Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami, nowe rondo już miało być budowane. Tymczasem nadal nie ma pozwolenia na budowę ronda. Za przygotowanie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia odpowiada miasto Zakopane. - Przygotowaliśmy stosowne dokumenty. Złożyliśmy je u wojewody małopolskiego, który ma wydać zgodę na realizację inwestycji drogowej – mówi Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego.
Zanim jednak wojewoda wyda decyzję, minister infrastruktury musi uzgodnić tzw. ustępstwa ws. spadków zjazdu z budowanego ronda pod wiadukt kolejowy w kierunku Olczy.
- Liczymy, że do kilku miesięcy uda się uzyskać zarówno zgodę na odstępstwa, a także decyzję ZRID wojewody. Wtedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, które będzie finansowała i prowadziła budowę, będzie mogła ogłosić przetarg na budowę tego ronda. Liczymy, że pod koniec roku uda się rozpocząć prace budowlane – mówi burmistrz Zakopanego.
Docelowo na Ustupie powstanie nowe skrzyżowanie zbudowane z dwóch rond. Jedno z nich będzie bezpośrednio na skrzyżowaniu drogi krajowej z drogą w kierunku Olczy. Drugie znajdzie się kilkadziesiąt metrów dalej – na skrzyżowaniu drogi krajowej z drogą w kierunku Harendy.
- Liczymy, że na przyszłe wakacje kierowcy będą mogli jeździć po nowych rondach – mówi burmistrz Zakopanego.
Na wiosnę wznowione zostaną prace przy budowie innego ronda na zakopiance – na Spyrkówce w Zakopanem. Tam prace przygotowawcze – na poboczach – rozpoczęły się jesienią.
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
