Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wisła Kraków oficjalnie ma nowego sponsora. Orlen wchodzi na koszulki „Białej Gwiazdy”

Bartosz Karcz
Bartosz Karcz
Prezesi Wisły Dawid Błaszczykowski i Orlenu Daniel Obajtek ogłosili oficjalnie, że przez najbliższe dwa lata sponsorem strategicznym „Białej Gwiazdy” będzie Orlen Oil. Na koszulkach Wisły pojawi się logo zarówno samej firmy, jak i jej produkt Platinum. Orlen ma wspierać nie tylko pierwszy zespół, ale również w znacznym stopniu Akademię Piłkarską Wisły Kraków.

WISŁA KRAKÓW. Najbogatszy serwis w Polsce o piłkarskiej drużynie "Białej Gwiazdy"

Prezentacja nowego sponsora Wisły miała wyjątkową oprawę w pawilonie medialnych na Stadionie im. Henryka Reymana. Na wstępie wyemitowano specjalny film promocyjny, a później Błaszczykowski z Obajtkiem zaprezentowali już nieco szczegółów współpracy.

- Do grona partnerów biznesowych jako sponsor strategiczny trafiła firma, która jest liderem w swojej branży, czyli wśród producentów produktów smarnych, olejów przemysłowych i motoryzacyjnych, czyli firma Orlen Oil - powiedział Dawid Błaszczykowski. - To marka, która jest znana również poza granicami naszego kraju. Umowa, która została zawarta, prócz standardowych warunków, niesie za sobą misję. Bo misją Wisły i PKN Orlen jest wzniesienie polskiego sportu na wyższy poziom. Również powrót trzynastokrotnego mistrza Polski do czołówki ekstraklasy, do europejskich pucharów. Wszyscy kibice doskonale pamiętają mecze z Realem, Barceloną, Parmą. Emocje, które w nas drzemią, mocno wywołują wspomnienia tych spotkań. Misją jest również budowanie naszej Akademii, w której trenują zarówno chłopcy, jak i dziewczynki. Do bram pierwszej drużyny coraz mocniej dobijają się nasi wychowankowie i mamy nadzieję, że to oni będą niedługo stanowić o sile Wisły.

Błaszczykowski mówił również o zmianach sportowych, do jakich doszło ostatnio w Wiśle, czyli zatrudnieniu dyrektora sportowego Tomasza Pasiecznego, trenera Adriana Guli, transferach. Wyraził nadzieję, że to przyniesie lepsze wyniki sportowe.

Daniel Obajtek mówił z kolei o działalności firmy Orlen Oil, ale również zdradził trochę kulisów rozmów pomiędzy Wisłą i Orlenem.
- Tak duża firma musi również realizować zadania społeczne. A inwestycje w sport to również jest działalność społeczna. Przez trzy lata zwiększyliśmy o sto procent te inwestycje, bo nie ma lepszej promocji firmy niż poprzez sport - powiedział Obajtek. - Inwestowanie w sport poszczególnych regionach Polski jest dla nas bardzo ważne i Wisła jest tego bardzo dobrym przykładem. To jest klub, który ma 115 lat historii, klub z wielkimi tradycjami. Klub, który w ostatnim czasie przeszedł bardzo silne zmiany. Klub, który jest solidarny i który został ocalony przez zaangażowanie kilku osób, ale również przez solidarność kibiców. Te wszystkie, rzeczy pokazują, że jesteście niezłomni i niezniszczalni. W takie kluby jako Orlen musimy inwestować!

Dodał również zwracając się do Dawida Błaszczykowskiego:

- Przypominam sobie pierwsze spotkanie, które miałem z panem prezesem, a choć tego od razu nie pokazałem, bo to kwestia negocjacji finansowych, byłem bardzo zadowolony, że do mnie przyjechaliście. Już jednak wtedy w głowie wspólnie z zarządem Orlen Oil mieliśmy zaplanowaną decyzję. Powiedziałem wtedy, że za dwa tygodnie damy odpowiedź. Zadzwoniliśmy wcześniej i powiedzieliśmy, że tak, będziemy sponsorem Wisły, tak wspaniałego klubu. To była świetna decyzja dla klubu, dla naszego wspaniałego województwa i dla Krakowa.

Obajtek dodał, że wejście ze sponsoringiem do Wisły Kraków nie oznacza zmniejszenia środków na inne kluby, już sponsorowane przez spółki Orlen w ekstraklasie - czyli Wisłę Płock i Lechię Gdańsk. „Biała Gwiazda” zyskuje jednak naprawdę duże wsparcie, bo według naszych informacji umowa opiewa na około 3 mln złotych w skali roku, a z bonusami za m.in. wynik sportowy może być to nawet znacznie wyższa kwota. Dawid Błaszczykowski zdradził, że jednym z punktów pełnej realizacji warunków umowy, jest odpowiednia frekwencja na meczach Wisły. Przyznał również, że dzięki umowie z Orlen Oil środki, jakie pozyskuje klub z reklam na koszulkach i spodenkach wzrosną o 40-50 procent w porównaniu do poprzedniego sezonu. To oznacza, że można mówić o kwotach liczonych już nawet w liczbach ośmiocyfrowych!

Firma Orlen Oil zagwarantowała sobie również przedstawiciela w radzie nadzorczej piłkarskiej spółki, co oznacza, że będzie miała kontrolę nad tym, jak prowadzony jest klub i w jaki sposób podejmowane są strategiczne decyzje.

Dodajmy na koniec, że zgodnie z tym, o czym było wiadomo już wcześniej, choć zmienia się reklama w głównym miejscu wiślackiej koszulki, nie oznacza to zakończenia współpracy z dotychczasowych sponsorem głównym, czyli firmą LV Bet. - W tej kwestii też niedługo będziemy mieli sporo do powiedzenia - powiedział Dawid Błaszczykowski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

echodnia Jacek Podgórski o meczu Korony Kielce z Pogonią Szczecin

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska