https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w strefie płatnego parkowania [SZCZEGÓŁY]

Piotr Ogórek
W nocy z poniedziałku na wtorek zacznie się nowe wyznaczanie miejsc postojowych w strefie płatnego parkowania (SPP). Na pierwszy ogień idą Aleje Trzech Wieszczów oraz strefa P8, czyli północna część Krowodrzy.
Zmiany w strefie płatnego parkowania [SZCZEGÓŁY]

Zmiana wiążę się z dostosowaniem do obowiązujących przepisów. W zeszłym roku wojewoda małopolski zwrócił uwagę, po wnioskach mieszkańców, że w wielu miejscach pieszym na chodnikach zaparkowane auta nie pozostawiają wymaganych 2 metrów szerokości (1,5 metra w wyjątkowych sytuacjach, które nie są jednak określone).

Żeby dostosować parkowanie do przepisów, trzeba zlikwidować ok. 3 tys. miejsc parkingowych, a nowe poprawnie oznaczyć. Do tego część ulic stanie się jednokierunkowymi, dzięki czemu będzie można zachować niektóre miejsca parkingowe. Pierwotne plany zakładały, że zlikwidować będzie trzeba ich nawet 5-6 tys.

Zmiany potrwają do końca października i będą kosztować prawie 6 mln zł. Najpierw zaczną się na Alejach Trzech Wieszczów i w strefie P8 (rejon ulicy Wrocławskiej). Kolejne miejsca do korekty będą ogłaszane na bieżąco. Wykonawca może prowadzić zmiany w kilku miejscach naraz.

Strona autora

Nowa Huta w nowoczesnym ujęciu. Te zdjęcia zachwycają cały ś...

Mieszkańcy rejonów, gdzie będą prowadzone zmiany, będą informowani wcześniej ulotkami, które trafią za wycieraczki samochodów. Pojawią się też znaki informujące o zmianach, zakazie parkowania czy zmianie organizacji ruchu. Z ZIKiT-em i wykonawcą będzie współpracowała straż miejska. Trzeba liczyć się z tym, że jeśli ktoś nie przestawi auta, to może być odholowane. Większość prac będzie prowadzona nocami, ale część także w ciągu dnia. Wszystko zależy od rejonu miasta.

Co ciekawe, ZIKiT zapowiada, że część zmian jest elastyczna i będzie mogła być zmieniana w trakcie ich wprowadzania.

- Wpływają do nas różne stanowiska, opinie, protesty, postulaty ze strony mieszkańców jak i z rad dzielnic. Wszystkie analizujemy. To rozległe spektrum – od obrońców chodników, którzy chwalą zmiany, po tych, którzy uważają, że powinno pozostać status quo, a co jest niezgodne z prawem. Część z nich będziemy mogli uwzględnić – mówi Andrzej Mikołajewski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Są na przykład wnioski rad dzielnic, aby ponownie przeanalizować możliwość wprowadzenia ulic jednokierunkowych, ale po konsultacjach społecznych. Dzięki temu możliwe byłoby zachowanie większej liczby miejsc postojowych. Ala jak zwraca uwagę Andrzej Mikołajewski, trzeba pamiętać o możliwości swobodnego przejazdu pojazdom uprzywilejowanym (straży pożarnej czy pogotowiu), więc nie zawsze można wprowadzić ruch jednokierunkowy.

Więcej we wtorkowej „Gazecie Krakowskiej”

Autor: Piotr Ogórek

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
surowa
Zapłać za parking lub wykup sobie miejsce na zbudowanie parkingu
s
surowa
Należy oczyścić jezdnie i chodniki z aut
s
surowa
posiadanie auta nie upoważnia do parkowania na chodnikach
s
surowa
chodniki są dla pieszych
P
Piotr
Od 3 tygodni na stronie Zikit jest do pobrania.
O
Olaf
Zero wcześniej informacji dla mieszkańców strefy P8. Dzisiaj zauważyłem tabliczki: "od 12 września miejsca parkingowe niedostępne". No i gdzie ja teraz jako mieszkaniec mam parkować?!
o
olo
I pięknie. Mieszkańcy pogłupieli i płacą władzy za coś, co kilka lat temu mieli za free. Nawet sami zgłaszają, że chcą strefę i opłaty. Żaden inny pomysł na ograniczenie zajmowania miejsc nawet nie został wzięty pod uwagę. I są zadowoleni, że władza przejada kasę z opłat parkingowych. I super. Oby tak dalej
o
olo
86% z tych kilkuset co wzięli udział w tej parodii referendum. I teraz myślą, że jest ich nie wiadomo ile
k
krakus
Na osiedlach wokółstrefy jak Grzegórzki Nowe, Dąbie, Wieczysta powinno się wprowadzić parkowanie tylko dla mieszkańców danego bloku trzech. U mnie jest dramat, nie ma strefy, mieszkańcy nowych bloków zastawili w 5 lat całe osiedle, u siebie nie mają miejsc, na podziemne ich nie stać i dochodzi do takiej patologii. Moim zdanem Ci ludzie jeżeli nie mają mijesca na swoich super vip osiedlach to powinni być wyrzucani (a raczej ich samochody) gdzieś pod miasto, powinni jeździćkomunikacją. Ja mam jeden samochód na całą rodziną, bo nie ma gdzie parkować, już słyszałęm o takich co mają po 2-3 samochody. Dbajcie o krakowian, a przyjezdnym pozwala się na wszystko, ja nie mogę wjechać do nich na osiedle i zaparkoać samochodu!!! W okolicy budują kolejne bloki więc będzie tylko gorzej jeżeli albo miao nie pójdzie po rozum do głowy albo ludzie nie zrobią jakiś demonstracji.
a
ads
gdyby babcia miała wąsy...
To nie jest kosztem miejsc parkingowych, większość DDR jest wydzielona z chodnika lub pasa ruchu a nie z miejsc parkingowych, proszę tu nie pisać głupot. A to co się dzieje teraz z miejscami jest po decyzji wojewody na podstawie aktualnych przepisów i ze ścieżkami nie ma nic wspólnego. Natomiast ścieżek chcieli mieszkańcy więc powstają i tyle w temacie.
G
Gość
Jak nie masz gdzie zaparkować tego starego gruchota, którym jeździsz, to wsadź go sobie w d.pę, zapewne się zmieści! Ani rząd, ani samorządy nie są od budowania parkingów! Niech ci "właściciele" tych starych rupli, sami, za własne pieniądze , sobie budują!
g
gość
gdyby pytanie w referendum brzmialo czy chcesz więcej ścieżek rowerowych ale kosztem miejsc parkingowych, wtedy 84% bylo by przeciw
a
asd
marzenia :) Będzie tylko więcej DDR - taka była wola mieszkańców w referendum (86% było za).
G
Gość
P8 - wypie.... ścieżki rowerowe kontrpasowe i zorbić postój na jednym pasie albo dwóch stronach.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska