Ograniczenia w ruchu na krajówce
Z końcem tygodnia zaczną się prace przy budowie podpory kładki dla pieszych na zakopiance w Mogilanach.
Celem pracy palownicy będzie powstanie dwóch pali w gruncie, każdy z nich będzie miał po 10 metrów głębokości. Na palach zostanie osadzona środkowa podpora mogilańskiej kładki.
- Ograniczenia w ruchu wprowadzimy w środę. Przed rozpoczęciem prac musimy pomalować na jezdni nowe oznakowanie i ustawić bariery. W okolicy budowanej kładki wprowadzimy ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę. Ruch na dwóch pasach w obu kierunkach będzie utrzymany. Na obu jezdniach pasy ruchu zostaną przesunięte nieco w prawo, żeby zrobić na środku drogi miejsce dla palownicy. Lewy pas zostanie zwężony do 2,5 m szerokości, a prawy do 3 m. Przesuniemy też ścieżkę, którą chodzą piesi wzdłuż zakopianki - informuje Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Z kładką piesi będą bezpieczni
Kładka dla pieszych nad zakopianką powstaje w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. To przejście połączy ul. Żary i św. Rity. Zapewnimy bezpieczną komunikację między dwiema stronami drogi krajowej nr 7. Obecnie w tym miejscu jest tylko "zebra" w poziomie drogi. Po wybudowaniu kładki, która ma być gotowa w listopadzie tego roku, zlikwidowane zostanie przejście w poziomie.
Jak informuje GDDKiA zakopianką w tym miejscu codziennie przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów. Dlatego kładka zdecydowanie wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa pieszych, ale i komfort jazdy kierowców. Jak wyliczają drogowcy od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.
- Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości i będzie biec 6 m nad drogą krajową nr 7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji to 6 mln zł - wylicza Kacper Michna.
Więcej bezkolizyjnych przejść
Nad i pod zakopianką będzie kilka nowych bezkolizyjnych przejść dla pieszych. Jak wskazuje GDDKiA kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji realizowanych obecnie.
W ramach przebudowy zakopianki w Libertowie tuż za Krakowem rozpoczęła się inwestycja, która zakłada stworzenie w tym miejscu nowego układu drogowego. Będzie realizowana do 2027 roku. Tam w najbliższych latach powstaną trzy kładki:
- koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
- koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
- przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
A nieco dalej od Krakowa za budowaną właśnie kładka w Mogilanach niespełna 1,5 km na południe od tej inwestycji powstanie kolejna inwestycja dla pieszych:
- kładka w Głogoczowie.
Jej budowę GDDKiA planuje rozpocząć na wiosnę. Wtedy też zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK 7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
To nie wszystko, bo w ramach inwestycji - budowy węzła Myślenice powstanie ostatnie z planowanych przejść bezkolizyjnych:
- kładka w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego cmentarza żydowskiego.
Oba węzły w Krzyszkowicach i Myślenicach GDDKiA planuje zrealizować do końca 2025 roku.
Zakopianka na skraju wydolności. Nowe rozwiązania są koniecz...
- Diabli Dół i Boża Wola. Nazwy małopolskich wsi, o których nie słyszeliście!
- Urok Ojcowskiego Parku Narodowego zimową porą. Tunel oszronionych drzew i sanie
- Najpiękniejsze zabytki powiatu krakowskiego wraz z gospodyniami trafiły do kalendarza
- Strefa aktywności gospodarczej w Miękini została otwarta. Firmy już kupują działki
- Na podium rankingu małopolskich gmin nieustająco Wielka Wieś i Zielonki
- Nietoperzowy Szlak. Nowa atrakcja turystyczna pod Krakowem
UOiK przeprowadził kontrole na stacjach
