Każde z pięciu przęseł składa się z czterech części zespawanych ze sobą. Zamontowano je na platformie, którą wysunięto z lewego brzegu Raby w kierunku Bochni. Konstrukcję z prędkością dwóch metrów na godzinę pchały hydrauliczne siłowniki.
Teraz ustawiony most będzie zabudowywany, a następnie zostaną ułożone na nim szyny. Potem cała operacja będzie powtórzona i powstanie przeprawa dla drugiej nitki torów.
Przebudowa mostu na Rabie to jedna ze 138 przepraw remontowanych bądź budowanych w ramach modernizacji trasy kolejowej z Krakowa do Rzeszowa. Po remoncie pociągi pasażerskie na tym odcinku mają jeździć z prędkością do 160 km/h. Czas przejazdu między stolicami Małopolski i Podkarpacia wyniesie ok. 80 minut.
Na 20-kilometrowym odcinku Podłęże-Bochnia modernizowane są stacje Podłęże, Kłaj oraz Bochnia. Na tej ostatniej budowane jest nowe przejście podziemne. Ma ono połączyć także dwie części miasta. Z kolei w Kłaju budowane są nowoczesne perony.
Koszt modernizacji linii kolejowej E30 Kraków - Rzeszów wynosi ok. 3,4 mld zł, z czego 1,9 mld zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Zakończenie prac przewidziane jest na 2015 rok.
Zobacz zdjęcia z placów budów w Krakowie!
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
