Czytaj także:
ZIO 2022. Internauci śmieją się z logotypu Krakowa [MEMY]
Igrzyska w Krakowie. Długa lista kolejnych wydatków
Kraków złożył wniosek aplikacyjny do MKOl. Otwarcie na stadionie Wisły
- To prosty znak graficzny, który niesie ze sobą pewną symbolikę, historię i unikatowość, a także uniwersalność.Jego kolorystyka – biel, kolory niebieski i żółty, nawiązują do barw wykorzystywanych w identyfikacji wizualnej Krakowa i Małopolski – mówi Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta.
Logotyp Krakowa jako „Miasta Zgłaszającego się" nie bez powodu nawiązuje do krakowskiego Rynku Głównego oraz motywu parzenicy, które odchodzą od niego.
- Nie bez powodu to właśnie Rynek Główny pojawił się w logotypie Krakowa jako Miasta Zgłaszającego. Jeśli Kraków zostanie wybrany gospodarzem ZIO w 2022 roku, Rynek Główny będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne podczas Igrzysk. To tu będzie się choćby znajdować tzw. Medals Plaza, czyli miejsce gdzie co wieczór odbywają się ceremonie medalowe i rozbrzmiewają narodowe hymny - mówi Poseł Jagna Marczułajtis-Walczak, Przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022.
Logo przygotowała szwajcarska firma Event Knowledge Services. Ta sama, która przygotowała aplikację kandydacką dla Krakowa. Koszt przygotowania loga to 78 720 zł.
Jest strona
Podczas dzisiejszej konferencji została także oficjalnie zaprezentowana strona internetowa (www.krakow2022.org) promująca Kraków jako miasto starające się o igrzyska. Koszt jej przygotowania to 68 880 zł.
- Strona internetowa to przede wszystkim strona idei Igrzysk, zawarliśmy w niej naszą wizję, plany i aktualne informacje o tym, jakie działania podejmujemy w związku z przygotowaniami do największej sportowej imprezy świata, jaką są Igrzyska - tłumaczy Jagna Marczułajtis-Walczak.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+