Akcja Zaprzęg Świętego Mikołaja
Na czym polega nasza akcja?
Wspólnie z Partnerami, a więc różnymi firmami, które zdecydują się do nas dołączyć, tworzymy wyjątkowy Zaprzęg. Jego celem jest obdarowanie jak największej liczby dzieci prezentami. Są to nie tylko zabawki, ale też np. wyjazdy na ferie. W symbolicznym worku św. Mikołaja pojawiają się również środki na zakup niezbędnych leków, sprzętu medycznego, czy pokrycie bieżących wydatków. Jesteśmy uważni na wszystkie potrzeby zgłaszane przez fundacje i chcemy, by te środki zostały wykorzystane jak najlepiej.
Kogo obdarowujemy?
Są to podopieczni wybranych stowarzyszeń, domów pomocy i fundacji z całej Polski. Dzieci, których rodzice z różnych powodów nie mogą sobie pozwolić na prezenty. Chcemy więc, by w ten świąteczny czas choć na chwilę mogły oderwać się od codziennych trosk oraz zmartwień i poczuć prawdziwą magię.
W tym roku Zaprzęg Świętego Mikołaja pomoże podopiecznym Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera.
Krakowskie Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera udziela kompleksowej pomocy nieuleczalnie chorym dzieciom i ich rodzinom. Oferuje opiekę domową oraz wsparcie medyczne, psychologiczne i duchowe, zapewniając rodzicom wsparcie także po stracie dziecka. Hospicjum pomaga również rodzinom w opiece perinatalnej, czyli od momentu diagnozy choroby dziecka jeszcze przed narodzinami. Jest organizacją non-profit, wspieraną przez darczyńców i wolontariuszy.
PARTNER STARTEGICZNY
Polska MLEKOVITA, firma o ponad 95-letniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. To przedsiębiorstwo ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowany lider branży w kraju oraz lider eksportu sektora mleczarskiego.
Obecna siła Grupy MLEKOVITA to 26 zakładów produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ponad 9 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 200 liniach produkcyjnych dba 5 000 wykwalifikowanych pracowników. Ponad 1800 mlecznych smakowitości – największy wybór nabiału w Polsce i Europie – znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 167 krajach świata. Dystrybucja odbywa się dzięki 36 własnym centrom dystrybucyjnym, w tym pierwszym w branży hurtowniom Cash&Carry, 150 sklepom firmowym Mlekovitka oraz sklepowi internetowemu www.mlekovitka.pl
PARTNER OGÓLNOPOLSKI
Partnerem ogólnopolskim naszej akcji jest Muszynianka sp. z o.o. - polska firma z wieloletnia historią i tradycją.
Producent naturalnej wody mineralnej „Muszynianka”, od lat realizująca strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Firma aktywnie wspiera lokalne społeczności poprzez projekty edukacyjne, kulturalne, a także sportowe.
Ponadto angażuje się w ochronę środowiska, podejmując działania mające na celu zrównoważony rozwój i redukcje wpływu na ekosystem.
Trzecim Partnerem Ogólnopolskim akcji jest Grupa Niewiadów S.A. - spółka kapitałowa, której przedmiotem działalności jest planowanie strategiczne i organizacyjne oraz kontrolowanie i zarządzanie zrzeszonymi w ramach holdingu przedsiębiorstwami.
Historia działania zrzeszonych w ramach holdingu spółek sięga ponad 100-letniej tradycji handlu na krajowym i światowym rynku przemysłu zbrojeniowego. Zintegrowane w ramach holdingu przedsiębiorstwa zajmują się produkcją oraz dostarczaniem amunicji, uzbrojenia, pojazdów i sprzętu wojskowego, jak również szkoleniem operatorów wojskowych i policyjnych.
Partnerem akcji jest FAKRO.
Firma FAKRO powstała w 1991 roku jako spółka prywatna, oparta w stu procentach na polskim kapitale. W ciągu prawie 30 lat z małego, rodzinnego zakładu rozwinęła się w międzynarodową korporację, która dziś zajmuje pozycję wicelidera na światowym rynku okien dachowych. Jej współzałożycielem i obecnym prezesem jest Ryszard Florek - pomysłodawca i główny realizator uruchomienia produkcji okien dachowych w Polsce. Dzisiaj FAKRO jest jedną z najbardziej innowacyjnych i najprężniej rozwijających się firm w Polsce.
W skład Grupy FAKRO, zatrudniającej ponad 4000 osób, wchodzi 11 spółek produkcyjnych oraz 17 dystrybucyjnych. Produkty firmy FAKRO można znaleźć w ponad 60-ciu krajach na całym świecie – wszędzie tam gdzie istnieje zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty. Sprzedaż na eksport stanowi 70% ogólnej sprzedaży.
Jak to działa?
Zaprzęg nie ruszy w drogę, jeśli nie będzie miał sań. I tu swoją rolę mają nasi cudowni Partnerzy, którzy poprzez wykupienie saneczek przyłączają je do Zaprzęgu Świętego Mikołaja. Każde sanie to cegiełka, która przybliża współpracujące z nami fundacje i stowarzyszenia do spełnienia dziecięcych marzeń. To właśnie dzięki Państwa hojności na twarzach wielu dzieci zagości uśmiech!
W zamian za włączenie się do akcji, na saniach pojawia się logo firmy, która je wykupiła. Zaprzęg wraz z doczepianymi do niego saniami symbolicznie wędruje po całej Polsce, pojawiając się na łamach naszych dzienników oraz na stronach internetowych naszych serwisów. To nasz ukłon w Waszą stronę i podziękowanie za hojność.
Czy warto?
W zeszłym roku Polska Press Grupa przekazała fundacjom blisko 300 000 złotych. Za te pieniądze można było spełnić niejedno świąteczne i noworoczne marzenie. A wywołane na dziecięcych twarzach uśmiechy tylko utwierdziły nas w przekonaniu, że WARTO robić to, co robimy. Liczymy, że i tym razem wspólnie uda się nam zrobić mnóstwo dobra.
Ho, ho, ho! A więc ruszamy! To jak, przyłączycie się do nas?
Przyłączyli się do naszej akcji
Gdyby nie firmy, które wymieniamy poniżej, akcja na pewno nie miałaby sensu. Wiemy, że na Was zawsze można liczyć i gdy chodzi o dobro i szczęście dzieci – nie zastanawiacie się ani chwili. W tym roku swoje saneczki do Zaprzęgu Świętego Mikołaja przyłączyli: