https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce otwarcie nowego odcinka trasy S7 z Krakowa do Warszawy. Na to czekali kierowcy

Bartosz Dybała
Wideo
od 16 lat
Trwają ostatnie prace na nowym, prawie 19-kilometrowym fragmencie trasy S7: od granicy województw świętokrzyskiego oraz małopolskiego do węzła Miechów. Droga ma zostać udostępniona kierowcom już za kilka tygodni: w połowie września. Po oddaniu nowego odcinka S7 to na węźle Miechów będzie kończyć się droga ekspresowa prowadząca z Małopolski do Warszawy. Tak będzie do chwili oddania planowanego na sierpień 2024 roku kolejnego odcinka trasy S7 o długości 5,3 km - pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami.

Obecnie droga ekspresowa S7 kończy się w Moczydle, gdzie kierowcy zjeżdżają na Drogę Krajową nr 7.

Nowa droga ma ponad 18 kilometrów

Nowy odcinek S7 do węzła Miechów to 18,7 km drogi szybkiego ruchu, która będzie bezpośrednio połączona z użytkowaną już w województwie świętokrzyskim S7. Dzięki oddaniu tego fragmentu łączna długość odcinków drogi ekspresowej na północ od Krakowa wzrośnie ponad dwukrotnie: do 31,8 km.

- W tej części regionu do realizacji pozostanie 23,6 km: 5,3 km między węzłami Miechów i Szczepanowice oraz 18,3 km od Widomej do krakowskiej Nowej Huty. Pierwszy z tych fragmentów planujemy udostępnić w sierpniu 2024 roku, a drugi w listopadzie 2024 roku - zapowiedzieli właśnie przedstawiciele krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa droga ma dokładnie 18 km 725 m. Została poprowadzona nowym śladem na wschód od dotychczasowej DK7. Ekspresówka biegnie urokliwymi, rolniczymi terenami Wyżyny Miechowskiej.

Żeby zniwelować różnicę wysokości, drogę poprowadzono częściowo w wykopach, a w niektórych miejscach na nasypach. W Małoszowie powstał 400-metrowy wiadukt, który przebiega m.in. nad rzeką Nidzicą, a w najwyższym miejscu ma prawie 20 m wysokości. Na całej trasie powstały mosty, wiadukty i estakada. Droga ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano też rezerwę pod ewentualną budowę trzeciego pasa. Wjazd na ten odcinek jest możliwy dzięki dwóm węzłom - Książ oraz Miechów.

Powstało ponad 15 kilometrów dróg lokalnych

- Budując nową trasę, rozwinęliśmy sieć dróg lokalnych, których powstało ponad 15 kilometrów. Zbudowaliśmy też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Małoszów i Tochołów - przekazują w GDDKiA.

Koszt całej inwestycji to nieco ponad miliard złotych (prace budowlane to koszt 860 mln złotych). Budowa nowego odcinka otrzymała prawie 586 mln zł dofinansowania z pieniędzy Unii Europejskiej.

Wykonawcą nowego odcinka S7 jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna
Czy są wśród Państwa osoby, które widziały proponowany objazd z kierunku Racławice-Miechów ? Przejazd dwóch samochodów z przeciwnych kierunków będzie graniczył z cudem. Chyba że źle wnioskuję i dla mieszkańców okolicznych miejscowości przejazd ul. Racławicką będzie możliwy?
Y
Y
17 sierpnia, 13:07, Tak dla porównania:

Głupia kładka pieszo-rowerowa ma kosztować 114 mln zł. z kieszeni już mocno zadłużonego krakowskiego podatnika.

http://www.dlugkrakowa.pl/

Gibon? 😂😂😂

T
Tak dla porównania
Głupia kładka pieszo-rowerowa ma kosztować 114 mln zł. z kieszeni już mocno zadłużonego krakowskiego podatnika.

http://www.dlugkrakowa.pl/
J
Janina Spierdolina
17 sierpnia, 12:31, Tak dla porównania:

„- Budując nową trasę, rozwinęliśmy sieć dróg lokalnych, których powstało ponad 15 kilometrów. Zbudowaliśmy też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Małoszów i Tochołów - przekazują w GDDKiA. [..]

Koszt całej inwestycji to nieco ponad miliard złotych (prace budowlane to koszt 860 mln złotych).”

Zaś w takim Krakowie za „nieco ponad miliard zł.” (konkretnie 1,3 mld) zbudowano raptem 3,5 km „trasy łagiewnickiej” — a nie 18km 725m autostrady 15 km dróg lokalnych.

Czy macie teraz pojęcie, na jaką skalę jesteście r.chani, krakowscy podatnicy?

17 sierpnia, 12:43, Janina z Poronina:

Tak, mamy pojęcie jak bardzo masz nierówno pod sufitem.

A jak tam twoje sufity?

T
Tak dla porównania
17 sierpnia, 12:31, Tak dla porównania:

„- Budując nową trasę, rozwinęliśmy sieć dróg lokalnych, których powstało ponad 15 kilometrów. Zbudowaliśmy też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Małoszów i Tochołów - przekazują w GDDKiA. [..]

Koszt całej inwestycji to nieco ponad miliard złotych (prace budowlane to koszt 860 mln złotych).”

Zaś w takim Krakowie za „nieco ponad miliard zł.” (konkretnie 1,3 mld) zbudowano raptem 3,5 km „trasy łagiewnickiej” — a nie 18km 725m autostrady 15 km dróg lokalnych.

Czy macie teraz pojęcie, na jaką skalę jesteście r.chani, krakowscy podatnicy?

17 sierpnia, 12:43, Janina z Poronina:

Tak, mamy pojęcie jak bardzo masz nierówno pod sufitem.

To przeczytaj sobie raz jeszcze ten artykuł, bocie „Anko Krakowianko” (i szeregu innych nicków) — tylko tym razem POMAŁU I ZE ZROZUMIENIEM.

A nie „produkuj się” tutaj — jak zwykle na zasadzie „nie wiem, ale się wypowiem”.

J
Janina z Poronina
17 sierpnia, 12:31, Tak dla porównania:

„- Budując nową trasę, rozwinęliśmy sieć dróg lokalnych, których powstało ponad 15 kilometrów. Zbudowaliśmy też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Małoszów i Tochołów - przekazują w GDDKiA. [..]

Koszt całej inwestycji to nieco ponad miliard złotych (prace budowlane to koszt 860 mln złotych).”

Zaś w takim Krakowie za „nieco ponad miliard zł.” (konkretnie 1,3 mld) zbudowano raptem 3,5 km „trasy łagiewnickiej” — a nie 18km 725m autostrady 15 km dróg lokalnych.

Czy macie teraz pojęcie, na jaką skalę jesteście r.chani, krakowscy podatnicy?

Tak, mamy pojęcie jak bardzo masz nierówno pod sufitem.

T
Tak dla porównania
„- Budując nową trasę, rozwinęliśmy sieć dróg lokalnych, których powstało ponad 15 kilometrów. Zbudowaliśmy też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Małoszów i Tochołów - przekazują w GDDKiA. [..]

Koszt całej inwestycji to nieco ponad miliard złotych (prace budowlane to koszt 860 mln złotych).”

Zaś w takim Krakowie za „nieco ponad miliard zł.” (konkretnie 1,3 mld) zbudowano raptem 3,5 km „trasy łagiewnickiej” — a nie 18km 725m autostrady 15 km dróg lokalnych.

Czy macie teraz pojęcie, na jaką skalę jesteście r.chani, krakowscy podatnicy?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska