FLESZ - Nowe obostrzenia od 1 grudnia

Uruchomienie nowych urządzeń zwiększa poziom bezpieczeństwa na linii kolejowej i drodze. Zamontowany system reaguje na pociąg, aby z odpowiednim wyprzedzeniem uruchomić sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz opuścić rogatki. W razie awarii lub dewastacji urządzeń informacja trafia do maszynistów, by zwolnili i wzmogli czujność, zbliżając się do przejazdu.
- Ta inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców. Budując nowoczesny, szybki i wygodny transport, nie zapominamy o potrzebach lokalnych społeczności - powiedział Maciej Michałowski, dyrektor Biura Ministra Infrastruktury.
Współpraca dla bezpieczeństwa
Przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Rzepakowej znajduje się na linii, która łączy Podłęże z krakowską Nową Hutą (nr 95), a pociągi jeżdżą z prędkością do 100 km/h. W sąsiedztwie położony jest Przylasek Rusiecki – kompleks rekreacyjny. Ruch samochodów z roku na rok wzrasta. Modernizacja przejazdu to inwestycja PLK warta niemal 900 tys. zł netto. Część projektu została sfinansowana przez Gminę Miejską Kraków. – Zwiększanie zabezpieczeń na przejazdach kolejowo-drogowych, dzięki montowaniu dodatkowych urządzeń lub zastępowanie skrzyżowań w poziomie toru wiaduktami, to konsekwentne działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dla bezpieczeństwa – powiedział Włodzimierz Zembol, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie.
- Czy pamiętasz te potrawy z PRL-u? Zupa „nic” i inne słodkie wspomnienia z dzieciństwa
- 12 świadczeń i benefitów, o które warto zawalczyć, jeśli masz dziecko
- Friz kupił dom za 7 milionów złotych w Krakowie! Zobaczcie wnętrza [ZDJĘCIA]
- Oto 6 prostych sposobów, by nie marnować jedzenia i kupować taniej
- Tyle zapłacisz za Abonament RTV 2022 - stawki. Zobacz, jakie będą opłaty
- Trasa Łagiewnicka: prace w tunelach i na drogach. Wielkie zmiany na Zakopiańskiej