https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie protest na ulicach Krakowa przeciwko Strefie Czystego Transportu

Piotr Rąpalski
Komitet Społeczny "Kraków dla Kierowców" zaprasza na pikietę przeciwko planom wprowadzenia Stefy Czystego Transportu w Krakowie. Protest organizowany jest przez Ruch Społeczny "Nie Oddamy Miasta", a sama pikieta odbędzie się pod nazwą "Nie dla “strefy czystego transportu” w Krakowie! Nie oddamy miasta!" Termin: 22 listopada (środa).

Pikieta odbędzie się o godz. 14, przed Urzędem Miasta Krakowa, na Placu Wszystkich Świętych. To będzie pierwsza pikieta, organizowana w czasie sesji Rady Miasta Krakowa. "Będziemy nawoływać do przyjęcia obywatelskiego projektu i tym samym odrzucenia SCT"

Z kolei od godz. 15:15, pod „Jubilatem” – róg al. Krasińskiego i ul. Zwierzynieckiej odbędzie się zbiórka przed serią pikiet. "Szczegółowy podział zadań ustalimy na miejscu. Będziemy nawoływać i mobilizować mieszkańców (w tym kierowców samochodów) do oporu przeciwko SCT. Będziemy też rozprowadzać ulotki alarmujące przed skutkami wprowadzenia „strefy”.
Przyjdź i pokaż swój sprzeciw!" - piszą organizatorzy. Zapewne pojawią się w wielu miejscach w Krakowie

Strefa Czystego Transportu wywołuje emocje, bo wielu kierowców obawia się, że będą musieli wymienić swoje samochody na nowsze i bardziej ekologiczne, bo inaczej nie wjadą do Krakowa i nie będą mogli się po nim poruszać. Wielu na wymianę pojazdu nie ma pieniędzy lub po prostu mocno obciąży to ich budżety.

Przypomnijmy, że Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, które uchwaliło SCT. Z kolei w Europie jest już ponad 300 takich miejsc, a kolejnych 200 ma powstać w najbliższych dwóch, trzech latach.

Zaproponowane rozwiązanie dla Krakowa będzie miało dwa etapy. Pierwszy, bardzo łagodny, ma wejść w życie od 1 lipca przyszłego roku. Wtedy ograniczenia mają objąć auta około trzydziestoletnie, niespełniające bardzo jeszcze starych norm Euro 1 (dla benzyny) i Euro 2 (dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym). Jeśli ktoś zmienił auto w ostatnim półroczu (po 1 marca 2023), pojazd ten będzie musiał spełniać już nieco wyższe wymagania – Euro 3 dla benzyny i Euro 5 dla diesla. Mówimy tu o autach około 24-letnich (w roku 2024) z silnikami benzynowymi i około 14-letnich z silnikami wysokoprężnymi. Wyższe normy, już dla wszystkich pojazdów, wejdą w życie dwa lata później – od 1 lipca 2026 r.

Sztuczna inteligencja przewidzi pogodę

od 16 lat
Wideo

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Interia.pl
https://motoryzacja.interia.pl/raport-polskie-drogi/news-krakow-obejmie-strefa-cale-miasto-niemal-nikt-na-swiecie-teg,nId,6431207
k
kita
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 11 sierpnia 2023 r. w sprawie katalogu danych gromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów zostało ogłoszone w dzienniku ustaw 18 sierpnia, zaś w życie wchodzi 21 sierpnia 2023 r.

- baza Centralnej Ewidencji Pojazdów ma zostać uzupełniona o wszystkie auta, nawet te rejestrowane sprzed 2017r. i dotyczyć normy Euro (spalin)

MONTAŻ KATALIZATORÓW CERAMICZNYCH - pozwala na podniesienie normy emisji spalin pojazdu nawet do poziomu EURO 6
g
grzeg
Nie oddamy miasta!

To mówi wszystko! Całkowicie popieram.
S
Sct=bezrobocie
Pan motorniczy nie dojedzie do pracy że Słomnik i tramwaj nie zawiezie Was do pracy na czas
K
Krakus
Chętnie bym poszedł ale o 14:00 w środę to ja jestem w pracy.
K
Krakus
17 listopada, 11:03, oo-z9~:

Czy ktoś może tym ludziom wytłumaczyć, że jak zobaczą w przyszłym roku wysokość podatku od swojego pojazdu spalinowego to zmienią auto bez względu na to czy będzie SCT czy nie ?

Czy ktoś może im wytłumaczyć, że Polska posiada srednio najstarsze auta w EU (nawet w Rumunii średnia rocznikowa jest wyższa) nasz kraj stał się złomowiskiem Europy, gdyż nie wiele osób rozumie jaki za chwile będzie koszt części do tych aut, gdy fabryki w EU przestawią się na auta zeroemisyjne (konstrukcja takich aut jest totalnie inna niż spalinowych) sprzęgło z kołem dwumasowym do takiego passata z 2002 r. za 4-5 lat będzie przewyższało wartośc pojazdu.

Myślę, że wraz ze zrozumieniem powyższych kosztów, emocje dot SCT opadną.

Czy te podatki , czytaj zachęty do elektromobilności wejdą w życie czy nie to się jeszcze okaże . UE też może zmienić kurs .

S
Sct=upadek mśp
Upadną warsztaty samochodowe, zbankrutują rolnicy dostawcy żywności na Rybitwy, na Plac Imbramowski, na tandetę, na tomex. Upadną msle firmy transportowe, kurierzy, małe firmy budowlane. Zbankrutują fryzjerki, kosmetyczki i tysiące innych usługodawców!!! Turyści nie dojadą i nie zostawia tu kasy...marki x dziecm nie dojadą na rehabilitację do szpitali wojewódzkich. Upadną szkoły nauki jazdy, taksówki. Dopisujcie w komentarzach co jeszcze upadnie przez sct!
j
jak_zwykle_bez_hejtu
17 listopada, 11:03, oo-z9~:

Czy ktoś może tym ludziom wytłumaczyć, że jak zobaczą w przyszłym roku wysokość podatku od swojego pojazdu spalinowego to zmienią auto bez względu na to czy będzie SCT czy nie ?

Czy ktoś może im wytłumaczyć, że Polska posiada srednio najstarsze auta w EU (nawet w Rumunii średnia rocznikowa jest wyższa) nasz kraj stał się złomowiskiem Europy, gdyż nie wiele osób rozumie jaki za chwile będzie koszt części do tych aut, gdy fabryki w EU przestawią się na auta zeroemisyjne (konstrukcja takich aut jest totalnie inna niż spalinowych) sprzęgło z kołem dwumasowym do takiego passata z 2002 r. za 4-5 lat będzie przewyższało wartośc pojazdu.

Myślę, że wraz ze zrozumieniem powyższych kosztów, emocje dot SCT opadną.

17 listopada, 11:16, jak_zwykle_bez_hejtu:

Nie strasz, nie strasz bo nie masz pojecia o czym piszesz.... w przyszlym roku ma wejsc podatek tylko dla auto importowanych.... rzeczywisty podatek od aut spalinowych byc moze wejdzie od 2026 roku i na ten moment, NIKT nie ma pojecia ile on bedzie wynoscic - wszystkie dostepne wyliczenia to jedna wielka bzdura.....

A pod drugie - czy tak ciezko zrozumiec, ze ludzie jezdza starymi auta nie dlatego, ze chca albo lubia tylko dlatego, ze ich nie stac na nowsze.... daj ludziom zarobki z Niemiec albo z Luxemburga to wtedy porozmawiamy.... na razie swoja propagande mozesz sobie w kieszen wlozyc !

A co do SCT - 20 lat temu, kiedy wprowadzlio je Niemcy mialo to jakis sens (duzo aut nie mialo katalizatotow czy filtrow czasteczek stalych).... teraz jest to tylko chora fanaberia ekooszolomow i aktywistow (czyt: szkodnikow) miejskich.... nie nalezy takze zapominac, ze przecietny Helmut Schmidt pozbywajacy sie swoje 20-sto letniego VW Golfa dostala od panstwa pare tys euro zeby go bylo stac na nowego Passata.... widzisz gdzies w Polsce podobne dzialania ??? Tam byl bat i marchewka.... a tu tylko z kazdej strony bat !!!

17 listopada, 11:36, oo-z9~:

Czytamy ze zrozumieniem... Wspomniałem, że w przyszłym roku poznamy wymiar podatku, gdyż ustawa musi wejśc do końca roku.

