Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, wystosowała oficjalną politykę rezygnacji ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego do roku 2025. Decyzja ta jest następstwem rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.
Chów klatkowy kur niosek należy do okrutnych praktyk przemysłu hodowlanego. Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą “3”.
"Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to, że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu klatkowego" - mówi Klara Siemianowska z Otwartych Klatek, jedna z koordynatorek kampanii 'Jak one to znoszą'.
materiały prasowe
[b]