- Stary ślad ulicy Kocmyrzowskiej w Krakowie przechodzi metr po metrze, wiadukt po wiadukcie do historii. Na miejscu wyburzonego wiaduktu zbudujemy drogę ekspresową S7, a nad nią nowy węzeł Grębałów - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Otwarto obwodnicę i dwupasmówkę do Warszawy, ale na tym nie koniec
Przypomnijmy, że pod koniec 2024 roku otwarto przejazd północną obwodnicą Krakowa i trasą S7 na odcinku Kraków - Widoma, co zapewniło pełną dwupasmówkę z Krakowa do Warszawy. Wciąż jednak trwają prace w tym rejonie związane z budową kluczowych rozwiązań drogowych, takich jak węzeł Mistrzejowice i brakującego odcinka ringu obwodnicy autostradowej Krakowa.
Budowa węzła Mistrzejowice opóźniła się z powodu tego, że trzeba było poprawić projekt. Ten węzeł w całości ma być gotowy w połowie 2026 roku.
Trasa S7 Kraków - Widoma otwarta, ale roboty wciąż trwają
W przypadku trasy S7, na odcinku Kraków - Widoma ruch odbywa się na podstawie tymczasowej organizacji ruchu z uwagi na trwające jeszcze roboty wykończeniowe. Pełne otwarcie drogi przewidywane jest na 30 czerwca 2025 roku.
Na odcinku II od węzła Mistrzejowice do końca zakresu kontraktowego (węzeł Nowa Huta) trwają prace związane z budową łącznic i jezdni głównych np.: nasuwanie ok. 1000-metrowego odcinka estakady (ES201) stanowiącej jezdnię główną drogi ekspresowej S7 oraz budowa węzła Grębałów wraz z odcinkami drogi ekspresowej pomiędzy nimi.
Budowa Odcinka II potrwa do końca 2026 roku. Odcinek od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta ma być oddany do ruchu do końca 2025 roku.
Odcinek III obejmuje przebudowę ul. Kocmyrzowskiej i jest realizowany dla miasta Kraków. Trwa tam budowa pętli tramwajowej. Wykonane zostały przekładki infrastruktury podziemnej. Zakończenie robót planowane jest na koniec 2025 roku.
