Według dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Macieja Ostrowskiego decyzja wydana przez resort infrastruktury pozwala rozpocząć prace zmierzające do kompleksowej modernizacji mostu na Mszance w Mszanie Dolnej.
Obecnie – jak wyjaśnił przedstawiciel GDDKiA – DK28 przebiega przez most, który został zbudowany w 1957 r. Obiekt ma 68 m długości i po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Nie ma możliwości jego rozbudowy, a stan techniczny tej przeprawy nie jest już optymalny. Tymczasem ruch na tym odcinku jest znaczny - przez most przejeżdża codziennie ponad 8 tysięcy samochodów (zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021).
Dyrektor poinformował, że GDDKiA zamierza rozebrać stary most i postawić w jego miejsce nowy, na którym będą trzy pasy ruchu. Dodatkowy, trzeci pas będzie lewoskrętem dla aut jadących z ul. Piłsudskiego na ul. Orkana. Po obu stronach mostu powstaną też chodniki.
Na czas rozbiórki dotychczasowej przeprawy i budowy nowego obiektu zarządca dróg przygotuje dla kierowców rozwiązania pozwalające na przejazd między obiema częściami Mszany Dolnej. Zaplanowane analizy wykażą, czy lepszym rozwiązaniem będzie objazd czy też budowa mostu tymczasowego.
W planach GDDKiA jest także rozbudowa głównego skrzyżowania w Mszanie Dolnej, znajdującego się tuż obok mostu. Spotykają się tam ulice Kolbego i Orkana oraz położona po drugiej stronie Mszanki ulica Piłsudskiego. Każdego dnia ulicą Kolbego przejeżdża prawie 18 tysięcy samochodów, a drogą wojewódzką nr 968 (ul. Orkana), prowadzącą do Szczawy, Kamienicy i Zabrzeża, niemal 15 tysięcy.
Zgodnie z harmonogramem wiosną tego roku planowane jest ogłoszenie przetargu na przygotowanie dokumentacji dla rozbiórki starego mostu, budowy nowego i rozbudowy skrzyżowania. Prace budowlane zaplanowano na lata 2027-2028. (PAP)
