https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Gdyni autobusy jeżdżą "pod prąd". Tak samo powinno być w Krakowie?

Arkadiusz Maciejowski, Łukasz Kamasz
Gdynia uruchomiła pierwszy w Polsce kontrbuspas
Gdynia uruchomiła pierwszy w Polsce kontrbuspas Łukasz Kamasz
Gdynia uruchomiła pierwszy w Polsce kontrbuspas. Miejskie autobusy jadą przeciwnym pasem i w ten sposób omijają korki. Czy uważacie, że podobnie powinno być w Krakowie? I ewentualnie gdzie?

WIDEO: Trzy Szybkie

Zmiany w Gdyni obejmują leśny odcinek ulicy Chwarznieńskiej. Miejskie autobusy, które dotychczas stały w korkach, dzięki innej organizacji ruchu pojadą drugą stroną jezdni. Jak informują gdyńscy samorządowcy, pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej na tym odcinku mają zaoszczędzić nawet do 10 minut.

Nad całością czuwać ma system inteligentnego sterowania ruchem TRISTAR , który steruje m.in. znakami zmiennej treści na ulicach Trójmiasta. Specjalne skanery, pracujące w oparciu o przesył danych technologii w systemie bluetooth/wifi, analizować będą czas przejazdu ul. Chwarznieńską. Jeśli czas przejazdu osiągnie wartość graniczną, operator systemu TRISTAR zostanie o tym poinformowany i będzie mógł uruchomić ruch autobusów drugą jezdnią „pod prąd”.

Internauci wskazali najgorsze linie komunikacji w Krakowie

- W Gdyni na 1000 mieszkańców przypada 700 samochodów osobowych, w Berlinie natomiast zaledwie 350 - przypomina Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Punktualnie przemieszczająca się po ulicach miasta komunikacja miejska to szansa na to, żeby gdynianie coraz chętniej z niej korzystali. Bardzo istotnym elementem działania miasta w tym zakresie jest budowa buspasów. Mamy ich wiele w całym mieście. Dzisiaj zaprezentowaliśmy pierwsze w Polsce niezwykle nowoczesne rozwiązanie. System był przygotowywany przez wiele miesięcy. Kontrbuspas to zmiana, która w określonych godzinach szczytu pozwoli autobusom na jazdę po specjalnie wydzielonej części drogi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 26

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
ZZ
17 grudnia, 09:45, Olo:

Wystarczyło by, żeby zamiast robić na każdej ulicy ścieżko rowerowe zainwestować w budowę realnych buspasów. Tym bardziej, że i tak rowerzyści zamiast po ścieżkach i tak po chodnikach i jezdniach jeżdżą

Dokładnie

g
gniewko_syn_ryba

Taki styl jazdy nazywa się "po rumuńsku" i jest od dawna praktykowany przez tamtejszych kierowców autobusów miejskich. Tyle tylko, że oni nie potrzebują do tego wyznaczania żadnych kontrapasów... ;))) Tak więc, żadne odkrycie... ;)))

B
Burmistrz Nowej Huty

Pan pre-zydent zgodnie za swoją logika powinien przed kolejna kadencja ogłosić przetarg na autobusy dwukierunkowe najlepiej przegubowe. Jego urzedasy natomiast powinni wymyślec gdzie takie pojazdy będą miały silnik?

G
Gość
17 grudnia, 9:19, Gość:

Kontrapas - tylko gdzie?

Nowe tramwaje - super - tylko tory w rozsypce, więc za kilka miesięcy wszystkie, stare i nowe zostaną w zajezdniach.

O metrze lepiej nie pisać.

To może chociaż kolej gondolowa, słupy nie zajmują dużo miejsca.

17 grudnia, 09:22, Gość:

I pociąg poduszkowy...Często masz takie napady:-))))?

Ten pociąg mógłby ewentualnie jeździć w tunelach podziemnych, tylko nie nazywajmy tego m..., bo nie będzie można zbudować wyjść w zabytkowej części miasta :)))

r
rudy

z MPK zanim sie urodził8 minut temu

Krakowianie nie chcą się przesiadać do komunikacji miejskie boooo

- pobrudzą sobie kurtki smarem z drzwi,

- za duża ciasnota i zaduch - można zemdleć,

- z powyższego nie można wozić dzieci,

- koncepcja przesiadania się co kawałek na kolejną linie jest rozwiązaniem Kalego o inteligencji poniżej 110,

- wieczorem strach jeździć (podobnie jak w PKP - gangi złodziei są bezkarni, nawet MPK na nocne kursy daje wyrośniętych nadgorliwców, którzy tłumaczą, że na przystanku końcowym należy panienkę nocą wyrzucić z autobusu siłą - a to że się pomyliła i za daleko pojechała, że się boi wysiąć w nocy na zadupiu to nikogo nie obchodzi - bo taki regulamin)

- a autobusy nocne w granicy miasta odjeżdżają w centrum z innych przystanków - i połap się w tym,

- oglądanie pędzących kierowców wjeżdżających w wysiadkowych pasażerów tramwajów - powoduje tak nagły wzrost adrenaliny, że dla dobra takiego kierowcy i własnego dobra lepiej nie korzystać z tramwajów,

- TYLKO kolej naziemna albo podziemna - mamy 21 wiek - a metra nie ma - proponuję pojechać Do Angli na SZKOLENIE z mechanicznego zabezpieczenia kursów pociągów metra

U nas nie ma holandii - bo jest zimniej

S
Sędziwój
17 grudnia, 7:49, Adolf Hejter:

w Krakowie to najlepiej jakby jeździły w poprzek

17 grudnia, 09:21, Alanek:

To sobie taki zrób u siebie w zagrodzie, będziesz miał do gs-u i do kościoła...

gnój i zagrodę to masz tam u mamusi i tatusia w swojej wsi z której przyjechałeś tu do mojego Krakowa konusie o jakże pięknym polskim imieniu..Alanek..tfu twoja mać...

A
Artur

Nie tylko w Krakowie, ale też na objazdówkach/ wylotówkach i nie tylko dla komunikacji ale dla wszystkich - takie rozwiązanie widziałem gdzieś poza Polską, nie pamiętam gdzie. Dubaj? Tokio? Ale fajnie działało. Analogiczny system jak w Gdynii - semafory świetlna i jazda :))) Brawo Gdynia!

G
Gość
17 grudnia, 07:33, Gość:

Oczywiście że powinny zwłaszcza na alejach oraz ulicy wita Stwosza przy połączeniu z aleją 29 listopada

A możesz wskazać taki odcinek na Alejach, który można zaadaptować na kontrapas? Który z pasów twoim zdaniem jest pusty i o jakiej porze? No chyba, że masz na myśli godziny pomiędzy 24 a 5 rano?

G
Gość
17 grudnia, 07:05, ps:

proponuje w ogóle znieść jakiekolwiek przepisy dotyczące wszystkich dziedzin życia i nie każdy robi co chce

ale tak już jest od dawna. Polak ma w-y-.-e-b-a-n-e na wszystkie przepisy we wszystkich dziedzinach życia.

G
Gość
17 grudnia, 09:51, Gość:

Skoro mpk jeżdżą na czerwonym świetle to czemu by nie mogły pod prąd. W zeszłym tygodniu przejechal z ulicy lublańskiej w opolska ewidentnie na czerwonym ledwo zdążyłem się zatrzymać żeby mu w bok nie wjechać obok mnie tir prawie że w niego wjechał mało tego w poprzek opolskiej przechodziła już kobieta przez przejście na zielonym musiała się zatrzymać żeby jej nie rozjechal. To co wyprawiaja kierowcy miejskich autobusow przechodzi ludzkie pojęcie a kiedy dojdzie do kolizji przyjeżdża inspektorek i usiłuje zrzucić wine na innych kierowców

tramwaje przejazd na czerwonym mają w standardzie. Ich ulubine miejsca to zabarykadowanie Alej przy Muzeum Narodowym i Ronda Matecznego, bo oni oczywiście muszą się wtarabanić na żółtym z tymi swoimi wagonami wiedząc, że nie będa już w stanie opuścić skrzyżowania. Wali ich to.

G
Gość

Skoro mpk jeżdżą na czerwonym świetle to czemu by nie mogły pod prąd. W zeszłym tygodniu przejechal z ulicy lublańskiej w opolska ewidentnie na czerwonym ledwo zdążyłem się zatrzymać żeby mu w bok nie wjechać obok mnie tir prawie że w niego wjechał mało tego w poprzek opolskiej przechodziła już kobieta przez przejście na zielonym musiała się zatrzymać żeby jej nie rozjechal. To co wyprawiaja kierowcy miejskich autobusow przechodzi ludzkie pojęcie a kiedy dojdzie do kolizji przyjeżdża inspektorek i usiłuje zrzucić wine na innych kierowców

O
Olo

Wystarczyło by, żeby zamiast robić na każdej ulicy ścieżko rowerowe zainwestować w budowę realnych buspasów. Tym bardziej, że i tak rowerzyści zamiast po ścieżkach i tak po chodnikach i jezdniach jeżdżą

G
Gość

Każde odstępstwo od reguł rodzi pokusę na kolejne. Zaraz się okaę, że będą z takiego rozwiązania chcieli korzystać taksówkarze, motocykliści, rowerzyści, samochody elektryczne, hybrydy plug-in i kolejne grupy nie wiadomo właściwie dlaczego. W sytuacjach dróg wielopasmowych bywają stosowane takie rozwiązania, że w zależności od obciążenia zmienia się kierunek ruchu na niektórych pasach. Ale w Polce jeszcze do togo społeczeństwo nie dojrzało, a decydenci chcąc kupić niektóre grupy społeczne będą próbowali stosować odstępstwa. Dlatego NIE dla tego rozwiązania. Reguły powinny być najprostsze, jednoznaczne i niezmienne.

k
kraks

Tak, niech jeżdzą nawet środkiem jezdni razem z [obraźliwe]ującymi a samochody niech lewitują w Krakowie.

G
Gość
17 grudnia, 7:12, Gość:

Nie, nie powinny. Za to powinien powstać BUS pas na opolskiej. Są BUS pasy na ulicy z dwoma pasami, a na opolskiej są 3 a BUS pasa nie ma, dlaczego?

17 grudnia, 08:03, SpirytuSSanktuarium:

Wyluzuj zwieracze ! Zrobią za 10-15 lat całą obwodnice to i wtedy powinien powstać bus pas .

za 15 lat razem z metrem powstanie i wszyscy w to wierzymy :-D

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska