Kilka dni temu podsumowano pierwszy jego etap .
Projekt realizowany był w klasach o specjalności kucharz małej gastronomii i pracownik pomocniczy obsługi hotelowej. Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu.
Obejmowały zagadnienia związane bezpośrednio z programem nauczania szkoły zawodowej czyli matematykę w branży, która sprawia uczniom najwięcej trudności, informatykę, bez znajomości której trudno sobie wyobrazić mobilność na rynku pracy oraz zajęcia praktyczne z przedmiotów zawodowych i staże.
- Ta ostatnia forma była najciekawsza. Uczniowie poznawali rynek pracy - wyjaśnia Teresa Jaszczyńska, dyrektor SOSW w Bochni.
Odbywały się też zajęcia z języka angielskiego, podczas których niepełnosprawni poznawali słownictwo branżowe. Warto podkreślić, że niepełnosprawni realizowali ten sam program nauczania, co ich rówieśnicy ze szkół masowych, mają też takie same kwalifikacje. Egzamin zawodowy różni się tylko czasem przeznaczonym na rozwiązywanie zadań.
Zajęcia dla uczniów zostaną wznowione we wrześniu.