W piątek, 15 sierpnia krakowianie i turyści mieli okazję podróżować zabytkowymi tramwajami i autobusami. Zobaczcie zdjęcia.
Na uruchomionej tylko tego dnia specjalnej linii autobusowej C pasażerów woziły: Ikarus 280, przegubowy ogórek oraz San H01B, który wykonał dwa kursy. Autobusy jechały z Rynku Głównego (przystanek początkowy obok placu Mariackiego, między ulicą Sienną a kościołem Mariackim) do pętli Bieżanów Nowy Południe.
Ile razy mozna ogladac ten "wspanialy obiekt " (14 zdjec ) wspanialego PRL-u .Mnie osobiscie te PRL-owskie srodki komunikacji kojarza sie jak najgorzej . Zatloczone , cuchnace spalinami i jezdzace raz b. rzadko , raz calymi "stadami "
j
jag
wiedeńskie tramwaje, stopiątki z Konstalu, stare Jelcze i Scanie jeszcze długo będą służyły mieszkańcom, gdyż tzw. polityka zrównoważonego transportu dla większości decydentów i radnych w naszym mieście polega na planowaniu i realizowaniu bardzo kosztownych inwestycji drogowych wprowadzających ruch samochodowy do centrum miasta i niejako przy okazji budowę torów tramwajowych. Jedyny wyjątek, to obecnie budowany łącznik nad dworcem kolejowym w Płaszowie. Za zmarnowane środki Kraków mógł zakupić ponad 200 niskopodłogowych tramwajów... W najbliższych latach (do 2020 !!!) zakupi jedynie 36 długich i 36 standardowych tramwajów, a potrzeba ich co najmniej o 100 więcej. Czym będą obsługiwane nowe, planowane trasy? - nadal E1+C3?
j
jag
czasów, co masz na myśli? - wozy historyczne zawsze wzbudzają nostaligiczne wspomnienia, niemniej jednak nie chcesz chyba powrotu do ówczesnego poziomu komunikacji miejskiej...
s
stara
przypomina czasy komuny. Nie ma co wspominać.
L
Lokietek
Nie ruskie, tylko wegierskie.
M
MK
Ale przecież codziennie na niektórych liniach jeżdżą zabytkowe tramwaje.. A w centrum powodują takie wstrząsy że niedługo z pozostałych zabytków niewiele zostanie.
j
jack
Aż się łza w oku kręci , za wspomnienie dobrych czasów