FLESZ - Trzy miesiące chorobowego, koniec raju dla symulantów!

Zakończyła się przebudowa stacji w Trzebini. Podroż do Krakowa lub Katowic zajmie 30 minut
Przebudowa stacji w Trzebini to jeden z efektów modernizacji linii Kraków - Katowice, na której PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do potrzeb pasażerów dostosowały 12 stacji i przystanków. To niezwykle ważna inwestycja z uwagi na fakt, że jest to kluczowy w powiecie chrzanowskim punkt komunikacyjny.
Dzięki inwestycji w Trzebini podróżni oraz mieszkańcy aglomeracji katowickiej i krakowskiej zyskali lepszy dostęp do nowoczesnej kolei. Stacja jest dostosowana także dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wszystko po to, by kolej była bardziej komfortowa oraz bezpieczna - podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Przebudowa stacji w Trzebini polegała na zastąpieniu niskich peronów wyższymi - ułatwiającymi wsiadanie do pociągów. Zamontowane zostały wiaty i ławki. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się dzięki windom mogą dogodnie dostać się do pociągów. W drodze pomaga czytelne oznakowanie, ścieżki naprowadzające i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze. Kładkę nad torami zastąpiło przejście podziemne, które prowadzi na perony i służy mieszkańcom do bezpiecznego przejścia pod linią kolejową.
Wkrótce na stacji pojawi się także biletomat oraz uruchomiony zostanie nowy system nagłośnienia. Obecny, z którego komunikaty są mało czytelne, jest tymczasowym rozwiązaniem - mówi Jarosław Okoczuk, burmistrz Trzebini.
Warto nadmienić, że dzięki inwestycji PLK podróż z Trzebini do Katowic i Krakowa zajmuje ok. 30 - 35 minut. Dojazd do Krzeszowic lub Jaworzna tylko 10 minut. Czasy przejazdu jeszcze się skrócą, po zakończeniu certyfikacji i zwiększeniu prędkości pociągów do 160 km/h.
Trzebinia jest teraz bliżej Krakowa. Dojazd pociągiem z tego miasta do centrum stolicy Małopolski zajmuje mniej czasu niż przejazd tramwajem z obrzeży Krakowa do centrum - zaznacza Łukasz Kmita, wojewoda małopolski.
Inwestycja między Krakowem a Katowicami zwiększyła poziom bezpieczeństwa dzięki 10 nowym bezkolizyjnym skrzyżowaniom oraz nowoczesnym urządzeniom sterowania. Ruch pociągów prowadzony jest z nowych lokalnych centrów sterowania. Komputerowe systemy wspierają kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” za przeszło 2 mld zł, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
- Zabytkowa lokomotywa w ruinie. Gmina Chrzanów chce kupić inną
- Chrzanów. TOP 15 mieszkań według ceny za metr kwadratowy
- Trzebinia. Wandale zniszczyli siedziska. "Incydent kałowy" w przebieralni
- Chrzanów. Kolorowe pożegnanie wakacji z Domem Kultury [ZDJĘCIA]
- Wielki sukces! Zebrano niewyobrażalną kwotę na ratowanie Janka Kozuba
- Powiat chrzanowski: 5 tysięcy dla pielęgniarki i kierowców. Najnowsze oferty pracy