Jak informują miejscy urzędnicy, na rondzie Matecznego zostanie zastosowana technologia, skracająca czas trwania remontu o ponad połowę.
- Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o wyborze metody betono-asfaltowej w osadzaniu nowych szyn, by jak najszybciej oddać sprawne torowisko pasażerom. I wszystko wskazuje na to, że prace zamiast trzech tygodni, potrwają 8 dni - twierdzą w ZDMK.
Podobne rozwiązanie zastosowano już przy okazji modernizacji torowiska na ul. Wielickiej i Nowosądeckiej.
Przez rondo Matecznego dziennie przejeżdża nawet 700 tramwajów. To newralgiczny węzeł komunikacyjny na południu Krakowa.
- Zastąpienie betonu betono-asfaltem sprawi, że prace przy wypełnianiu przestrzeni międzyszynowej na rondzie zakończą się szybciej - twierdzą w ZDMK.
Odcinek, na którym proces schnięcia mógłby trwać nawet 3 tygodnie, teraz zostanie oddany pasażerom i kierowcom już po 8 dniach.
- I choć koszt nowej technologii jest o ponad 60 procent droższy od standardowych betonowych rozwiązań, to priorytetem w wyborze metody było jak najszybsze oddanie torowiska - przekonują urzędnicy.
Na rondzie, z uwagi na bezpieczeństwo prowadzonych prac, ruch tramwajów zostanie wstrzymany. Torowcy najpierw zajmą się wymianą szyn na części przejazdu drogowego w rondzie oraz w części ul. Wadowickiej i przejeździe drogowym w ul. Rydlówka.
Zakres prac został tak ograniczony, aby zminimalizować utrudnienia. W kolejnych dniach szyny w obrębie ronda Matecznego oraz u wylotu ul. Kalwaryjskiej będą napawane, czyli oczyszczane, a później podgrzane, tak by ubytki uzupełnić materiałem z mieszanki metali. Na końcu całość zostanie wyszlifowana - informują urzędnicy.
I dodaję, że prace na ważnym komunikacyjnie odcinku rozpoczną się w okresie świąt Bożego Ciała, czyli wtedy, gdy natężenie ruchu na rondzie zmaleje od kilku do nawet kilkunastu procent. Dopiero po zakończeniu tej awaryjnej naprawy - ruszą prace w torowisku w ul. Dietla.
- Tym samym tramwaje jadące od strony Dębnik skorzystają z tymczasowego objazdu m.in. przez rondo A. Matecznego - przekonują urzędnicy.
Szczegółowe zmiany w komunikacji miejskiej pojawią się na stronie kmkrakow.pl. Zmiany w organizacji ruchu zostaną przedstawione o uzgodnieniu projektu przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK.
WIDEO: Trzy Szybkie. Sprawa Tomasza Komendy, czyli jak policjanci, prokuratorzy i sędziowie wtrącili do więzienia niewinnego człowieka
