FLESZ - Koronawirus torpeduje gospodarkę, traci także Polska
Czas, jaki będzie na to miał to 22 miesiące.
Ponadto, będzie też pełnił autorski nadzór nad tą inwestycja na etapie jej budowy. Jego zadaniem będzie także przygotowanie dokumentacji przetargowej i udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia w czasie prowadzenia robót budowlanych.
Zainteresowane firmy mają czas na składnie ofert do 4 maja br.
Nowy układ drogowy ma poprawić bezpieczeństwo kierowców i pieszych, którzy dziś są zdani tylko na siebie, bowiem nie ma tu nawet sygnalizacji świetlnej. Jak przyznaje zarządca drogi, przejście dla pieszych w tej postaci, przy obecnym poziomie natężenia ruchu (wg. badań z 2015 roku ponad 30 tys. pojazdów na dobę) nie gwarantuje bezpieczeństwa pieszym.
Zgodnie ze wstępną koncepcją po przebudowie skrzyżowania przejazd drogą powiatową odbywał się będzie pod jezdnią drogi krajowej DK7, znikną więc niebezpieczne lewoskręty.
Przypomnijmy, że 16 stycznia br., w oddziale GDDKiA w Krakowie odbyło się spotkanie z przedstawicielami mieszkańców Krzyszkowic, władz gminy i powiatu dotyczące przebudowy skrzyżowania na DK7 w tej miejscowości na bezkolizyjny węzeł. Mówiono na nim m.in. o tym, że opracowany program inwestycyjny czeka na podpis ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka a kiedy to się stanie zostanie ogłoszony przetarg.
Ta deklaracja nie przekonała mieszkańców do tego, aby zrezygnowali z wcześniej zaplanowanej blokady zakopianki.
Kilka dni później kilkaset osób wyszło na pasy w Krzyszkowicach po to aby pokazać swoją determinację i domagać się pilnych działań. Kolejna taka blokada została wtedy zapowiedziana na początek maja.
- Tymczasem zgodnie z zapowiedziami minister podpisał program inwestycyjny, przygotowano i ogłoszono przetarg – informuje teraz GDDKiA.
Jak pisze dalej, bazując na opracowanej już przez biuro projektowe wstępnej koncepcji korekty istniejącego skrzyżowania w Krzyszkowicach przewiduje się rozbudowę istniejącego układu komunikacyjnego poprzez m.in. budowę odcinków dróg samorządowych w nowym śladzie, likwidację pasa do skrętu w lewo z drogi krajowej na drogę powiatową, zamknięcie pasa środkowego rozdzielającego dwie jezdnie DK7 oraz likwidację przejścia dla pieszych przez DK7.
W koncepcji zaprojektowano nowe połączenie drogi powiatowej i drogi gminnej z Zakopianką, obsługujące tylko relacje skrętu w prawo, dodatkowo wyposażone w pasy wyłączania i włączania do DK7. Drogę powiatową w skorygowanym przebiegu planuje się prowadzić w murach oporowych zmiennej wysokości, a na odcinku pod DK7 w tunelu, w którym powstanie także w chodnik dla pieszych.
Harmonogram przewiduje, że prace przygotowawcze zakończą się w roku 2023, a budowa będzie trwała w latach 2023-24.
- Sułkowice (od)zyskały posterunek policji [ZDJĘCIA]
- Myślenice. Inwestycja dla melomanów i nie tylko [ZDJĘCIA]
- Łączy ich coś więcej niż inne pary. Oboje są dawcami komórek macierzystych
- Tunel na zakopiance. Zostało jeszcze 300 metrów [ZDJĘCIA]
- Ponad 1600 gospodarstw skorzysta z energii odnawialnej
- Gmina Sułkowice. Kolejka po dotacje do wymiany kopciuchów
