Bracia Sadurscy to firma z 30-letnim doświadczeniem w pośrednictwie nieruchomości. Jakie były jej początki?
Marka Bracia Sadurscy powstała w 1996 roku, a jeden z jej założycieli Dariusz Sadurski już od 1990 r. zajmował się pośrednictwem nieruchomości. Na samym początku było to jedno biuro nieruchomości, skupiające się na rynku krakowskim. Z czasem powstały kolejne oddziały w Krakowie. Dziś mamy ich pięć, w tym te wyspecjalizowane m.in. we współpracy z deweloperami czy w działkach budowlanych i domach oraz te oferujące usługi na rynku wtórnym i w sektorze najmu. Oprócz nieruchomości mieszkaniowych zajmujemy się także lokalami użytkowymi, halami oraz innymi obiektami.
Dzięki bogatemu doświadczeniu i doskonałej znajomości krakowskiego rynku posiadamy jedną z największych baz nieruchomości w Krakowie. Z małego biura staliśmy się jednym z tutejszych liderów.
Z jakimi największymi wyzwaniami musieli się Państwo zmierzyć w ciągu trzech dekad swojej działalności?
Największe wyzwania stanęły przed nami w ciągu ostatnich 5 lat. Z jednej strony była to pandemia COVID-19 w 2020 r., która opóźniła nasze wejście na inne regionalne rynki m.in. warszawski. Z drugiej strony – nowe regulacje prawno-finansowe, który wpłynęły na organizację naszych biur. Wyszliśmy z nich obronną ręką i dziś mimo tego, że sytuacja w sektorze nieruchomości nie jest najłatwiejsza, jako firma jesteśmy w bardzo dobrym momencie rozwoju – wdrażamy nowe usługi i ulepszamy swoje produkty.
Oczywiście, jak większość firm obecnie stawiamy także czoło wyzwaniom związanym ze zmianami pokoleniowym. Dostosowujemy się do tego, że nasi nowi pracownicy, a nawet klienci to osoby z różnych pokoleń, także tego najmłodszego, które ma nieco inne potrzeby, wartości i sposób komunikowania się.
Co obecnie wyróżnia Państwa firmę?
Przede wszystkim jakość oferowanych usług. Konsekwentnie wprowadzamy także na rynek innowacyjne rozwiązania. Pierwszym z nich jest gwarancja zwrotu zadatku. Dzięki współpracy z doradcą kredytowym wspieramy klientów w weryfikacji zdolności kredytowej przed podpisaniem umowy przedwstępnej na wybraną nieruchomość. Gdyby po wypłacie zadatku z przyczyn związanych np. ze stanem nieruchomości transakcja nie doszła do skutku, gwarantujemy zwrot kwoty zadatku.
Drugim z nich jest gwarancja bezpiecznego najmu, chroniąca interesu wynajmujących. Każdą umowę najmu zawieramy w kancelarii notarialnej, co zapewnia bezpieczeństwo transakcji oraz gwarantuje terminową zapłatę i przekazanie lokalu po wygaśnięciu umowy. Ponad to, weryfikujemy potencjalnych najemców, oferujemy ubezpieczenie OC dla najemcy oraz udostępniamy własny adres do wskazania w oświadczeniu, co w razie potrzeby ułatwia proces opuszczenia lokalu przez lokatorów.
Trzecią z naszych gwarancji jest gwarancja sprzedaży, która pozwala sprzedającym poczuć się bezpieczniej w obliczu zmieniających się warunków rynkowych. Nasi agenci zobowiązują się do sprzedaży nieruchomości po ustalonej cenie w określonym czasie. Jeśli transakcja nie dojdzie do skutku w wyznaczonym terminie, sprzedający nie ponosi kosztów prowizji.
A czy mimo tak długiego stażu w branży nieruchomości wciąż spotykają się Państwo ze stereotypami na temat zawodu agenta nieruchomości?
Niestety wciąż głównym mitem jest założenie, że praca agenta polega głównie na zamieszczaniu ogłoszeń na portalach nieruchomościowych. To nieprawda i warto zdać sobie sprawę, że gdyby tak było, żadna agencja długo by nie przetrwała na tak konkurencyjnym rynku. Dziś branża pośrednictwa nieruchomości jest profesjonalna, a sami agenci muszą posiadać szeroką wiedzę, umiejętności oraz odpowiednie podejście do pracy i klientów.
Jak przez lata zmieniał się zawód agenta nieruchomości i co jest w nim najważniejsze?
Główne zmiany polegają przede wszystkim na coraz większej profesjonalizacji tego zawodu i konieczności nabywania coraz szerszej wiedzy. Zmieniły się także narzędzia pracy – kiedyś ważnym medium były dodatki nieruchomościowe w papierowych gazetach. Później był Facebook. Dziś to m.in. portale nieruchomościowe, Instagram oraz TikTok.
Przez te wszystkie lata nie zmieniła się jednak jedna rzecz - w tym zawodzie niezbędna jest życzliwość. Chęć wspierania klientów na każdym etapie poszukiwania nieruchomości czy transakcji, umiejętność słuchania, otwartość na potrzeby ludzi to zawsze były i są podstawy sukcesu w tym zawodzie. Bez sympatii do innych ludzi i życzliwej postawy nie powinno się pracować jako agent nieruchomości.
A jakie rady dałaby Pani osobom, które chciałyby rozpocząć karierę w tej branży?
Na pierwszym etapie najważniejsze są szkolenia i zdobywanie wiedzy od doświadczonych praktyków. Warto zadbać o swoją sieć kontaktów i zaangażować się w działalność branżowych stowarzyszeń, które będą także cennym źródłem merytorycznego wsparcia. Stawiając pierwsze kroki w tym zawodzie, należy także odpowiedzieć sobie na pytanie, jakimi typem nieruchomości chcielibyśmy się zajmować. Często pierwszym wyborem jest sektor najmu, który pozwala budować doświadczenie, a później rozwijać się przy bardziej wymagających częściach rynku. Kluczowe jest także zadbanie o budowanie życzliwych, opartych na zaufaniu i otwartości relacji z klientami.
*Lider Nieruchomości to ranking biur nieruchomości, które dbają o najwyższą jakość ogłoszeń na Otodom, najpopularniejszym w Polsce serwisie internetowym wspierającym w kupnie, sprzedaży i najmie nieruchomości. W każdym kwartale biura otrzymują odznaczenia Lidera Jakości i Lidera Jakości Pro, dzięki którym klienci mogą wybrać wiarygodnego partnera do współpracy. Dodatkowo, wyróżniane jest TOP 100 najlepszych biur w Polsce.