Srednio w Holandii użytkownicy aut spalinowych zapłacili 650 Eur rocznie podatku. Na ten moment wyliczenia teoretyczne owszem możemy traktować z przymrużeniem oka, ale nie będzie to na pewno kwota symboliczna dla starszych aut.

Kazdy kraj ma prawo ustalic wlasne stawki... wiec moze to byc 5 PLN za Euro 1 i 1 PLN za Euro 5.. zwroc uwage, ze im dalej od duzego miasta tym nizsze zarobki i tym gorszymi autami ludzie jezdza wiec dowalenie im niewiadomo jakich oplat jeszcze podorszy ich sytuacje materialna a czesto pozbawi jedynego sposobu dojazdu do pracy !

o
oo-z9~
17 listopada, 11:03, oo-z9~:

Czy ktoś może tym ludziom wytłumaczyć, że jak zobaczą w przyszłym roku wysokość podatku od swojego pojazdu spalinowego to zmienią auto bez względu na to czy będzie SCT czy nie ?

Czy ktoś może im wytłumaczyć, że Polska posiada srednio najstarsze auta w EU (nawet w Rumunii średnia rocznikowa jest wyższa) nasz kraj stał się złomowiskiem Europy, gdyż nie wiele osób rozumie jaki za chwile będzie koszt części do tych aut, gdy fabryki w EU przestawią się na auta zeroemisyjne (konstrukcja takich aut jest totalnie inna niż spalinowych) sprzęgło z kołem dwumasowym do takiego passata z 2002 r. za 4-5 lat będzie przewyższało wartośc pojazdu.

Myślę, że wraz ze zrozumieniem powyższych kosztów, emocje dot SCT opadną.

17 listopada, 11:16, jak_zwykle_bez_hejtu:

Nie strasz, nie strasz bo nie masz pojecia o czym piszesz.... w przyszlym roku ma wejsc podatek tylko dla auto importowanych.... rzeczywisty podatek od aut spalinowych byc moze wejdzie od 2026 roku i na ten moment, NIKT nie ma pojecia ile on bedzie wynoscic - wszystkie dostepne wyliczenia to jedna wielka bzdura.....

A pod drugie - czy tak ciezko zrozumiec, ze ludzie jezdza starymi auta nie dlatego, ze chca albo lubia tylko dlatego, ze ich nie stac na nowsze.... daj ludziom zarobki z Niemiec albo z Luxemburga to wtedy porozmawiamy.... na razie swoja propagande mozesz sobie w kieszen wlozyc !

A co do SCT - 20 lat temu, kiedy wprowadzlio je Niemcy mialo to jakis sens (duzo aut nie mialo katalizatotow czy filtrow czasteczek stalych).... teraz jest to tylko chora fanaberia ekooszolomow i aktywistow (czyt: szkodnikow) miejskich.... nie nalezy takze zapominac, ze przecietny Helmut Schmidt pozbywajacy sie swoje 20-sto letniego VW Golfa dostala od panstwa pare tys euro zeby go bylo stac na nowego Passata.... widzisz gdzies w Polsce podobne dzialania ??? Tam byl bat i marchewka.... a tu tylko z kazdej strony bat !!!

Czytamy ze zrozumieniem... Wspomniałem, że w przyszłym roku poznamy wymiar podatku, gdyż ustawa musi wejśc do końca roku.

Srednio w Holandii użytkownicy aut spalinowych zapłacili 650 Eur rocznie podatku. Na ten moment wyliczenia teoretyczne owszem możemy traktować z przymrużeniem oka, ale nie będzie to na pewno kwota symboliczna dla starszych aut.

S
SCT=Bezrobocie
Policjani, strażacy, strażnicy miejscy też nie dojadą do pracy....gratulacje Panie Majchrowski!
S
SCT=Bezrobocie
Pielęgniarki nie dojadą do szpitali. Urzednicy nie dojadą do urzędów. Nauczyciele nie dojadą do szkół, studenci nie dojadą na uczelnie. Panie sprzątające i pracownicy ochrony nie dojadą do pracy. Panie sklepowe nie dojadą do pracy. Setki tysiące ludzi pójdzie na bezrobocie i potem po zasiłek do Mopsu! Lepiej nie oddychać, bo wydychasz CO2!!
j
jak_zwykle_bez_hejtu
17 listopada, 11:03, oo-z9~:

Czy ktoś może tym ludziom wytłumaczyć, że jak zobaczą w przyszłym roku wysokość podatku od swojego pojazdu spalinowego to zmienią auto bez względu na to czy będzie SCT czy nie ?

Czy ktoś może im wytłumaczyć, że Polska posiada srednio najstarsze auta w EU (nawet w Rumunii średnia rocznikowa jest wyższa) nasz kraj stał się złomowiskiem Europy, gdyż nie wiele osób rozumie jaki za chwile będzie koszt części do tych aut, gdy fabryki w EU przestawią się na auta zeroemisyjne (konstrukcja takich aut jest totalnie inna niż spalinowych) sprzęgło z kołem dwumasowym do takiego passata z 2002 r. za 4-5 lat będzie przewyższało wartośc pojazdu.

Myślę, że wraz ze zrozumieniem powyższych kosztów, emocje dot SCT opadną.

Nie strasz, nie strasz bo nie masz pojecia o czym piszesz.... w przyszlym roku ma wejsc podatek tylko dla auto importowanych.... rzeczywisty podatek od aut spalinowych byc moze wejdzie od 2026 roku i na ten moment, NIKT nie ma pojecia ile on bedzie wynoscic - wszystkie dostepne wyliczenia to jedna wielka bzdura.....

A pod drugie - czy tak ciezko zrozumiec, ze ludzie jezdza starymi auta nie dlatego, ze chca albo lubia tylko dlatego, ze ich nie stac na nowsze.... daj ludziom zarobki z Niemiec albo z Luxemburga to wtedy porozmawiamy.... na razie swoja propagande mozesz sobie w kieszen wlozyc !

A co do SCT - 20 lat temu, kiedy wprowadzlio je Niemcy mialo to jakis sens (duzo aut nie mialo katalizatotow czy filtrow czasteczek stalych).... teraz jest to tylko chora fanaberia ekooszolomow i aktywistow (czyt: szkodnikow) miejskich.... nie nalezy takze zapominac, ze przecietny Helmut Schmidt pozbywajacy sie swoje 20-sto letniego VW Golfa dostala od panstwa pare tys euro zeby go bylo stac na nowego Passata.... widzisz gdzies w Polsce podobne dzialania ??? Tam byl bat i marchewka.... a tu tylko z kazdej strony bat !!!

o
oo-z9~
Czy ktoś może tym ludziom wytłumaczyć, że jak zobaczą w przyszłym roku wysokość podatku od swojego pojazdu spalinowego to zmienią auto bez względu na to czy będzie SCT czy nie ?

Czy ktoś może im wytłumaczyć, że Polska posiada srednio najstarsze auta w EU (nawet w Rumunii średnia rocznikowa jest wyższa) nasz kraj stał się złomowiskiem Europy, gdyż nie wiele osób rozumie jaki za chwile będzie koszt części do tych aut, gdy fabryki w EU przestawią się na auta zeroemisyjne (konstrukcja takich aut jest totalnie inna niż spalinowych) sprzęgło z kołem dwumasowym do takiego passata z 2002 r. za 4-5 lat będzie przewyższało wartośc pojazdu.

Myślę, że wraz ze zrozumieniem powyższych kosztów, emocje dot SCT opadną.
j
jak_zwykle_bez_hejtu
17 listopada, 10:54, Matka:

Tu nie chodzi o starówkę, żeby była jasność! Tu chodzi o wszystkie dzielnice miasta! Chcą zablokować cały Kraków w jego granicach administracyjnych! Ludzie obudźcie się póki czas, bo nagle nie dojedziecie do pracy, do przedszkoli, szkół, na uczelnie, do lekarzy, do urzędów, nigdzie! A płacicie podatki i macie prawo do stepu do dobra narodowego jakim jest Kraków!

Dokładnie.... najwyższa pora pogonić bandę ekooszołomów i szkodników miejśkich, paralizują[wulgaryzm]h swoimi chorymi wymysłami ruch w Krakowie !

M
Matka
Tu nie chodzi o starówkę, żeby była jasność! Tu chodzi o wszystkie dzielnice miasta! Chcą zablokować cały Kraków w jego granicach administracyjnych! Ludzie obudźcie się póki czas, bo nagle nie dojedziecie do pracy, do przedszkoli, szkół, na uczelnie, do lekarzy, do urzędów, nigdzie! A płacicie podatki i macie prawo do stepu do dobra narodowego jakim jest Kraków!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska