https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Krakowie rusza akcja BikeDAY, promująca dojazd do pracy rowerem

Piotr Rąpalski
Rusza akcja BikeBAY, czyli seria czerwcowych i lipcowych eventów przy największych centrach biurowych Krakowa. Kampania ma zachęcać do dojeżdżania do pracy rowerem, w programie są m.in. darmowy serwis dwóch kółek, testy rowerów elektrycznych i zawody na trenażerach z nagrodami. Ambasadorką akcji jest Maja Włoszczowska.

Inicjatywa skierowana jest do pracowników największych centrów biurowych w stolicy Małopolski. W czerwcu i lipcu wszyscy chętni mogą przy okazji dojazdu do miejsca pracy skorzystać z darmowego serwisu swoich rowerów, przetestować najnowocześniejsze eBike’i oraz wziąć udział w zawodach na trenażerach. Ambasadorką akcji jest Maja Włoszczowska.

W Polsce według badań ok. 20 proc. pracowników dojeżdża do miejsca pracy na dwóch kółkach. Można zakładać, że ten trend będzie tylko rósł. Szczególnie w świetle zatwierdzonej ostatnio przez rząd nowej opłaty emisyjnej, przez którą kierowcy zapłacą na litrze paliwa 10 gr więcej. - Korzyści jest mnóstwo, bo taki pracownik korzystający z roweru nie traci czasu na stanie w korkach, jest zdrowszy, odporniejszy i rzadziej choruje – wylicza Piotr Łuczyński, prezes Stowarzyszenia Zdrowy Rower, które jest partnerem ogólnopolskiej akcji BikeDAY.

Jest to ogólnopolska kampania, promująca dojeżdżanie na rowerze do pracy i składa się z serii wydarzeń w centrach biznesowych największych miast. W Krakowie zorganizowana zostanie w następujących miejscach, w każdym przypadku od godz. 8 do godz. 16.:

  • 14 czerwca (czwartek), biurowiec Pilot Tower, ul. Pilotów 10
  • 15 czerwca (piątek), kompleks Enterprise Park, ul. Powstańców Wielkopolskich 13E
  • 5 lipca (czwartek), biurowiec Reino Partners, ul. Kapelanka 42B
  • 6 lipca (piątek), kompleks Equal Business Park, ul. Wielicka 28B

Za każdym razem wszyscy chętni mogą zostawić pod daną lokalizacją swoje rowery do darmowego serwisu. To także szansa żeby wziąć udział zawodach na trenażerach-szosówkach Vento i bezpłatnie przetestować nowoczesne rowery elektryczne największej marki w kraju KROSS – górski model Level Boost i trekkingowy Trans Hybrid. – Chcemy przy okazji tej świetnej inicjatywy zapoznać pracowników z nowoczesnymi eBike’ami, opartymi na systemie Shimano Steps. Taki rower z napędem elektrycznym dzięki pojemnej baterii, umożliwiającej pokonanie nawet 100 km na jednym ładowaniu, z powodzeniem może zastąpić auto lub komunikację miejską. Na Zachodzie już dawno temu taka konstrukcja się przyjęła, a nasz rynek czeka ciągle na zawojowanie – komentuje Kristopher Kurowski, Brand Manager firmy KROSS.

Dwa kółka i miejska dżungla

Akcję wspiera najsłynniejsza polska kolarka górska i dwukrotna wicemistrzyni olimpijska Maja Włoszczowska, która została jej ambasadorką. – Warto dojeżdżać rowerem do pracy, bo omijamy korki. Łapiemy nieco pobudzającego powietrza. Przede wszystkim jednak uwalniamy stres, który w sobie tłumimy. Każda forma ruchu w tym pomaga, a outdoorowe zdecydowanie najbardziej - komentuje Włoszczowska. – W sezonie w mieście rower to najlepszy środek lokomocji. Zwłaszcza w dużych, zakorkowanych miastach. Sama często gdy bywam w obcym mieście korzystam z wypożyczalni miejskich rowerów, które obecnie już naprawdę dobrze funkcjonują – dodaje.

W akcji BikeDAY można zgłaszać swój udział poprzez stronę http://bike2box.com/bikeday/.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura. "Zimna wojna" oraz koncert Lenny'ego Kravitza

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam J.
W Krakowie tak się promuje rowery, a prawda jest taka, że bardzo duży procent rowerzystów łamie przepisy. Co więcej, łamiąc je stwarza bardzo niebezpieczne sytuacje na drodze. Rozumiem, że kodeks nie zabrania jazdy w słuchawkach, ale trzeba też trochę zdrowego rozsądku, żeby wiedzieć, że całkowite odcięcie od bodźców z zewnątrz może zakończyć się tragicznie! Niestety w tym mieście każda najmniejsza krytyka rowerzystów czy zwrócenie uwagi na problemu kończy się hejtem aktywistów. Także sorry, ale promocja rowerów powinna iść w parze z promocją dobrych rowerowych praktyk, warsztatów dotyczących bezpieczeństwa, nie wiem jakieś akcje dot. podstawowych przepisów, plakaty. Skoro jest taki wysyp rowerzystów i takie parcie dlaczego miasto tego nie robi???
O
Ola
Fajnie, że się promuje rower, ale nie podoba mi się to, że w Krakowie nabudowano biurówców w centrum, gdzie miejsce parkingowe jest prawdziwym luksusem, a problem jest coraz palący, więc ratują się rowerami. W Enterprise Parku były 4 budynki, teraz jest 7! Pracuję tam i wiem jak to wygląda. Miejsc parkingowych jak na lekarstwo, więc dają je tylko managerom powyżej jakiegoś szczebla (levelu pracowniczego), albo obcokrajowcom. Parkingi są maleńkie, niemniej jednak często stoją puste bo osoby, które mają miejsca pracują np. danego dnia z domu. Ale inny pracownik i tak nie może wjechać. Co się więc dzieje? Cała okolica jest zaparkowana po uszy, sporo aut stoi na dziko, jak może. Był nawet ostatnio remont ulicy równoległej do Wałowej (zapomniałam teraz jak się nazywa). Wytarczyło na tym niewielkim odcinku zrobić jeden kierunek (Wałowa w drugą stronę bez wielich objazdów) i zatoki parkingowe do nowego chodnika. Zrobiono jednak chodnik z wysokimi betonowymi krawężnikami, a auta parkują obok wobec czego ulica ta przy wjeździe na Dekerta korkuje się niesamowicie bo auta nie są w stanie przejechać. Brawo ZIKIT!
G
Gość
Rower jest niebezpieczny, gdy porusza się razem z pojazdami samochodowymi, zwłaszcza ciężkimi. Poza tym, powolne tempo roweru przeszkadza w ruchu autobusom, gdyż autobus jak jedzie powoli, to staje się pożeraczem paliwa (lepiej, by rower jechał torowiskiem, gdyż tramwaj im wolniej jedzie, tym mniej zużywa prądu, podczas gdy autobus im szybciej jedzie, tym mniej zużywa paliwa i mniej emituje spalin). Tam, gdzie kursuję autobusy, rowerzyści powinni jeździć chodnikami, ale ostrożnie, by nie potrącić pieszych (przynajmniej zjeżdżać na chodnik, gdy autobus dopędza cyklistę).
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska