https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Znikają podpory jednego z mostów na Wiśle w Krakowie

Piotr Rąpalski
Rozpoczął się proces rozbiórki podpór pod nowymi mostami kolejowymi. Dzięki nowej konstrukcji przepraw, nie są one już potrzebne. Ich brak oznacza łatwiejsze pływanie po Wiśle, wpłynie też na bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Pamiętamy jak barki, które zerwały się w czasie wielkiej wody uderzyły w podpory jednego z mostów.

Duże zmiany dla konsumentów od 2023 r. Część trafi do szarej strefy

od 16 lat

Budowa mostów na Wiśle to część większej inwestycji PKP PLK w Krakowie.

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć będą pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.

W ramach tego zadania realizowana jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.

Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory. Obok wiaduktu powstaje nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska