Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
Pan Wiesław (nazwisko do wiadomości redakcji) prowadzi tramwaje od kilkunastu lat. - Najnowsze automaty, zamontowane w zakupionych przez miasto bombardierach, nagminnie się psują - opowiada. Twierdzi, że od początku lipca do awarii dochodzi nawet dwa lub trzy razy w ciągu przejazdu od pętli do pętli. - Wyświetlacze po prostu gasną. Kiedyś taka sytuacja zdarzyła się już na pierwszym przystanku - opowiada pan Wiesław. - Powinniśmy zgłaszać taką awarię do dyspozytorni i czekać na przyjazd mechanika, jednak przy tak częstych awariach kończy się na tym, że osobiście sprzedajemy bilety, a to powoduje opóźnienie sięgające kilku minut na jednym przystanku - żali się motorniczy.
Od pasażerów usłyszeliśmy podobne relacje. - Kilka razy spotkałam się z awarią biletomatu - mówi Magda, studentka z Krakowa. - Nie robiłoby mi nawet różnicy, czy bilet kupię u motorniczego czy w automacie, jednak motorniczy sprzedają tylko bilety godzinne, a to znaczna różnica w cenie.
Wiele osób przypomina też, że wcześniej automaty masowo się psuły w czasie mrozów.
Według pana Wiesława, do awarii najczęściej dochodzi na linii nr 76, automaty psują się też w bombardierach jeżdżących na liniach 8, 79 i 75. Przypuszcza, że awarie mogą być spowodowane upałami lub problemami z oprogramowaniem.
W MPK uważają jednak, że problem nie jest duży. - Nie odnotowaliśmy zwiększonej awaryjności automatów - mówi Jarosław Sabat z MPK. - Awarie zdarzają się sporadycznie i bywają spowodowane nieprawidłową obsługą przez pasażerów, którzy wrzucają do nich np. guziki. Bez względu na przyczynę, dziennie dochodzi do ok. 10-15 awarii na prawie 450 automatów.
Sabat dodaje, że oprogramowanie w urządzeniach jest aktualizowane na bieżąco, w zależności od potrzeb, a automaty są dostosowane do pracy w temp. od -20 do + 60 stopni Celsjusza, więc upały także nie powinny mieć wpływu na ich pracę.
Krakowski szybki tramwaj na pięciu nowych trasach - sprawdź!
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!