https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Krakowie powstanie nowy przystanek kolejowy. Tak będzie wyglądał!

Barbara Ciryt
Tak będzie wyglądał przystanek kolejowy dla Mistrzejowic i Bieńczyc
Tak będzie wyglądał przystanek kolejowy dla Mistrzejowic i Bieńczyc PKP PLK, Wizualizacje-infrastrukturalne.pl
W sąsiedztwie ul. Powstańców i Piasta Kołodzieja w Mistrzejowicach zostanie wybudowany nowoczesny przystanek kolejowy. Najważniejsze, że dzięki tej inwestycji z tej części miasta dojazd do centrum skróci się do kilkunastu minut. Przystanek ma być nowoczesny i funkcjonalny dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przetarg na zaprojektowanie i budowę został rozstrzygnięty w sierpniu tego roku. Teraz wykonawca zaprezentował wizualizację przystanku.

- Podróżni skorzystają z trzech nowoczesnych peronów, połączonych windami i klatkami schodowymi z wiaduktem drogowym, znajdującym się nad linią kolejową - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przystanek na os. Piastów będzie gotowy za rok

Przetarg wygrała firma Swietelsky Rail Polska i obecnie wykonawcy są na etapie projektowania i pozyskiwania niezbędnych uzgodnień. Budowa przystanku potrwa do grudnia 2024 roku, wówczas tutaj zatrzymają się pierwsze pociągi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA powstaje w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Koszt inwestycji to około 24 mln zł netto.

Przystanek nazywany Kraków Piastów w okolicy ulic Powstańców i Piasta Kołodzieja powstanie niedaleko nowego wiaduktu nad torami, w miejscu gdzie łączą się dwie linie kolejowe: nr 8, prowadząca w kierunku Kielc i Warszawy, nr 95 w kierunku Podłęża i Tarnowa.

Na peronach o długości 200 metrów znajdą się wiaty, tablice informacyjne, ławki i czytelne oznakowanie. Oświetlenie pomoże w orientacji także po zmroku. Udogodnieniem dla osób niewidomych, czy słabo widzących będzie system ścieżek o zróżnicowanej strukturze. Zakończenie prac przewidziano na koniec 2024 r.

Atrakcyjniejsza komunikacja w regionie

Ten przystanek poprawią dostęp do kolei i będzie konkurencją komunikacyjną alternatywą dla dotychczasowych form dojazdu do centrum Krakowa. Obszar Mistrzejowic i Bieńczyc stanie się znacznie atrakcyjniejszy komunikacyjnie. Nie tylko ułatwi dojazd, ale pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze.

Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025 ma na celu przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. W ramach tego programu w Małopolsce zaplanowano inwestycje w 22 lokalizacjach. Trzy z nich są w stolicy województwa: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki i Kraków Przylasek. Nowe przystanki powstaną również m.in. w miejscowościach: Pisary, Dąbrówka i Nowy Sącz. A już zrealizowano nowe perony w Zatorze i Wolbromiu. Ponadto Polskie Linie Kolejowe zmodernizują 13 przystanków na linii kolejowej z Nowego Sącza do Krynicy.

Autobus aglomeracyjny linii 200 rozpoczął kursy Kraków-Jerzmanowice-Przeginia. To historyczny moment dla gminy

Autobus aglomeracyjny rozpoczął kursy Kraków - Przeginia. Li...

Za co można dostać mandat w zimie?

od 7 lat
Wideo

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus
5 grudnia, 10:53, Adam:

Dobre uzupełnienie dla przyszłego metra. Żadne, podkreślam żadne inne koncepcje transportu niż metro, nie będą remedium na bolączkę transportu publicznego w Krakowie.

5 grudnia, 11:36, krakus:

Uzupełnieniem dla kolejki może być jedna linia podziemnego transportu publicznego a nie odwrotnie. Popatrz na mapę Krakowa to zobaczysz gdzie obecnie są linie kolejowe i jak duży mają potencjał. Częściowo już wykorzystywane przez mieszkańców miasta jak metro.

5 grudnia, 12:09, Mind the gap:

pkp juz wykonalo gigantyczna inwestycje w krk na wiecej nie licz, na pytanych stu nieznajomych ci mieszkancow krk co wolisz jezdzic metrem po miescie czy kolejka wianuszek 99 odpowie metro, nie przenos zwyczajow z uk do pl, wszedzie gdzir indziej metro jest stawiane jako optimum transportu dla miasta

Myślisz, że kryterium "co wolą ludzie" powinno być decydujące? Jeżeli rozwój kolei spowodowałby podobny efekt co metro (śmiem twierdzić, że kolej byłaby dużo bardziej efektywna bo objęłaby swoim działaniem również gminy ościenne i zmniejszyła ruch samochodów do miasta), a do tego byłaby to inwestycja o wiele przyjemniejsza to większosć nie powinna decydować. Sam znam zwolenników metra, część z nich jechała metrem dwa trzy razy w życiu i na tej podstawie wypracowali swoją opinię (zero analizy i wiedzy logistycznej, kosztowej czy popatrzenia na mapę). Skąd wniosek że porównuję do UK, miasta z metrem jak i bez są w UK jak również na kontynencie.

K
K. Barańska z Gdańska
5 grudnia, 16:34, Anka Krakowianka:

Trzy rzeczy są pewne w Krakowie:

1. Eksmisja z Wawelu

2. Pomnik prof. Majchrowskiego

3. Metro

Marna prowokacja.

A
Anka Krakowianka
Trzy rzeczy są pewne w Krakowie:

1. Eksmisja z Wawelu

2. Pomnik prof. Majchrowskiego

3. Metro
🦔🦇🦔🦇🦔🦇
My wkurzone jeże,

A z nami nietoperze,

Za zbeszczeszczenie truheł naszych braci,

Każdy Gibon jabłkiem nam zapłaci!

Tak nam dopomóż król Lew.
G
Get real!
5 grudnia, 12:27, Mind the gap:

a wiecie kto bedzie najbardziej zachwalal metro w krk? jego dzisiejsi przeciwnicy

Przeczytaj sobie informację ze „strony obok”:

„Pęczniejące skały pod Trasą Łagiewnicką. I stąd ograniczenie prędkości do 40 km/h. Co z naprawą?”

I ty uważasz, że jak nie potrafili — za górę forsy, nawiasem mówiąc — kawałka drogi „nieco szybszego ruchu” uczciwie i porządnie położyć, to metro będą potrafili wybudować?

B
Barbara Nowak
5 grudnia, 11:25, Mind the gap:

brak metra w krk to jedna wielka kompromitacja wszystkich wladz po kolei od rad dzielnic po prezydenta kraju ten kto podpisze umowe ze zwyciezca przetargu na linie metra bedzie jak kazimierz odnowiciel

Największy Polak, jeśli nie największy człowiek w historii w ogóle, Święty Jan Paweł II, mieszkał w Krakowie tyle lat, aż do wyboru na tron papieski i bardzo mu los tego miasta leżał na sercu. Zostawił naw wiele wskazówek, ale o metrze ani słowa. Już On tam wiedział, czemu metro nie jest potrzebne. Ostatnio w Radio Ma[wulgaryzm]a właśnie mówili o tym problemie. Wszyscy wiemy, że zanim na nasze ziemie przyszło Chrześcijaństwo, czczono tu diabła. Różne diabelskie relikwie leżą zakopane i to nie tylko pod kopcami Kraka, czy Wandy. Gościem programu był ksiądz który specjalizuje się w demonologii archeologicznej i on mówił że jeszcze w latach 70tych na stanowisku archeologicznym Spadzista znaleziono narzędzia i relikwie używane w najstarszych na świecie (24 tys lat temu) czarnych mszach, gdzie składano diabłu w ofierze dopiero narodzone mamuty. Jednym słowem, jak zaczną kopać pod to metro, to nie wiadomo do czego się tam dokopią. Jak zapach siarki rozejdzie się po Krakowie, to będzie za późno, bo ściągniecie egzorcysty z odpowiednimi uprawnieniami z Watykanu trwa czasem i tydzień a w tym czasie co będzie z nami? Radzę zapoznać się z tematem.

M
Mind the gap
a wiecie kto bedzie najbardziej zachwalal metro w krk? jego dzisiejsi przeciwnicy
M
Mind the gap
brak metra w krk to jedna wielka kompromitacja wszystkich wladz po kolei od rad dzielnic po prezydenta kraju ten kto podpisze umowe ze zwyciezca przetargu na linie metra bedzie jak kazimierz odnowiciel
M
Masz rację
5 grudnia, 12:17, Ooo:

Tylko metro. Żaden pociąg aglomeracyjny nie pojedzie częściej niż co 20 minut, bo musi dzielić tory z pociągami dalekobieżnymi i towarowymi, co z tego że jest kawałek wydzielony na średnicy krakowskiej.

A metro i tramwaj może jeździć co 2 minuty w każdym kierunku.

Jasne — zwłaszcza, że utrzymanie metra oraz te co-dwu-minutowe przejazdy nic nie kosztują.

O
Ooo
Tylko metro. Żaden pociąg aglomeracyjny nie pojedzie częściej niż co 20 minut, bo musi dzielić tory z pociągami dalekobieżnymi i towarowymi, co z tego że jest kawałek wydzielony na średnicy krakowskiej.

A metro i tramwaj może jeździć co 2 minuty w każdym kierunku.
E
Ewa z Pierdziszewa
5 grudnia, 10:53, Adam:

Dobre uzupełnienie dla przyszłego metra. Żadne, podkreślam żadne inne koncepcje transportu niż metro, nie będą remedium na bolączkę transportu publicznego w Krakowie.

5 grudnia, 11:36, krakus:

Uzupełnieniem dla kolejki może być jedna linia podziemnego transportu publicznego a nie odwrotnie. Popatrz na mapę Krakowa to zobaczysz gdzie obecnie są linie kolejowe i jak duży mają potencjał. Częściowo już wykorzystywane przez mieszkańców miasta jak metro.

5 grudnia, 12:09, Mind the gap:

pkp juz wykonalo gigantyczna inwestycje w krk na wiecej nie licz, na pytanych stu nieznajomych ci mieszkancow krk co wolisz jezdzic metrem po miescie czy kolejka wianuszek 99 odpowie metro, nie przenos zwyczajow z uk do pl, wszedzie gdzir indziej metro jest stawiane jako optimum transportu dla miasta

5 grudnia, 12:13, Anka Krakowianka:

Tak jest! Na początek ze sześć linii. No może siedem.

5 grudnia, 12:14, Nina z Konina:

U nas wkrótce będą budować dwie linie metra. :)

U nas tylko jedną… :(

N
Nina z Konina
5 grudnia, 10:53, Adam:

Dobre uzupełnienie dla przyszłego metra. Żadne, podkreślam żadne inne koncepcje transportu niż metro, nie będą remedium na bolączkę transportu publicznego w Krakowie.

5 grudnia, 11:36, krakus:

Uzupełnieniem dla kolejki może być jedna linia podziemnego transportu publicznego a nie odwrotnie. Popatrz na mapę Krakowa to zobaczysz gdzie obecnie są linie kolejowe i jak duży mają potencjał. Częściowo już wykorzystywane przez mieszkańców miasta jak metro.

5 grudnia, 12:09, Mind the gap:

pkp juz wykonalo gigantyczna inwestycje w krk na wiecej nie licz, na pytanych stu nieznajomych ci mieszkancow krk co wolisz jezdzic metrem po miescie czy kolejka wianuszek 99 odpowie metro, nie przenos zwyczajow z uk do pl, wszedzie gdzir indziej metro jest stawiane jako optimum transportu dla miasta

5 grudnia, 12:13, Anka Krakowianka:

Tak jest! Na początek ze sześć linii. No może siedem.

U nas wkrótce będą budować dwie linie metra. :)

A
Anka Krakowianka
5 grudnia, 10:53, Adam:

Dobre uzupełnienie dla przyszłego metra. Żadne, podkreślam żadne inne koncepcje transportu niż metro, nie będą remedium na bolączkę transportu publicznego w Krakowie.

5 grudnia, 11:36, krakus:

Uzupełnieniem dla kolejki może być jedna linia podziemnego transportu publicznego a nie odwrotnie. Popatrz na mapę Krakowa to zobaczysz gdzie obecnie są linie kolejowe i jak duży mają potencjał. Częściowo już wykorzystywane przez mieszkańców miasta jak metro.

5 grudnia, 12:09, Mind the gap:

pkp juz wykonalo gigantyczna inwestycje w krk na wiecej nie licz, na pytanych stu nieznajomych ci mieszkancow krk co wolisz jezdzic metrem po miescie czy kolejka wianuszek 99 odpowie metro, nie przenos zwyczajow z uk do pl, wszedzie gdzir indziej metro jest stawiane jako optimum transportu dla miasta

Tak jest! Na początek ze sześć linii. No może siedem.

M
Mind the gap
5 grudnia, 10:53, Adam:

Dobre uzupełnienie dla przyszłego metra. Żadne, podkreślam żadne inne koncepcje transportu niż metro, nie będą remedium na bolączkę transportu publicznego w Krakowie.

5 grudnia, 11:36, krakus:

Uzupełnieniem dla kolejki może być jedna linia podziemnego transportu publicznego a nie odwrotnie. Popatrz na mapę Krakowa to zobaczysz gdzie obecnie są linie kolejowe i jak duży mają potencjał. Częściowo już wykorzystywane przez mieszkańców miasta jak metro.

pkp juz wykonalo gigantyczna inwestycje w krk na wiecej nie licz, na pytanych stu nieznajomych ci mieszkancow krk co wolisz jezdzic metrem po miescie czy kolejka wianuszek 99 odpowie metro, nie przenos zwyczajow z uk do pl, wszedzie gdzir indziej metro jest stawiane jako optimum transportu dla miasta

k
krakus
5 grudnia, 10:53, Adam:

Dobre uzupełnienie dla przyszłego metra. Żadne, podkreślam żadne inne koncepcje transportu niż metro, nie będą remedium na bolączkę transportu publicznego w Krakowie.

Uzupełnieniem dla kolejki może być jedna linia podziemnego transportu publicznego a nie odwrotnie. Popatrz na mapę Krakowa to zobaczysz gdzie obecnie są linie kolejowe i jak duży mają potencjał. Częściowo już wykorzystywane przez mieszkańców miasta jak metro.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska