https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Krakowie remontują most Dębnicki, a plac budowy objął też Aleje. Mieszkańcy obawiają się o zieleń

Piotr Tymczak
Wideo
od 16 lat
W ramach przebudowy mostu Dębnickiego prowadzone są też obecnie prace na al. Krasińskiego. Okoliczni mieszkańcy są zaniepokojeni, że w związku z tym rozkopywany jest tam pas zieleni pomiędzy jezdniami.

- Była mowa o remoncie mostu Dębnickiego, a tu się okazuje, że drogowcy zabrali się też za oranie Alej. O tym mieszkańców wcześniej nie informowano, z nikim nie konsultowano - komentuje jeden z mieszkańców Zwierzyńca.

Co na to Zarząd Dróg Miasta Krakowa?

- Modernizacja mostu Dębnickiego wkracza w kolejny etap. Udostępniona zostanie remontowana dotychczas część mostu, a prace przeniosą się na jezdnie położone bliżej Wawelu. Roboty obejmą też tarczę skrzyżowania z Alejami. Z tego powodu potrzebne jest tymczasowy przejazd przez pas zieleni oddzielający jezdnie na Alejach, tak by po przejechaniu mostu samochody mogły wjeżdżać na pas Alej w kierunku Starego Miasta. Po zakończeniu modernizacji mostu wykonawca ma wszystko przywrócić do pierwotnego stanu i odtworzyć w pełni ubytki na pasie zieleni - wyjaśnia Michał Pyclik z ZDMK.

W nocy z 24 na 25 września zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu drogowego w rejonie mostu Dębnickiego. Ma ona związek z kolejnym etapem remontu tej przeprawy oraz przebudową ulic Tadeusza Kościuszki i Zwierzynieckiej.

Dobiegają końca roboty w ramach pierwszego etapu remontu mostu Dębnickiego (na jego części od strony Salwatora). Ekipy przeniosą się teraz na drugą połowę obiektu (od strony Wawelu). Jednocześnie wykonawca przebudowy ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki przystąpi do dalszych prac – na kolejnym odcinku ul. Zwierzynieckiej oraz połowie tarczy skrzyżowania al. Zygmunta Krasińskiego, ul. Zwierzynieckiej i Marii Konopnickiej.

Od poniedziałku, 25 września, od wczesnych godzin porannych obowiązywać będą następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • dwukierunkowy ruch pojazdów (po jednym pasie) na moście Dębnickim na jego części od strony Salwatora,
  • zamknięcie wschodniej strony skrzyżowania al. Krasińskiego, ul. Zwierzynieckiej i Konopnickiej wraz z odcinkiem ul. Zwierzynieckiej (od al. Krasińskiego do skrzyżowania ul. Powiśle i Retoryka),
  • zachowanie dwukierunkowego przejazdu na linii ul. Powiśle i Retoryka,
  • brak możliwości przejazdu autokarów turystycznych w kierunku ul. Powiśle (zakaz ruchu dla pojazdów o wadze powyżej 7,5 ton) – umożliwienie wysadzenia/odebrania pasażerów na istniejącej zatoce parkingowej kiss&ride (z możliwością nawracania);
  • tymczasowy parking dla autokarów turystycznych przy Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana (od strony al. 3 Maja) – planowany od 23 września,
  • parking dla mieszkańców przy ul. Powiśle (naprzeciwko numerów 2 i 4) – dla ok. 50 pojazdów. Możliwość parkowania dla mieszkańców z abonamentami postojowymi z sektorów A2 i A6 – planowany od 23 września.

Wprowadzone zostaną też zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej. Przystanek autobusowy „Jubilat” 03 (w kierunku Muzeum Narodowego) dla linii autobusowych nr 124, 144, 164, 169, 173, 179, 194, 300, 301, 304, 424, 494, 503, 513, 608, 609 i LR0 zostanie przeniesiony na tymczasową lokalizację na pasie dzielącym jezdnie al. Krasińskiego. Rozkłady jazdy nie zostaną zmienione.

Trasa Balicka ma połączyć Kraków z lotniskiem w Balicach.

Kraków nie rezygnuje z budowy Trasy Balickiej. Droga ma połą...

Przypomnijmy, że remont mostu Dębnickiego ma na celu poprawę jego stanu technicznego w obrębie płyty pomostowej, a nie wymianę samej nawierzchni jezdni. W ramach zadania wymieniona zostanie zarówno nawierzchnia asfaltowa jezdni, jak i nawierzchnia kap chodnikowych z żywic. Wykonana zostanie również nowa izolacja płyty pomostowej, która zostanie poprzedzona niezbędnymi naprawami jej żelbetowej konstrukcji. Wymienione będą elementy odwodnienia i dylatacje nad przyczółkami, bariery energochłonne, oświetlenie oraz krawężniki. Balustrady zostaną podniesione i zabezpieczone przed korozją.

Prace remontowe przy obiekcie prowadzone są też w przestrzeni podmostowej na długości bulwarów. W ramach robót wykonane zostanie m.in. nowe zabezpieczenie przed korozją dźwigarów, konserwacja łożysk i okładziny kamiennej przyczółków.

Remont rozpoczął się na początku lipca i potrwa w sumie 5 miesięcy, ale największe zmiany w organizacji ruchu drogowego potrwają ok. 3,5 miesiąca.

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

od 16 lat

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:/
23 września, 13:09, X:

Zdecydujcie się wreszcie na spójny przekaz z tych dwóch kanap na których mieścicie się wszyscy. Albo mieszkańcy, rodowici krakowianie, opuścili centrum miasta, albo są tam dalej. Żaden mieszkaniec nigdzie się nie poskarżył. Dobrze o tym wiecie i znów wykorzystujecie sytuację do bicia piany o nic.

Idź stąd, ciulu.

X
X
Zdecydujcie się wreszcie na spójny przekaz z tych dwóch kanap na których mieścicie się wszyscy. Albo mieszkańcy, rodowici krakowianie, opuścili centrum miasta, albo są tam dalej. Żaden mieszkaniec nigdzie się nie poskarżył. Dobrze o tym wiecie i znów wykorzystujecie sytuację do bicia piany o nic.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska