FLESZ - Brakuje kierowców i specjalistów IT
Skrzyżowanie trasy 94 z drogą powiatową 2051K jest czterowlotowe, zaopatrzone w sygnalizację świetlną. Wjazd/wyjazd z ulicy Ochota jest dwupasowy, dwukierunkowy i wyposażony w wyspę trójkątną (na kierunku Kraków – ul. Ochota). W tym rejonie tworzą się często korki, a skrzyżowanie nie uchodzi za bezpieczne.
„Z uwagi na obserwowany od paru lat znaczny rozwój zabudowy mieszkaniowej, generującej ruch na drogę powiatową w kierunku Krakowa, zasadnym jest rozbudowa istniejącego wlotu drogi podporządkowanej (ul. Ochota – red.) w zakresie budowy dodatkowego pasa do skrętu w lewo, obsługującego główny potok ruchu w godzinach szczytu. Budowa dodatkowego pasa (…) pozwoli zmniejszyć straty czasu uczestników ruchu skręcających w prawo w kierunku Wieliczki oraz jadących na wprost - w kierunku drogi serwisowej, którzy obecnie są blokowani przez pojazdy skręcające w lewo”
- widnieje w piśmie sygnowanym przez wiceburmistrza Wieliczki ds. inwestycji Piotra Krupe, skierowanym w ostatnich dniach do Starostwa Powiatowego w Wieliczce.
Z informacji, które uzyskaliśmy z wielickim starostwie, wynika, że na najbliższym posiedzeniu Zarząd Powiatu Wielickiego „zajmie się tematem poruszonym w piśmie, jakie trafiło do starosty wielickiego, w związku z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie skrzyżowania drogi powiatowej nr 2051K - ul. Ochota z drogą krajową 94”.
- Jest to nowe zadanie, dlatego należy przeanalizować szczegóły tej inwestycji, w celu podjęcia dalszych działań w tym zakresie. Powiat zawsze jest otwarty na współpracę w celu poprawy bezpieczeństwa mieszkańców
– podaje Agata Bijak z Referatu Promocji i Współpracy Zagranicznej Starostwa Powiatowego w Wieliczce.
