Ambasador Polskiej Gospodarki to ogólnopolskie niekomercyjne przedsięwzięcie, którego zadaniem jest wyróżnianie oraz promocja przedsiębiorców osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych, promowanie wysokich standardów ekonomiczno-finansowych i dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych, zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych, polegającej na m.in. na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji.
Wyróżnienia w konkursie "Ambasador Polskiej Gospodarki 2022" otrzymały następujące osoby i firmy z Krakowa i Małopolski:
- Anna Śpiewak i AUSTROTHERM Sp. z o.o. w kategorii NAJWYŻSZA JAKOŚĆ
- Lukas Jeznach i Ergonome Sp. z o.o. w kategorii MARKA EUROPEJSKA
- Piotr Knast i Forglass Sp. z o.o. w kategorii EKSPORTER
- Rafał Brzoska i Integer.pl S.A. w kategorii KREATOR ROZWIĄZAŃ XXI WIEKU
- Alicja Langsteiner i Langsteiner Sp. z.o.o. w kategorii MARKA EUROPEJSKA
- Joanna Szyman i NEO HOSPITAL Sp. z o.o. w kategorii NAJWYŻSZA JAKOŚĆ
- Joanna Szendzielorz-Tajak i Laboratoires Vivacy Polska Sp. z o. o. w kategorii PARTNER FIRM ZAGRANICZNYCH
- Grzegorz Miłkowski i Content House Sp. z o.o w kategorii NAJWYŻSZA JAKOŚĆ
Nagrody otrzymali także przedsiębiorcy spoza naszego regionu, ale będący członkami Loży Małopolskiej BCC:
- Piotr Janisiów oraz Beata Małek i GF Corp Sp. z o.o. sp.k. w kategorii EKSPORTER
- Aleksandra Wolska Balina i HÖRMANN Polska Sp. z o.o. w kategorii MARKA EUROPEJSKA
- Sebastian Młodziński i TIMATE Sp. z o.o. w kategorii KREATOR ROZWIĄZAŃ XXI WIEKU
- Konrad Jędraszczak i WEDIA-ANN Sp.j. Hollander A.M. Jędraszczak J.T. w kategorii NAJWYŻSZA JAKOŚĆ
Kim są Ambasadorzy Polskiej Gospodarki z Małopolski
Joanna Szyman - menedżerka z 20-letnim doświadczeniem, prezes Grupy NEO Hospital, jednego z najnowocześniejszych ośrodków medycznych w Polsce, ponadto pełni funkcje: wiceprezesa zarządu w Grupie Upper Finance oraz członka Rady Naczelnej Polskiej Federacji Szpitali. Od 2009 r. związana z sektorem medycznym. W latach 2009-20216 pełniła funkcję prezesa Grupy Scanmed SA. Na przestrzeni blisko 8 lat przekształciła lokalną firmę w jednego z liderów prywatnej opieki medycznej w Polsce. Przygotowała Scanmed do wprowadzenia w 2011 r. na rynek giełdowy NewConnect (w czasie obecności na giełdzie, w latach 2011-2014, kapitalizacja spółki wzrosła ponad pięciokrotnie). W 2014 r. z sukcesem liderowała procesowi pozyskania inwestora strategicznego Grupy Life Healthcare dla Grupy Scanmed. Zarządzała licznymi procesami fuzji i przejęć (ok. 50 procesów na rynku medycznym o łącznej wartości ponad 1 mld PLN) oraz procesami integracji przejmowanych podmiotów. Doradzała, jako ekspert branżowy, funduszom private equity, m.in. Bridgepoint, Innova Capital, CEE Equity, PENTA. Absolwentka Wydziału Humanistycznego oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Współinicjatorka nowego przedsięwzięcia BCC Kobiety zabiegającego o równość szans.
