Jak informuje zarządca drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, prace będą prowadzone od godziny 22 do 4 rano, w tym czasie kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku.
- Największe utrudnienia dla kierowców będą ok. 2-3 w nocy. W tym czasie będziemy ustawiać przęsła kładki na podporach. Wtedy, na około 30 minut, zamkniemy całkowicie ruch na zakopiance - zapowiada Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W Mogilanach powstaje kładka dla pieszych
W południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Łączymy ul. Żary i św. Rity jest niebezpieczne przejście poziome przez zakopiankę, GDDKiA zmienia to i buduje nad zakopianką nowe przejście dla pieszych. To zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami drogi krajowej nr 7, dzięki czemu będzie można zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę”.
- Przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych - informuje Kacper Michna.
Budowana kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2024 roku.
Zakopianka z bezkolizyjnymi przejściami
Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Te obiekty powstaną w ramach przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejne bezkolizyjne przejście
- kładka, w Głogoczowie.
- Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Trwają wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi - informuje rzecznik GDDKiA.
To nie wszystko, w realizacji jest jeszcze jedno przejście dla pieszych: kładka w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt GDDKiA buduje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku.
Trwa budowa obwodnicy Zabierzowa. Tymczasowo zmieniła się or...
- Diabli Dół i Boża Wola. Nazwy małopolskich wsi, o których nie słyszeliście!
- Urok Ojcowskiego Parku Narodowego zimową porą. Tunel oszronionych drzew i sanie
- Najpiękniejsze zabytki powiatu krakowskiego wraz z gospodyniami trafiły do kalendarza
- Strefa aktywności gospodarczej w Miękini została otwarta. Firmy już kupują działki
- Na podium rankingu małopolskich gmin nieustająco Wielka Wieś i Zielonki
- Nietoperzowy Szlak. Nowa atrakcja turystyczna pod Krakowem
Kto i kiedy powoduje wypadki drogowe w Polsce
