Oferty do przetargu złożyło 11 firm i konsorcjów, z czego najkorzystniejszą zaproponowało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB Podbeskidzie” ze Skoczowa, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe „ GODROM” z Gorlic oraz Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy.
W ramach umowy wykonawca musi przygotować m.in. wszystkie projekty budowlane i wykonawcze dla wszystkich branż oraz uzyskać niezbędne do realizacji dokumenty. W ramach realizacji inwestycji ma powstać jedno jezdniowa droga klasy o długości ok. 2,1 km.
Dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp należy wzmocnić podłoże gruntowe. Wybudowana zostanie estakada w ciągu drogi łącznikowej o długości ok. 200 m i maksymalnej długości przęsła 46m, obiekt ramowy z funkcją przejścia dla zwierząt średnich, rondo jedno pasowe na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 4 i łącznice do ronda. Powstaną przepusty, drogi dojazdowe i urządzenia ochrony środowiska: ekrany, zbiornik retencyjno-oczyszczający i urządzenia do oczyszczania wód oraz system odwodnienia pasa drogowego.
Urządzenia infrastruktury technicznej będą częściowo przebudowane a częściowo zbudowane od podstaw, w zależności od konieczności. Chodzi o:
- sieć oświetleniową,
- sieć wodociągową,
- urządzenia melioracyjne,
- sieci gazowe wysokoprężne i średnioprężne,
- kanalizację sanitarną,
- kanalizację deszczową,
- sieci i urządzenia energetyczne wysokiego napięcia, średniego napięcia i niskiego napięcia,
- sieci i urządzenia teletechniczne napowietrzne i doziemne
Przebudowane zostanie skrzyżowania z ul. Leśną, wybudowany chodnik i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonawca musi także przywrócić drogi publiczne, które będzie użytkował w czasie budowy do standardu sprzed rozpoczęcia budowy.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+