Anna Śpiewak – jedna z najbardziej znanych, wręcz legendarnych już menedżerek w całej polskiej branży materiałów budowlanych, najbardziej znana menedżerka rodem z Oświęcimia, prezeska wśród prezesów, wielokrotnie wyróżniana i nagradzana szefowa słynącej z najwyższej jakości firmy Austrotherm, współinicjatorka nowego przedsięwzięcia BCC Kobiety zabiegającego o równość szans. karierę zawodową rozpoczęła po ukończeniu studiów magisterskich na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, specjalność finanse. W latach 1984–1993 pracowała na stanowiskach kierowniczych w Zakładach Chemicznych Oświęcim. W 1993 roku rozpoczęła również budowanie firmy Austrotherm w Polsce. Jest wiceprezesem Polskiej Izby Budownictwa. Wiele lat działała również w zarządzie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu. W 2009 roku odznaczona honorową odznaką Ministra Infrastruktury „Za zasługi dla budownictwa”. Funkcję lidera wypełnia z ogromnym zaangażowaniem i oddaniem, bo jak sama podkreśla, uczciwa praca i zarządzanie zmierzające do tworzenia zgranych zespołów ludzi to jej życiowa pasja. Zawsze na pierwszym miejscu stawiała i stawia takie wartości, jak rzetelność oraz sprawiedliwość. Podkreśla, że niezwykle ważne jest dla niej budowanie dobrej atmosfery i zdrowych relacji między ludźmi. Bycie liderem wymaga dużej odpowiedzialności, dlatego określa zasady oraz kieruje się nimi każdego dnia. To zdecydowanie ułatwia zarządzanie i osiąganie wyznaczonych celów. Uważa, że sukces oraz wizerunek firmy budują wszyscy pracownicy, niezależnie od zajmowanego stanowiska. To oni są najlepszymi ambasadorami marki i stanowią o sile oraz wartości przedsiębiorstwa.
Aleksandra Wolska-Balina kieruje przedstawicielstwa Hörmann Polska w Sosnowcu. Od ponad 25 lat reprezentuje firmy z kapitałem niemieckim. W roku 1997 założyła spółkę Vermop Polska, wprowadzając na rynek polski profesjonalne systemy utrzymania czystości w budynkach. Jako pierwsza kobieta w Europie dołączyła do grona dyrektorów przedstawicielstw grupy Hörmann. Od lat pełni funkcję wiceprezesa Zarządu Społecznego Towarzystwa Edukacyjnego w Katowicach, prowadzącego jedną z najlepszych szkół podstawowych na Śląsku. Jest specjalistką zarówno w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, jak i zasobami ludzkimi. Buduje przyjazną kulturę organizacji. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, tłumacz przysięgły języka niemieckiego. Mama dwóch synów, Antoniego i Macieja. Czerpie radość z rożnego rodzaju aktywności sportowych. Pasjonatka narciarstwa i wspinaczki wysokogórskiej. Reprezentowana przez nią w Polsce grupa Hörmann jest największym w Europie oferentem drzwi i bram. Od momentu założenia przedsiębiorstwa w 1935 roku wyprodukowano i sprzedano na całym świecie ponad 20 milionów egzemplarzy bram. W 36 wyspecjalizowanych zakładach w Europie, Ameryce Północnej i Azji ponad 6000 pracowników pracuje nad rozwojem i produkcją najwyższej jakości bram, drzwi, ościeżnic i napędów, z których korzystają zarówno prywatni inwestorzy, jak i podmioty gospodarcze. Główną siedzibą grupy, która powadzi działalność na całym świecie, jest małe miasteczko Steinhagen w Westfalii, w Niemczech. To przedsiębiorstwo, pozostające nadal w rękach jednej rodziny, wygenerowało w ubiegłym roku obrót w wysokości ponad miliarda euro. Firma Hörmann posiada ponad 100 własnych oddziałów dystrybucyjnych w przeszło 40 krajach, a w ponad 50 kolejnych jest reprezentowana przez autoryzowanych partnerów handlowych. Espółinicjatorka nowego przedsięwzięcia BCC Kobiety zabiegającego o równość szans.
Rafał Brzoska jest założycielem i współwłaścicielem – wspólnie z amerykańskim funduszem inwestycyjnym Advent International – Grupy Integer.pl- lidera biznesu logistycznego w Polsce. Najbardziej wartościowym aktywem Grupy Integer.pl jest największa na świecie sieć samoobsługowych Paczkomatów® InPost- która tylko w Polsce liczy ponad 15 000 urządzeń. InPost to największy operator kurierski w Polsce. Od wielu lat innowacyjne usługi świadczone przez te firmy z powodzeniem rewolucjonizują polski i międzynarodowy sektor logistyczny. Rafał Brzoska specjalizuje się w opracowywaniu, rozwijaniu i wdrażaniu strategii sprzedaży oraz generowaniu nowych możliwości biznesowych. Oprócz zarządzania całą Grupą Rafał Brzoska zajmuje się pozyskiwaniem kluczowych partnerów biznesowych i kontraktów; oraz budowaniem długofalowej strategii rozwoju opartej na innowacyjnych technologiach i kreatywnych rozwiązaniach biznesowych. Jego pionierskie podejście do biznesu i zarządzania pomogło promować polską innowacyjność na całym świecie. Odważne spojrzenie na innowacje technologiczne i biznesowe oraz jego wizja strategiczna zmieniły branżę pocztową i kurierską stawiając czoła stagnacji z poprzednich lat i ponownie odkrywając potencjał rynku kurierskiego. Jest także inwestorem i mecenasem start-upów. Sukces stworzonej od zera Grupy Integer.pl, spowodował przyciąganie pomysłów biznesowych, których autorzy zainteresowani są wsparciem merytorycznym, doradczym a później także finansowym.
Lukas Jezach - niezależny konsultant e-commerce, digital i ekspansji na rynki niemieckojęzyczne, entrepreneur i startupowy entuzjasta. Ponadto Co-Founder Ergonome Sp. z o.o. w Katowicach i eCleverBusiness GmbH w Berlinie. W przeszłości Dyrektor Zarządzający w Divante SA czy Nethansa Sp. z o.o. odpowiedziany za ekspansje na rynki DACH. Wspolpracowal przy projektach e-commerce z firmami jak Knirps, Lampenwelt, Bosch czy Tchibo. Z ramienia E Net Production Sp. z o.o. realizował międzynarodowe projekty e-commerce dla znanych marek - Samsung, MediaSaturn, Norauto, Rawlplug, Also, Vobis, Agata Meble, czy CCC. Rozpoczynał swoja kariere w roli managera w hinduskiej korporacji Wipro, szwajcarskim banku CreditSuisse, Kaefer, czy Airbus, gdzie zarządzał zespołami i strukturami przy projektach IT liczących ponad kilkadziesiąt osób. Zagorzały fan designu, nowinek technologicznych i gadżetów. Prywatnie mąż i ojciec z pasją do nurkowania, paintballa i golfa.
Piotr Janisiów od podstaw budował rynek airsoftu w Polsce i szybko osiągnął pozycję lidera. CEO i założyciel firmy Gunfire, która od 2006 roku specjalizuje się w globalnej sprzedaży replik broni Airsoft w kanałach B2B i B2C. Firma posiada szerokie portfolio marek własnych, projektuje własne modele replik broni, które eksportuje do ponad 40 krajów świata. Rocznie sprzedaje ponad 100 tyś. sztuk replik broni. w swojej branży. Jest założycielem wielu firm, m.innymi: Logbox – świadczącej usługi fulfillmentu i logistyki magazynowej, UNION SINO GROUP, która zajmowała się handlem międzynarodowym na zlecenie, na linii: Chiny – Polska, Chiny – Europa, Fundacji GLADIUS, która odpowiadała za promocję i organizację imprezy GF POINT - airsoftowego biegu na orientację odbywającego się pod Patronatem Ministerstwa Obrony Narodowej. Współtworzył również inne firmy i organizacje, przyczyniając się w dużym stopniu do rozwoju m. innymi Go-Tesla - jednej z pierwszych wypożyczalni samochodów elektrycznych marki Tesla w Polsce. Active Life Europe zajmującej się sprzedażą taśm kinezjologicznych i artykułów pokrewnych, której produkty są znane wśród sportowców czy Akademii Języka Chińskiego Wushi, która nie tylko uczy języka chińskiego, ale też wspiera najlepszych absolwentów w dalszej karierze zawodowej. Ceni sobie szczerość, uczciwość i kreatywne umysły. Każda przeszkoda motywuje go do działania, szukania kolejnych szans i rozwiązań. Pasjonat airsoftu, wizjoner i specjalista w imporcie towarów z Chin, miłośnik Azji.
Konrad Jędraszczak - perfekcjonista w każdym calu, który ocenia jakość w systemie zero-jedynkowym. Absolwent studiów Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego, które wpłynęły na znaczne poszerzenie jego horyzontów i wymagań, zarówno wobec siebie jak i firmy. Do tego Konrad Jędraszczak to typ Long Life Learner – pod koniec roku rozpoczął Akredytowany Kurs Coachingu. Nawet w najbardziej stresujących sytuacjach wykazuje się nadludzkim spokojem i opanowaniem, które są wynikiem wieloletniego doświadczenia zdobywanego podczas interdyscyplinarnych realizacji. Łowca mocnych wrażeń i dusza artystyczna w jednym, czego nie da się ukryć, widząc twórczy nieład na jego biurku. Przez 19 lat chórzysta „Alla Polacca” w Operze Narodowej w Warszawie. Po godzinach zapalony motocyklista, kochający rajdy terenowe. Pasjonat nurkowania i fotografii, który nawet… zaręczył się pod wodą. Jak mówi, najpiękniejsze jest to, że swoje pasje może realizować razem z rodziną. Dumny tata Oliwki i Natalki, zakochany po uszy w swojej żonie Annie
Sebastian Młodziński – jego firma - TIMATE - stworzyła i rozwija automatyczne i bezobsługowe narzędzie do kompleksowego zarządzania ludźmi i procesami w firmie. System TIMATE działa za pomocą innowacyjnej karty wyposażonej w ekran e-Paper, która z jednej strony jest elektronicznym identyfikatorem pracownika, a z drugiej mierzy czas pracy i ocenia jego wykorzystanie. Wspiera pracę zdalną i zadaniową, dba o bezpieczeństwo pracowników i o to, aby przestrzegali przepisów BHP. Pozwala na bieżącą ocenę realizacji zadań przez pracowników i zespoły. Pełni też funkcję systemu motywacyjnego i komunikacyjnego.
Grzegorz Miłkowski specjalizuje się w szeroko pojętej komunikacji w świecie cyfrowym, począwszy od content marketingu, public relations z wykorzystaniem nowych technologii, automatyzacji marketingu, a skończywszy na technologiach AR i VR oraz wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji w działaniach biznesowych. Obszary specjalizacji eksperckiej: digital marketing, content marketing, social media, łączenie technologii i marketingu, automatyzacja marketingu, sztuczna inteligencja w biznesie, mobile marketing, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość oraz inne formy komunikacji w świecie cyfrowym. CEO w agencji full service content marketing – CONTENTHOUSE. Jest właścicielem i redaktorem naczelnym portalu SOCIALPRESS.pl, który specjalizuje się w zagadnieniach łączących komunikację, marketing i nowe technologie. Założył także pierwszy polski serwis śledzący możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie – AIBusiness.pl. W branży marketingu i technologii działa od 2006 roku. Początkowo jako dziennikarz mediów branżowych (Marketing Przy Kawie), redaktor naczelny portalu Interaktywnie.com (Grupa Money.pl), później PR-owiec odpowiedzialny za wdrażanie strategii komunikacyjnych dla znanych marek. Realizował projekty m.in. dla takich marek, jak: Bosch, Siemens, Konica Minolta, Jurajska, WWF, Snickers, Strongbow (Grupa Żywiec), X-lander, PSB Mrówka, Mosso Kewpie, mFinanse, Generali.
Alicja Langsteiner - założycielka, właścicielka i prezes Grupy Langsteiner. Jest propagatorem holistycznego podejścia do zdrowia i świadomego życia, dlatego stworzyła także ArtClinique – klinikę zdrowia i urody i od 1996 roku zarządza kilkoma firmami tworzącymi w pewnym sensie system naczyń połączonych, wspierających kompleksowo zdrowy styl życia. Inicjuje i aktywnie uczestniczy w wielu przedsięwzięciach biznesowych i społecznych oraz wspierających rozwój Małopolski. Członek Business Centre Club oraz Polskiej Organizacji Pracodawców Osób Niepełnosprawnych POPON, gdzie pełni funkcję członka Rady Wojewódzkiej oraz Rady Krajowej. Wspiera także charytatywnie wiele fundacji i organizacji społecznych. Na rynku międzynarodowym i krajowym współpracuje ze specjalistami z zakresu zdrowia, edukacji i biznesu. „W życiu i działalności biznesowej ważne są dla mnie te same wartości. Tworzenie rzeczy użytecznych, poprawiających zdrowie komfort życia idą więc w parze ze wspieraniem rozwoju nauki. Wspieranie organizacji społecznych uważam za swój obowiązek, ale i przywilej. Stąd moje przekonanie do zatrudniania osób niepełnosprawnych i niesienia pomocy organizacjom wspierającym zdrowie, rozwój i edukację.” – mówi Alicja Langsteiner. Przy produkcji suplementów diety i wyrobów medycznych stawia na międzynarodową wymianę badań i doświadczeń, wysoko wykwalifikowaną kadrę specjalistów oraz nowe technologie produkcyjne. Uhonorowana wieloma nagrodami i wyróżnieniami, w tym przyznawanymi przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz rozwoju przedsiębiorczości oraz aktywność społeczną i charytatywną. Od 1996 roku konsekwentnie kreuje i realizuje wizję mądrego rozwoju, bazującego na wiedzy i odpowiedzialności. „Uważność i odpowiedzialność dają gwarancję jakości naszych produktów i usług, szczególnie ważnych w sektorze zdrowia. Zaangażowanie sprawia, że działamy dynamicznie, ale także w oparciu o wiedzę i światowe badania, by mądrze pomagać ludziom i budować odpowiedzialne, długotrwałe relacje biznesowe.”
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa
