Jak podaje bocheński magistrat, głównym celem reorganizacji terenu wokół dworca PKP jest przeniesienie tam ruchu autobusowego z Pl. Pułaskiego w centrum miasta.
- To także długo oczekiwane uporządkowanie systemu parkingów dla samochodów osobowych, motocykli i rowerów. Podróżni będą mieli również odpowiednie warunki do oczekiwania na swój środek transportu. Po wielu remontach, przebudowach i prowadzonych prac rewitalizacyjnych w Bochni, nadszedł czas na uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół odnowionego Dworca PKP - mówi Andrzej Koprowski z urzędu miasta w Bochni.
Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2022 roku. Przetarg ma zostać ogłoszony jeszcze w grudniu.
Co zmieni się wokół dworca PKP w Bochni po wybudowaniu węzła przesiadkowego?
Inwestycja obejmuje wykonanie:
- parkingu naziemnego na około 63 miejsca postojowe dla samochodów osobowych (w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem parkingowym (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
- parkingu naziemnego na 29 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) z systemem parkingowym (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy, czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
- zadaszonego parkingu dla rowerów (min. 20 miejsc postojowych) wraz ze stacją do naprawy rowerów (istniejąca stacja przeniesiona w nową lokalizację);
- zadaszonego parkingu dla motocykli (min. 5 miejsc);
- parkingu naziemnego dla około 10 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych) wraz z układem komunikacyjnym, dojściami, odwodnieniem parkingu, oświetleniem;
- parkingu dla busów (8 miejsc postojowych) wraz z 3 zatokami dla busów dla osób wsiadających i wysiadających z busów oraz około 18 miejscami postojowymi dla samochodów osobowych (w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych) oraz 2 wiatami przystankowymi z podświetlanymi gablotami na rozkłady jazdy;
- przebudowę toalety publicznej w celu dostosowania jej do potrzeb osób niepełnosprawnych;
- 2 zatok dla autobusów;
- przebudowę drogi gminnej ul. Ks. J. Poniatowskiego wraz z przebudową wjazdów, wykonaniem chodników wykonaniem nowej nawierzchni;
- budowę obiektów małej architektury (kosz na śmieci, ławeczki, słupki drogowe, tablice informacyjne itp.).
Oprócz tego w ramach przebudowy terenu wokół dworca PKP w Bochni zapowiedziano
- budowę na dwóch parkingach systemu parkingowego (automatycznego wydawania i sprawdzania biletów: terminal wjazdowy, terminal wyjazdowy czytniki, szlabany, moduł główny itd.);
- przebudowę, przełożenie likwidację infrastruktury technicznej kolidującej z przedmiotową inwestycją (między innymi przełożenie światłowodu, przebudowa istniejącego oświetlenia, przebudowę infrastruktury teletechnicznej, likwidację słupów, skrzynek itp.);
- odcięcie przyłączy wodno-kanalizacyjnych, kanalizacji opadowej, elektrycznej, sieci ciepłowniczej od rozbieranego budynku MPEC-u, zlokalizowanego na działce nr 4819/40 i w razie konieczności ich rozbiórka;
- prześwietlenie kanalizacji sanitarnej i deszczowej na terenie i w rejonie przedmiotowej inwestycji, oraz w przypadku konieczności remont lub przebudowę ww. kanalizacji przed wykonaniem nowych nawierzchni parkingów, ulicy, chodników i projektowanych terenów zielonych;
- wykonanie monitoringu wizyjnego najwyższej jakości.
Bochnia ma zapewnioną dotację unijną na wykonanie węzła przesiadkowego w wysokości ok. 3 mln zł (wiadomość o promesie pojawiła się już rok temu, choć oficjalne przekazanie dokumentu miało miejsce w trakcie kampanii prezydenckiej, a umowę podpisano dopiero we wrześniu 2020).
Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ
Bądź na bieżąco i obserwuj
FLESZ - Wyjazd na ferie jednak możliwy?
