WIDEO: Trzy Szybkie
Zmiany w Gdyni obejmują leśny odcinek ulicy Chwarznieńskiej. Miejskie autobusy, które dotychczas stały w korkach, dzięki innej organizacji ruchu pojadą drugą stroną jezdni. Jak informują gdyńscy samorządowcy, pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej na tym odcinku mają zaoszczędzić nawet do 10 minut.
Nad całością czuwać ma system inteligentnego sterowania ruchem TRISTAR , który steruje m.in. znakami zmiennej treści na ulicach Trójmiasta. Specjalne skanery, pracujące w oparciu o przesył danych technologii w systemie bluetooth/wifi, analizować będą czas przejazdu ul. Chwarznieńską. Jeśli czas przejazdu osiągnie wartość graniczną, operator systemu TRISTAR zostanie o tym poinformowany i będzie mógł uruchomić ruch autobusów drugą jezdnią „pod prąd”.
Internauci wskazali najgorsze linie komunikacji w Krakowie
- W Gdyni na 1000 mieszkańców przypada 700 samochodów osobowych, w Berlinie natomiast zaledwie 350 - przypomina Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Punktualnie przemieszczająca się po ulicach miasta komunikacja miejska to szansa na to, żeby gdynianie coraz chętniej z niej korzystali. Bardzo istotnym elementem działania miasta w tym zakresie jest budowa buspasów. Mamy ich wiele w całym mieście. Dzisiaj zaprezentowaliśmy pierwsze w Polsce niezwykle nowoczesne rozwiązanie. System był przygotowywany przez wiele miesięcy. Kontrbuspas to zmiana, która w określonych godzinach szczytu pozwoli autobusom na jazdę po specjalnie wydzielonej części drogi.
