Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Anna Guzik w Pracowni Orange w Jurczycach w ramach kampanii #jestnaswiecej

mat. partnera/ Fundacja Orange
Już 30 listopada w Jurczycach pojawi się Anna Guzik, by wspólnie z ich mieszkańcami wziąć udział w akcji #jestnaswiecej, organizowanej przez lokalną Pracownię Orange. Podczas wspólnego malowania muralu w świetlicy oraz sportowych aktywności, organizatorzy wydarzenia będą uczyć, o tym jak radzić sobie z hejtem w sieci i zachęcą do przeciwstawienia się temu zjawisku.

To właśnie Jurczyce przedstawiły najlepszy pomysł na lokalne wydarzenie zwracające uwagę na hejt w Internecie. W najbliższą sobotę od godz. 13:00 wszyscy mieszkańcy będą mogli odwiedzić lokalną Pracownię Orange i przyjrzeć się bliżej sposobom na walkę z tym zagrożeniem. Wydarzenie otworzy Jerzy Kępa, sołtys Jurczyc i lider Pracowni. Po części oficjalnej i wprowadzeniu w tematykę akcji, wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w zaplanowanych sportowych aktywnościach oraz wspólnym malowaniu muralu. Do tego nie zabranie okazji do poznania Anny Guzik, otrzymania jej autografu czy zrobienia pamiątkowego zdjęcia.

Zespoły w Pracowniach Orange z całej Polski otrzymały od Fundacji Orange szczególne zadanie: jak lokalnym wydarzeniem, angażującym mieszkańców, zwrócić uwagę na hejt w Internecie i udowodnić, że można mu się przeciwstawić? W efekcie powstało wiele kreatywnych pomysłów, począwszy od inscenizacji przygotowanych przez uczniów, poprzez tworzenie łańcuchów z ludzi, na edukacyjnym obozie pod namiotami kończąc. Każdej akcji towarzyszy jej symbol – wielka, pomarańczowa sznurówka, którą trudno przeoczyć, gdy zobaczy się ja w nieoczekiwanym miejscu w swojej miejscowości. Fundacja Orange podsumowując wyzwanie wyróżniła najlepsze pomysły, a teraz wspiera lokalne Pracownie w ich realizacji – w listopadzie i grudniu wszyscy pokażą, że #jestnaswiecej!
#jestnaswiecej

Kampania pod hasłem #jestnaswiecej zachęca nie tylko nastoletnich użytkowników Internetu, ale także ich rodziców oraz nauczycieli do zabrania głosu i pokazania, że nie zgadzają się na hejt w sieci. Według badań EU Kids Online 2018 spotkał się z nim w sieci co trzeci nastolatek. Mimo takiej powszechności zjawiska, wciąż wiele osób wciąż nie wie, jak sobie z nim poradzić. Dlatego Fundacja Orange wraz z Pracowniami Orange z całej Polski przybliżają temat wszystkim zainteresowanym. Placówki zachęcają mieszkańców swoich miejscowości do dołączenia do organizowanych wydarzeń i pokazania, że internet może być przyjaznym miejscem dla każdego z nas. Symbolem kampanii jest jedna pomarańczowa sznurówka, którą można dostać podczas lokalnych happeningów.

Fundacja Orange od lat angażuje się w szereg działań związanych z edukacją cyfrową, bezpieczeństwem w sieci – szczególnie najmłodszych użytkowników, ucząc m.in. o zasadach korzystania z zasobów cyfrowych, ochrony prywatności czy właśnie reagowania na negatywne komentarze. Więcej informacji na ten temat znajduje się na specjalnej stronie www.jestnaswiecej.pl oraz na stronie www.fundacja.orange.pl

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska