https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmiana organizacji ruchu na terenie budowy węzła Grębałów. Kierowcy po weekendzie pojadą drogą tymczasową

Marcin Banasik
Tymczasowy odcinek do jazdy zaznaczony kolorem zielonym
Tymczasowy odcinek do jazdy zaznaczony kolorem zielonym GDDKiA
W poniedziałek ok. godz. 10 zmieniona zostanie organizacja ruchu na ul. Kocmyrzowskiej na terenie budowy węzła Grębałów. Po południowej stronie węzła (odcinek między ul. Wańkowicza a ul. Łowińskiego) przełożony zostanie na odcinku 300 m ruch na tymczasowy objazd (tzw. bypass). Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h i 30 km/h (na zakręcie przed rondem). Kierowcy pojadą wzdłuż dotychczasowej drogi (po jej lewej stronie jadąc od Krakowa) do funkcjonującego już ronda tymczasowego na ul. Łowińskiego.

- Zamknięty odcinek ul. Kocmyrzowskiej zostanie rozebrany, będziemy budować nasypy, którymi w przyszłości ul. Kocmyrzowska zostanie poprowadzona na rondo nad trasą S7. Odcinek S7 między węzłami Grębałów a Nowa Huta planujemy udostępnić kierowcom końcem tego roku - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.

Trasa S7 Widoma - Kraków 

W grudniu oddano kierowcom do użytkowania 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. Na trasie toczą się jeszcze ostatnie prace, stąd ograniczenie prędkości do 80 km/h. Trwają roboty wykończeniowe, związane m.in. z budową ogrodzenia wzdłuż drogi. Planujemy je skończyć w połowie roku. 

- W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są „tylko” 34 takie obiekty - mówi Kacper Michna. 

Trasa koliduje z torami

Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej). 

- Z końcem tego roku chcemy udostępnić kierowcom 2-kilometrowy odcinek między węzłami Grębałów i Nowa Huta. W drugiej połowie 2026 roku planujemy otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy - dodaje rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. 

Dofinansowanie UE 

Droga ekspresowa S7 otrzymała 629,1 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420,7 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź. Stan zaawansowania prac to 62 proc. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska