Nie ma tam Krupówek
W ciągu kilku dni na portalu Youtube film obejrzała rekordowa liczba ponad 100 tys. internautów. W nowym klipie nie ma jednak klasycznych obrazków z Krupówek, karczm ani straganów z pamiątkami.
Są za to: wschód słońca w Dolinie Chochołowskiej pełnej krokusów i kolejka na Kasprowy Wierch w zjawiskowej scenerii chmur przelewających się przez grań.
Są też zakopiańczycy z pasją - np. rzeźbiarz Jan Krzysztof junior, Trebunie Tutki z Twinkle Brothers, piosenkarka Agnieszka Przekupień, rekordzista w szybkich zjazdach narciarskich Jędrzej Dobrowolski i himalaista Andrzej Bargiel. Ponadto film prezentuje imprezy: Jazz Camping Kalatówki, Spotkania z Filmem Górskim, zawody rowerowe Joy Ride oraz Puchar Świata w skokach narciarskich i wiele innych.
Każdej osobie i imprezie poświęcone są krótkie, dynamiczne scenki. Całość trwa 1 minutę i 46 sekund.
To dzieło młodych
Film nosi tytuł „My passion. Made in Zakopane” i jest dziełem trzech członków Lokalnej Organizacji Turystycznej „Made in Zakopane”. Powstawał około czterech miesięcy, a stworzyli go Tymoteusz Mróz wraz z bratem Mateuszem i kolegą Janem Jarosiewiczem.
Jest zrobiony na bazie już gotowych scen znalezionych głównie w internecie. Po wybraniu tych najlepszych twórcy filmu zwracali się do poszczególnych właścicieli praw autorskich o zgodę na wykorzystanie ujęć do swojej niekomercyjnej produkcji.
- Na szczęście żadna z osób nie odmówiła - cieszy się Tymoteusz Mróz ze stowarzyszenia „Made in Zakopane”. - Tym filmem udowadniamy, że można coś w tym mieście nie tylko wymyślić, ale i zrobić - mówi. A koszty? Tych okazuje się, nie było. Członkowie „Made in Zakopane” poświęcili po prostu swój czas, by zmontować materiały z internetu.
Co na to miasto?
Młodzi zakopiańczycy zrobili to, czego nie udało się przez ostatnie lata urzędnikom.
- W naszych filmach koncentrujemy się na promocji poszczególnych imprez jakie organizujemy, np. na wystawie Rubensa w Zakopanem - mówi Andrzej Kawecki, dyrektor Biura Promocji Zakopanego. - Widziałem film „My passion”. Jest świetny.
Miasto zamierza wykorzystać na swoich stronach internetowych klip „My passion”.