bezprawne działanie organu władzy publicznej ,czyli prezydenta ,jako ustawowego organu zarządzającego ruchem na drogach w Krakowie lub dyrektora zarządu dróg (ZIKiT) ,któremu prezydent przekazał kompetencje organu zarządzającego ruchem (bardzo wątpliwe czy mógł ) .

W takiej sytuacji pozostaje jedynie złapać parkującego i udowodnić mu ole razy i na jaka kwotę uzyskał bezprawnie korzyść kosztem budżetu gminy ,na który wpływają opłaty za parkowanie .

Nie będzie to łatwe ,ale gdy obywatele pomogą to się skończy patologia władzy i rozdawnictwo przywilejów kolesiom władzy .

Wracając do historii ,przypominam sobie ,że w czasach gdy strefą zarządzała spółka z ul.Retoryka były liczne przypadki ,o czym donosił także DP , ukarania osób posługujących się bezprawnie abonamentami S0 przez osoby nieuprawnione .

Później ,gdy ZIKiT przejął strefę, nagle wszystko ucichło . No tak , przecież urzędnicy nie będą ścigali obdarowanych przez prezydenta wjazdówkami ważniaków .Sami swoi .

Tymczasem ,jak widać patologia trwa nadal , być może w innych miastach wzorowano się na rozwiązaniach przyjętych w Krakowie tylko tam już wyjaśnienia prowadzi prokuratura a w Krakowie oczekują na .............wjazdówki na rok 2017!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
g
gbr3
A ja z innej ,choć cuchnącej mocno beczki .

Panie Piotrze Autorze .

Proszę zwrócić uwagę ,że w kolejnym polskim mieście ,Toruniu , wybuchła afera z wydawaniem zezwoleń na bezpłatne parkowanie radnym ,prokuraturze ,dziennikarzom ,urzędnikom i komu jeszcze to się okaże . Sprawę bada prokuratura w Grudziądzu .

Panie Piotrze ,bada prokuratura ,czyli zachodzi podejrzenie popełnienia przestępstwa .

A w Krakowie sprawa wydawania zezwoleń jest niedokończona ! To znaczy chodzi o to samo nadużycie uprawnień przez urzędników organu władzy publicznej ,tylko w Krakowie nikt tego nie ciągnie dalej .

Zaczął się okres przedświąteczny .Władza będzie teraz bratać się z elektoratem na tzw opłatkach . Tam najczęściej rozdawane były zezwolenia na okaziciela . Może tym razem CBŚ w przebraniu św.Mikołaja podejmie obserwację i ustali kto komu daje zezwolenie na bezprawne niestosowanie się do znaku B1 (strefa B) i bezpłatne parkowanie .

Odsyłam Pana do artykułu na Onet .
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska