https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zapowiadają budowę 140 km ścieżek w 3 lata

Piotr Rąpalski
Dziś w Krakowie jest 165 km dróg rowerowych. Urzędnicy zapowiadają, że do 2019 r. niemal podwoją tę liczbę, dzięki inwestycjom miejskim i unijnym.

Samodzielne inwestycje gminy na 2016 rok to budowa ścieżek na ul. Zakopiańskiej (od ul. Brożka do Siostry Faustyny) i po wałach Wisły (od rzeki Białuchy do mostu Wandy). Trasy będą powstawać też przy dużych inwestycjach, np. przy rozbudowie al. 29 Listopada (2017-2019, 5,2 km).

Ponadto 10 projektów za 61 mln zł będzie finansowanych z Unii. To trasy rowerowe łączące Kraków z Wieliczką (po ul. Konopnickiej, Kamieńskiego, Wielickiej, Teligi, Ćwiklińskiej), Mogilanami (Orzeszkowa, Zawiła, Nowa Bartla), Skawiną (Bunscha, Babińskiego, Skotnicka), Liszkami (ks. Józefa), Zabierzowem (wzdłuż rzeki Rudawy), Wielką Wsią (ul. Armii Krajowej, Jasnogórska), Zielonkami (Conrada, Opolska, łącznik Lawendowej z Piaszczystą), Michałowicami (Lublańska, Strzelców) oraz z Kocmyrzowem i Luborzycą (Nowohucka, Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów, Wiślicka, Kocmyrzowska).

W planach jest także utworzenie trzech nowych, długich ścieżek w ramach Małopolskich Tras Rowerowych, tj. Wiślanej Trasy Rowerowej (5 mln zł), tzw. Velo Rudawy (8 mln zł) i Velo Prądnika (7,5 mln zł).

Zobacz szczegółowe plany inwestycji

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anmaa
Kraków nie jest miastem wyłącznie sprawnych i młodych. Ludzie starsi też mają potrzeby przemieszczania się. Nie każdy może jeździć rowerem a likwidacja dróg samochodowych jak wokół Plant to koszmarne utrudnienie życia starszym mieszkańcom Starego Miasta, którzy w wyniku tworzenia dublujących się ścieżek rowerowych stracili możliwość jazdy samochodem optymalną drogą do domów. Ja zamiast 0,5 km trasy bez korków jak to było rok temu do domu muszę jechać 3 km. To za dużo powiedziane stać w korkach. Czas przejazdu wydłużył się z 3 minut do 15! Przez bezmyślne decyzje oprotestowane zresztą przez mieszkańców.
p
pic
A co powiedzą za trzy lata ?
K
Krakusek
A na Wybickiego ? Około 1/3 ulicy ma ścieżkę rowerową ( zrobioną przy okazji budowy stacji ORLEN) a pozostałe części ulicy (przed i za stacją) nie mają chociażby wydzielonej ścieżki dla rowerów i rowerzyści jeżdżą po chodniku jak chcą.
b
budujesie.pl
Uwierzę, jak wreszcie przejadę się tymi ścieżkami :) Ale faktem jest, że Kraków powinien promować poruszanie się na rowerach przez mieszkańców! Ale to nie tylko ścieżki rowerowe, ale również parkingi, na przykład w okolicach centrum, których na dzień dzisiejszy zdecydowanie w Krakowie brakuje :)
=====================================================
facebook.com/BudujeSie - Co nowego buduje się w Krakowie => Polub! Podyskutuj!
L
Leon
Brawo !!!!! W koncu cos na co ludzie czekaja od lat. Oby to nie byly tylko bieda sciezki, tylko profesjonalnie zaprojektowane i wybudowane na lata.
k
kondziu
Ścieżka do Wieliczki na pewno się przyda. Wynajmuję mieszkanie na Prokocimiu i chciałem w te wakacje jechać do Wieliczki z żoną na rowerze pozwiedzać. Niestety, zawróciłem ponieważ nawet policjanci spytani o bezpieczną drogę (już nie mówię o ścieżce rowerowej) powiedzieli, że najlepiej to wsiąść w autobus i podwieźć sobie rower. Albo jechać dwupasówką na Wieliczkę i modlić się, żeby nikt nas nie potrącił przy prędkości 100 km/h.
o
obiecanki
czy to znaczy, że na prądnickiej (i dr twardego) faktycznie zrobią jakimś cudem w końcu drogę dla rowerów??, czy tylko wprowadzą oznaczenia, żeby kierowcy łaskawie uważali?
podobnie skrzyżowanie na nowym kleparzu - od lat woła o przebudowę z tunelem
B
BaVelo
Co znaczy velo? To już po polsku nie można? Te wiejskie kompleksy..
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska