Zaprzęg Świętego Mikołaja to coroczna akcja Polska Press Grupy, której celem jest niesienie radości i realnego wsparcia potrzebującym dzieciom. Wspólnie z Partnerami – firmami, które dołączają do naszej inicjatywy – tworzymy wyjątkowy Zaprzęg, dzięki któremu możemy obdarować najmłodszych nie tylko prezentami, ale także konkretną pomocą. Oprócz zabawek i wyjazdów na ferie, w symbolicznym worku św. Mikołaja znajdują się również fundusze na zakup niezbędnych leków, sprzętu medycznego czy pokrycie bieżących wydatków. Wsłuchujemy się w potrzeby fundacji, by każda przekazana złotówka trafiła tam, gdzie jest najbardziej potrzebna.
Miłość nas rozumie
Słowa księdza Józefa Tischnera odzwierciedlają filozofię działania hospicjum, polegającą na budowaniu świata opartego na ludzkiej dobroci i bezinteresownej pomocy. Dzięki wsparciu darczyńców, otrzymało ono niezbędną pomoc finansową, którą przeznaczy na zakup niezbędnych leków, sprzętu medycznego dla swoich podopiecznych oraz bieżące wydatki hospicjum.
Nasze początki sięgają 2004 roku, kiedy miałem 43 lata i podjąłem decyzję o założeniu Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera. Ludzie pytali mnie wtedy: „Co ty chcesz zrobić?”, ale ja po prostu czułem, że muszę. Inspiracją była dla mnie filozofia Tischnera, Karola Wojtyły i Emmanuela Levinasa – ich refleksje o miłości, cierpieniu i odpowiedzialności za drugiego człowieka uświadomiły mi, że trzeba działać. Tak narodził się pomysł hospicjum domowego, które umożliwia nieuleczalnie chorym dzieciom pozostanie wśród bliskich, w domowym cieple, przy jednoczesnym zapewnieniu im pełnej opieki medycznej, psychologicznej i rehabilitacyjnej. - mówi Adam M. Cieśli - Prezes Fundacji Krakowskie Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera.
Nasza pomoc nie kończy się na opiece nad dzieckiem – wspieramy także całą rodzinę w ich własnym domu. Tworzymy zespół, w którym są lekarze, pielęgniarki, rehabilitanci i psycholodzy, a także osoby pomagające w codziennych obowiązkach socjalnych. Wszystko po to, aby rodziny dotknięte chorobą i cierpieniem dziecka miały jak najmniej zdezorganizowane życie i mogły funkcjonować w tej niezwykle trudnej sytuacji. Chcemy, by nie były pozostawione same sobie, by mogły skupić się na tym, co najważniejsze – bliskości i miłości w tych najcenniejszych chwilach. -dodaje.
Nadzieja w trudnych chwilach
Opieka paliatywna nad nieuleczalnie chorymi dziećmi to ogromne wyzwanie zarówno dla rodzin, jak i dla specjalistów. Hospicjum domowe pozwala na zapewnienie kompleksowej opieki w znanym i bezpiecznym otoczeniu, co ma ogromne znaczenie dla komfortu małych pacjentów.
Hospicjum nie tylko niesie pomoc medyczną, ale przede wszystkim daje rodzinom poczucie, że nie są same w najtrudniejszych momentach. Działalność Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera to przykład tego, jak miłość, troska i zaangażowanie mogą zmieniać życie chorych dzieci oraz ich bliskich. Każdy z nas może stać się częścią tej misji, wspierając hospicjum na miarę swoich możliwości. Wspólnie możemy sprawić, by chore dzieci miały godne i pełne miłości życie.

Dziękujemy Partnerom którzy wsparli akcję
Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom i darczyńcom, którzy wsparli naszą akcję "Zaprzęg św. Mikołaja". Dzięki Państwa hojności mogliśmy przekazać środki na rzecz hospicjum, co pozwoliło na zakup niezbędnego sprzętu oraz zapewnienie lepszej opieki swoim podopiecznym i ich rodzinom. Państwa wsparcie jest bezcenne i daje nadzieję tym, którzy jej najbardziej potrzebują.
PARTNER STARTEGICZNY
Polska MLEKOVITA, firma o ponad 95-letniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. To przedsiębiorstwo ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowany lider branży w kraju oraz lider eksportu sektora mleczarskiego.
Obecna siła Grupy MLEKOVITA to 26 zakładów produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ponad 9 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 200 liniach produkcyjnych dba 5 000 wykwalifikowanych pracowników. Ponad 1800 mlecznych smakowitości – największy wybór nabiału w Polsce i Europie – znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 167 krajach świata. Dystrybucja odbywa się dzięki 36 własnym centrom dystrybucyjnym, w tym pierwszym w branży hurtowniom Cash&Carry, 150 sklepom firmowym Mlekovitka oraz sklepowi internetowemu www.mlekovitka.pl
PARTNER OGÓLNOPOLSKI
Partnerem ogólnopolskim naszej akcji jest Muszynianka sp. z o.o. - polska firma z wieloletnia historią i tradycją.
Producent naturalnej wody mineralnej „Muszynianka”, od lat realizująca strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Firma aktywnie wspiera lokalne społeczności poprzez projekty edukacyjne, kulturalne, a także sportowe.
Ponadto angażuje się w ochronę środowiska, podejmując działania mające na celu zrównoważony rozwój i redukcje wpływu na ekosystem.
Trzecim Partnerem Ogólnopolskim akcji jest Grupa Niewiadów S.A. - spółka kapitałowa, której przedmiotem działalności jest planowanie strategiczne i organizacyjne oraz kontrolowanie i zarządzanie zrzeszonymi w ramach holdingu przedsiębiorstwami.
Historia działania zrzeszonych w ramach holdingu spółek sięga ponad 100-letniej tradycji handlu na krajowym i światowym rynku przemysłu zbrojeniowego. Zintegrowane w ramach holdingu przedsiębiorstwa zajmują się produkcją oraz dostarczaniem amunicji, uzbrojenia, pojazdów i sprzętu wojskowego, jak również szkoleniem operatorów wojskowych i policyjnych.
Partnerem akcji jest FAKRO.
Firma FAKRO powstała w 1991 roku jako spółka prywatna, oparta w stu procentach na polskim kapitale. W ciągu prawie 30 lat z małego, rodzinnego zakładu rozwinęła się w międzynarodową korporację, która dziś zajmuje pozycję wicelidera na światowym rynku okien dachowych. Jej współzałożycielem i obecnym prezesem jest Ryszard Florek - pomysłodawca i główny realizator uruchomienia produkcji okien dachowych w Polsce. Dzisiaj FAKRO jest jedną z najbardziej innowacyjnych i najprężniej rozwijających się firm w Polsce.
W skład Grupy FAKRO, zatrudniającej ponad 4000 osób, wchodzi 11 spółek produkcyjnych oraz 17 dystrybucyjnych. Produkty firmy FAKRO można znaleźć w ponad 60-ciu krajach na całym świecie – wszędzie tam gdzie istnieje zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty. Sprzedaż na eksport stanowi 70% ogólnej sprzedaży.
