- Aneks do Programu Inwestycji dla budowy dwujezdniowej DK47 Rabka Zdrój – Zakopane na odcinku Rdzawka – Nowy Targ został podpisany 29 sierpnia 2018 roku przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Umożliwia to dokonanie wyboru wykonawcy i podpisanie umowy na realizację tej drogi w trybie projektuj i buduj – informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. I dziś jako najkorzystniejszą wybrano ofertę polskiej firmy INTERCOR z Zawiercia.
DK47. Budowa zakopianki Rdzawka - Nowy Targ [MAPA, WIZUALIZACJE]
Najniższą cenę w przetargu zaproponowała firma STECOL, która mieściła się w pierwotnym limicie zadania. Została ona jednak odrzucona po zakończeniu postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą (KIO) w dniu 07.08.2018 r. z powodu niezgodności treści oferty ze Specyfikacjami Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Jako najkorzystniejszą wybrano drugą w rankingu ofertę firmy INTERCOR, która określiła koszt inwestycji na 880 100 611,23 zł.
- Od daty wyboru przez 10 dni mogą wpływać ewentualne odwołania innych wykonawców. Jeśli nie wpłynie żadne odwołanie i firma INTERCOR wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 procent ceny brutto, można będzie w połowie wrześnie podpisać umowę. Ponieważ zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetowych nie ma wymogu przeprowadzania kontroli uprzedniej po wyborze oferty – mówi Iwona Mikrut.
Na fazę projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID przewiduje się 23 miesiące, a na fazę realizacji robót 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 01 grudnia do 31 marca). Jeśli umowa zostanie podpisana w połowie września 2018 r. to roboty można będzie rozpocząć w sierpniu 2020 roku, a zakończyć w październiku 2023 roku.
Wysokie i długie wiadukty, głębokie wykopy. Nowa zakopianka ...
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
